evdbeek1

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Interactieve tv werkt niet meer

Een Ziggo medewerker laat het volgende weten: Ziggo heeft blijkbaar recent zonder overleg met de klanten haar standaard abonnement verschraald. Ineens blijkt interactieve t.v. niet meer te functioneren op je eigen apparatuur zoals bijv. de HUMAX. Je kan dus geen films meer bekijken of terug kijken. Maar het abonnement wordt wel niet goedkoper.
Ze stellen dat ze bij mensen met eigen apparatuur, - niet gehuurd van hun - alleen nog maar de zenders doorgeven en verder niets. 

Ik weet niet of dit klopt, maar ik krijg op geen van mijn 3 Humaxen interactieve tv meer door ! en krijg alleen de iTV-150 foutmelding, waarbij gesteld wordt dat er tijdelijk geen Interactieve TV is..... probeer het later nog maar eens !!

172 Reacties 172
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @evdbeek1,

 

Ik heb nog geen concrete update, maar wil wel delen dat we je niet vergeten zijn en dit nog bij ons loopt. We hopen dat we dit zonder individuele monteursafspraak kunnen fiksen, maar dat is nog niet zeker. Ik houd je op de hoogte!

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat zou super zijn,...we wachten het af, dank.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @evdbeek1 - Ik krijg zojuist terugkoppeling dat het vermoedelijk een administratieve fout is geweest en dit zojuist is hersteld. Wil je je ontvanger opnieuw opstarten en controleren of het nu werkt?

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

O N G E L O O F L I J K !!!!!!!

Het doet het allemaal weer,.. area code staat ook niet meer op NUL !!!!

Ik ben blij met jullie hulp, maar kan je je voorstellen wat er nu door mijn hoofd gaat. Maanden gekloot, Call center dat niets kan / weet ... foutieve informatie, monteur voor niets gekomen, ergernis dat het barst etc. etc. Van het kastje naar de muur, naar de community, ettelijke malen de boel resetten opstarten etc. etc.

Tsjonge, jonge, jonge..... wat heb IK verkeerd gedaan dat deze oplossing zo lang heeft moeten duren ???

 

Maar dan ben ik wel heel erg benieuwd naar wat die fout nou was en dan zullen er wellicht wel meer mensen last van hebben lijkt mij.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat zo jammer is dit schreven we van begin af aan al. Het was niet vermoedelijk een administratieve fout, dat was het nagenoeg zeker.

 

Dit hele topic had veel eerder opgelost kunnen zijn 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Het heeft inderdaad (te) lang geduurd voor de TS maar toch mooi dat de oorzaak bekend is en hij weer normaal de dingen kan doen die hij gewend is. @evdbeek1  Veel kijkplezier weer. Het duurt soms lang, het geduld wordt op de proef gesteld, maar vaak komen we hier samen toch tot een oplossing.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat vind ik te gemakkelijk. Het was niet mijn fout, een tijd niet de mogelijkheden van mijn abonnement kunnen gebruiken en alles bij elkaar is er stevig wat tijd en ergernis in gaan zitten. Dus ZIGGO mag daar wel iets tegenover stellen lijkt mij.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik wil ook graag weten wat het nou precies was. " Vermoedelijk een administratieve fout " is zo ontzettend vaag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@evdbeek1  schreef:

Dat vind ik te gemakkelijk. Het was niet mijn fout, een tijd niet de mogelijkheden van mijn abonnement kunnen gebruiken en alles bij elkaar is er stevig wat tijd en ergernis in gaan zitten. Dus ZIGGO mag daar wel iets tegenover stellen lijkt mij.


Ziggo heeft een compensatieregeling- @Alex kan kijken wat er mogelijk is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@jansmarcel  schreef:

Het heeft inderdaad (te) lang geduurd voor de TS maar toch mooi dat de oorzaak bekend is en hij weer normaal de dingen kan doen die hij gewend is. @evdbeek1  Veel kijkplezier weer. Het duurt soms lang, het geduld wordt op de proef gesteld, maar vaak komen we hier samen toch tot een oplossing.


De oorzaak bekend ? Dan moet er niet vermoedelijk worden geschreven. De oorzaak is uiteraard exact wat er in het start bericht al is geschreven.

 

Een Ziggo medewerker laat het volgende weten: Ziggo heeft blijkbaar recent zonder overleg met de klanten haar standaard abonnement verschraald.

 

Nu is dit vanwege oude rechten terug gedraaid. En terecht.

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

En niemand van Ziggo durft dat te vertellen zoals ik vrij in het begin meldde. De ene afdeling weet niet wat de andere doet. Het is de schuld van de abonnee en als dat niet kan dan maar "kastje muur".

Geen goede beurt.

 

Compensatie zou zomaar 2 maanden x 1 Euro kunnen zijn. 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Allereerst: Superfijn dat het eindelijk weer werkt!

 

Logisch dat hier nog vragen worden gesteld over de oorzaak en de situatie. De problemen hebben te maken gehad met een migratie van de On Demand diensten naar nieuwe hardware. Hierbij waren de On Demand frequenties niet correct ingeschakeld, waardoor er informatie ontbrak. Deze informatie is nu gecorrigeerd, waarna alles weer functioneert zoals voorheen. 

 

Normaal gesproken zouden er bij dit soort problemen pro-actief alarmbellen af moeten gaan, maar dat is helaas niet gebeurd. Het helpt allemaal niet dat er veel onduidelijkheid is geweest en gecommuniceerd over zaken die er uiteindelijk niets mee te maken hebben gehad (zoals het hebben van de KPN-aansluiting of een wijziging in onze diensten/het abonnement). Het blijft zonde dat het niet eerder op deze manier aan het licht is gekomen en bij de juiste partij is uitgekomen, dat spijt me. Desalniettemin ben ik erg blij dat we het uiteindelijk toch op afstand hebben kunnen oplossen en gelukkig alles weer werkt!

 

Ik heb je zojuist nog een privébericht gestuurd voor een compensatie.

evdbeek1
Topicstarter
Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Nou Duidelijk. Fijn dat mijn probleem dan uiteindelijk mede geleid heeft tot een oplossing. Ben tevreden met de afhandeling, dank.

Uitgelicht topic