1
Vraag
2
Reacties
Maestro

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet gaat iedere 5 minuten er af en start dan weer op

Mijn smart wifi modem gaat sinds 1 dag steeds een soort van 'herstarten'. Ik heb 'm een paar keer gereset. En ik heb alle kabels opnieuw eruit gehaald, gecheckt en weer teruggeplaatst. Ik heb de internetkabel op een andere poort geprobeerd. Maar hij blijft raar doen. Modem heeft het altijd prima gedaan. Ik maak ook gebruik van 2 TP-link Deco's. 

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Maestro Morgen (27 september) tussen 8:00 en 13:00 staat de monteur bij je op de stoep. Je ontvangt hier zo nog een bevestiging van per e-mail. Schikt de afspraak niet? Dan kan je deze gemakkelijk zelf wijzigen via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. 

Bekijk in context

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt er op dat de kabel die onder vloer ligt niet meer goed functioneerde. De modem is verplaatst door de monteur naar 1e binnenkomst kabel. Daar heb ik een utp kabel getrokken naar een utp giga bit switch die ik geplaatst heb bij alle apparatuur. Signaal is weer helemaal in orde.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Schermafbeelding 2022-09-23 om 14.02.32.png

Schermafbeelding 2022-09-23 om 14.02.25.png

Schermafbeelding 2022-09-23 om 13.54.09.png

Schermafbeelding 2022-09-23 om 13.49.30.png

Schermafbeelding 2022-09-23 om 13.48.56.png

     

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

kan niet snel reageren aangezien modem steeds uitvalt. Maar zie wel een 'mino-event in historie... lijkt mij niet goed...

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IMG_2697.jpg

IMG_2695.jpg

IMG_2696.jpg

IMG_2698.jpg

    

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt helemaal geen upstream kanalen.

Probeer eens het volgende:

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zijn blijkbaar geen upstream-kanalen. zou je de coaxkabel van het modem eens rechtstreeks in het AOP willen doen, zonder de splitter POA-3IEC?

Kijk dan of dat verbetering geeft.

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

toch wel bij upstream...modem lag er weer net af bij screenshot

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een screen print van het meest recente stukje netwerkhistorie willen plaatsen?

Benieuwd of daar die onderbreking zichtbaar is.

 

 

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Schermafbeelding 2022-09-23 om 14.59.06.png

sorry hoor reageren is niet doen met een modem die uitvalt

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Begrijpelijk.  Ik heb het topic voorgelegd aan het moderatie-team voor een signaalmeting op afstand en zo nodig vervolgstappen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Maestro

Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd, aangezien je al contact hebt gehad. Er is door de eerste collega een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je spoedig via Post NL.

Net als de collega die je daarna hebt gesproken twijfel ik of dit echt de oplossing is. Dit omdat er in het signaal wel dips waren te zien op upstreamniveau. Mijn advies is dan ook om wel gebruik te maken van nieuwe aansluitmaterialen (splitter en coax-kabel) als je het modem gaat aansluiten. Wanneer de problemen dan alsnog blijven aanhouden dient er een monteur te worden aangestuurd.

We hopen dan ook dat je ons op de hoogte blijft houden 🙂

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi cecilia,

ik heb in de winkel een nieuwe aansluitset gehaald incl. Power adapter. Maar helaas probleem blijft bestaan. Dus mijn hoop is toch echt op de nieuwe modem.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, fijn dat je de materialen direct in de winkel hebt meegekregen. Het nieuwe modem zal je snel ontvangen en geef vooral een gil als ook dat niet de oplossing blijkt. De hardware en binnenhuisbekabeling is dan in ieder geval allemaal uitgesloten en dan gaan we direct een monteur inplannen.

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi cecilla, ik wil graag spoedig een monteur want helaas werkt ook het nieuwe modem niet. En ik werk namelijk  vanuit huis en heb ook gasten die gebruik maken van mijn netwerk.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Maestro als op jouw adres een Vodafone mobiel abonnement aanwezig is, dan kan men ter overbrugging een extra databundel activeren, zodat je het mobiele toestel kan gebruiken als AP en je daardoor kan internetten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Maestro Morgen (27 september) tussen 8:00 en 13:00 staat de monteur bij je op de stoep. Je ontvangt hier zo nog een bevestiging van per e-mail. Schikt de afspraak niet? Dan kan je deze gemakkelijk zelf wijzigen via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. 

Maestro
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt er op dat de kabel die onder vloer ligt niet meer goed functioneerde. De modem is verplaatst door de monteur naar 1e binnenkomst kabel. Daar heb ik een utp kabel getrokken naar een utp giga bit switch die ik geplaatst heb bij alle apparatuur. Signaal is weer helemaal in orde.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic