evdbeek1

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Interactieve tv werkt niet meer

Een Ziggo medewerker laat het volgende weten: Ziggo heeft blijkbaar recent zonder overleg met de klanten haar standaard abonnement verschraald. Ineens blijkt interactieve t.v. niet meer te functioneren op je eigen apparatuur zoals bijv. de HUMAX. Je kan dus geen films meer bekijken of terug kijken. Maar het abonnement wordt wel niet goedkoper.
Ze stellen dat ze bij mensen met eigen apparatuur, - niet gehuurd van hun - alleen nog maar de zenders doorgeven en verder niets. 

Ik weet niet of dit klopt, maar ik krijg op geen van mijn 3 Humaxen interactieve tv meer door ! en krijg alleen de iTV-150 foutmelding, waarbij gesteld wordt dat er tijdelijk geen Interactieve TV is..... probeer het later nog maar eens !!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @evdbeek1 - Ik krijg zojuist terugkoppeling dat het vermoedelijk een administratieve fout is geweest en dit zojuist is hersteld. Wil je je ontvanger opnieuw opstarten en controleren of het nu werkt?

Bekijk in context

172 Reacties 172
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@evdbeek1  Misschien een vraag naar de bekende weg, maar is de Humax met het netwerk verbonden? De humax maakt voor iTV gebruik van de internet verbinding.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb weliswaar een Pace mediabox, maar gewoon nog iTV.Het is dus i.i.g niet helemaal uitgezet, het kan ook in jouw netwerk liggen.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Het heeft altijd gewerkt tot een goede week geleden, op 4 humaxen, 3 bedraad en 1 op dongel. Ik heb meegewerkt in de Pilot groep die destijds getest heeft of e.e.a. via de toen nog niet benutte knop TV portal en besturing via internet aan de gang kon komen, omdat tweeweg via de coax toen niet echt goed liep. Dus ik heb hier alle stappen wel doorlopen om de boel aan de praat te krijgen. Ziggo stelt, u huurt niets van ons dus wij geven in het standaard abonnement alleen nog maar de zenders door. etc,etc,

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Welk tv pakket neem je af? Indien dit TV start is klopt het wel.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb het goedkoopste abonnement: 20,95 geloof ik. Alleen TV van Ziggo dus.

Maar indien ze interactieve tv er dan ineens plotseling en zonder melding te maken van een bestaand abonnement af gooien ( interactieve tv heeft altijd gefunctioneerd en wordt gebruikt ) blijft natuurlijk vreemd ( niet heel netjes, zacht uigedrukt ). En waarom moet ik dan nog wel het volle bedrag voor zo'n abonnement betalen als er iets afgehaald wordt !

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

ps: abonnement is: tv standard met smartcard

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Indien je tv start hebt heb je denk ik al die tijd een beetje mazzel gehad? 

Maar ook ik ben slechts klant, mogelijk kan een @Ziggo moderator hier nog een passend antwoord op geven.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Interactieve TV via de Humax is de afgelopen jaren al 'verschraald'. De afgelopen jaren waren de commerciële netten al niet/nauwelijks terug te kijken en KIJK is een maand of wat geleden gestopt (zie de zenderwijzigingen van april 2022). Klanten worden gewezen op het gebruik van Ziggo GO en Ziggo GO TV.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ik heb op de Humax nog gewoon ondemand 

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank,.... ben benieuwd of een Ziggo moderator er uiteindelijk een duidelijk antwoord op heeft. Als je ziggo klantenservice belt krijg je maar halve verhalen die ook nog eens wisselen per persoon die je aan de lijn hebt.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Thanks,...en welk abonnement heb je dan... movies etc. XL

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ik heb al Movies&SeriesXL sinds Ziggo TV-Extra en TV-Plus had omgedoopt in Movies&SeriesXL. Hiervoor had ik TV-Extra. 

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat zal dan het verschil zijn... ik heb gewoon het standard met smartcard abonnement, niets verder erbij. Maar dat had ik voordien ook niet en toen kon ik interactief wel terug kijken, paar films / series bekijken of een aantal huren. Ik maakte er wel gebruik van. Ik zit in midden Limburg.....misschien dat ze uitfaseren per.... ? Of dat er hier een Ziggo-bug zit. Nogmaals, verwarrend, onduidelijk en meerdere antwoorden van Ziggo.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Probeer eens de smartcards te herstellen in MijnZiggo. 

Limburg waren ooit meerdere Essent Kabelcom gebieden. 

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Had ik ook al eens geprobeerd, zal het nog eens doen. Hier is het hele dorp open geweest, omdat ze glasvezel hebben gelegd, en die gasten hebben hier en daar ook wel eens wat anders geraakt, maar ik heb gewoon kraakheldere t.v. ontvangst en mijn internet en wifi zijn ook 100%. Dus lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Coax kabel afkoppelen van modem

Humax uit stop contact 

Modem uit stopcontact 

5 min wachten

Modem in stopcontact en coaxkabel aankoppelen

5 min wachten

Humax weer aansluiten, opstarten. Enkele minuten tv kijken/zappen op Humax.

Interactive weer proberen. 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Mijn ouders hebben icm een humax Alles-in-een-basis met movies&series XL. Noord-Limburg gaat het hier om.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank, allemaal al geprobeerd, modem afkoppelen heeft geen nut. Internet heb ik van KPN. Is ook nooit een probleem geweest en internet wordt eigenlijk alleen gebruikt voor het sturen door de menu's. Ik kom niet eens in de Interactieve menu structuur.

Maar ook IP adres opnieuw laten zoeken op experiabox etc.etc. IP adres wordt door de Humax gezien bij opnieuw zoeken etc. Daar ligt het allemaal niet aan dus. Mijn andere Humaxen hebben hetzelfde probleem.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dus als je iets extra's hebt bij het standard pakket zal het wellicht wel nog lukken. Maar goed van Ziggo zelf nog niets gehoord dus !

Uitgelicht topic