1
Vraag
2
Reacties
Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

Interactieve tv werkt niet

Sinds 21-12 ben ik bij Ziggo, alles zelf geïnstalleerd en alles werkt prima. Behalve het interactieve gedeelte van de tweede tv (Humax box) ben ik zelf geen fan van, deze uitvoering (5300C). Eerder heb ik eens zo'n halve Horizonbox gehad, die vond ik veel beter. Als ik alles heb ingesteld en ik wil het interactieve gedeelte werkend krijgen, geeft hij aan: itv-004 netwerk opnieuw instellen, maar bij de netwerkinstellingen staat, Netwerk werkt. Wat doe ik verkeerd, iemand hier die mij hiermee wil helpen. Harrie
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Hoi,
Ik heb dus de tijd gehad om het een en ander uit zoeken met als gevolg dat alles nu loopt zoals het moet lopen. Bedankt voor het meedenken. Ik ben trouwens niet zo'n fan van draadloos, als het niet anders kan dan gebruik ik het, maar het liefst gebruik ik een draadje. Is wat stabieler en sneller, al moet ik toegeven dat met de huidige routers de draadloze verbindingen steeds beter worden, maar omdat ik veel 4K films bekijk via de Nas of via de PC blijf ik het toch met een draadje doen.
Wat mij betreft mag je dit sluiten.
Bedankt.
Groet Skillgannon

Bekijk in context

6 Reacties 6
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Skillgannon

hoe is de Humax met het Internet verbonden? Is dat met de bijgeleverde dongel of bedraad? De melding betekent dat er wat misgaat met het netwerk en dat kan voorkomen terwijl er word aangegeven dat de Humax wel verbinding maakt.

Is de dongel gebruikt, probeer dan eens of wifi opnieuw configureren werkt. Maar rest eerst even het modem. Is deze weer geheel opgestart, configureer je pas de wifi. Ook wil het nog weleens helpen als je een stukje kabel aan de dongel verbindt, zodat deze even verplaatst kan worden.

Faalt dit, sluit de Humax dan in eerste instantie eens als proef op het modem aan met een UTP kabel. Ik ben sowieso meer fan die laatste optie en heb hier zelden tot nooit issues.
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Hallo,,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de humax beraad aangesloten, aangezien dat in mijn ogen een betere en ook snellere verbinding is. Maar ook daarmee krijg ik elke keer hetzelfde bericht. Ik heb dit dus al een aantal keren gedaan. Alleen de router resetten heb ik nog niet gedaan. Dat zal ik later even proberen, aangezien mijn vrouw het nog nodig vind dat ik in bed moet blijven vanwege de griep. Zodra ik dat gedaan hebt laat ik weer van mij horen.
Harrie
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Moet dus bedraad zijn
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Skillgannon/Harrie,

ziek eerst dan nog maar even uit. En luister naar je vrouw, want anders heb je er straks ook nog wat bij ... :wink:

Voor Interactieve Tv is een kabel natuurlijk prima, maar dat werkt doorgaans ook wel prima met de dongel. De snelheid is dan niet zo van belang maar ook wel voldoende. Maar ik zie wel altijd liever een kabelverbinding, en als de Humax is opgenomen in je netwerk is dat eigenlijk ook een must.

Maar ik wacht het af. Een fabrieksreset van de Humax kan ook altijd nog, maar nog maar niet te ver vooruitzien op de zaken.

Sterkte! en succes!
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Hoi,
Ik heb dus de tijd gehad om het een en ander uit zoeken met als gevolg dat alles nu loopt zoals het moet lopen. Bedankt voor het meedenken. Ik ben trouwens niet zo'n fan van draadloos, als het niet anders kan dan gebruik ik het, maar het liefst gebruik ik een draadje. Is wat stabieler en sneller, al moet ik toegeven dat met de huidige routers de draadloze verbindingen steeds beter worden, maar omdat ik veel 4K films bekijk via de Nas of via de PC blijf ik het toch met een draadje doen.
Wat mij betreft mag je dit sluiten.
Bedankt.
Groet Skillgannon
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Skillgannon

mooi dat het voor elkaar is. Altijd fijn te zien. Alleen zou het ook handig zijn te vermelden hoe het precies is opgelost. Ook anderen kunnen daar dan weer wat mee.

Een moderator zal voorts het topic wel sluiten als deze als deze dat leest. Ik kan dat niet (mede klant) maar wellicht blijft het daarna nog wel een tijdje leesbaar.

Vriendelijke groet, Willem
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic