1
Vraag
2
Reacties
Peteritv150

Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Interactieve TV met humax box werkt niet/storing ITV150

HELP! Sinds december 2020 geeft de mediabox de foutmelding itv150 en werkt interactieve TV niet. Inmiddels meerdere keren contact met Ziggo gehad, met als resultaat een nieuwe mediabox en dongel, maar probleem is nog steeds niet opgelost.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Yes, probleem is eindelijk opgelost! Signaalsterkte van aansluitpunt en hoofdaansluiting was te zwak, Twee nieuwe aansluitpunten hebben het probleem opgelost.  😁

Bekijk in context

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Peteritv150! Dat is inderdaad niet de afspraak die we hadden gemaakt en ik snap in alle eerlijkheid ook niet waarom de kosten berekend zijn door de monteur. Hoe dan ook, ik heb ze direct vergoed voor je. Het bezoek en de oplossing is dus kosteloos voor je 😉

Fijne dag verder!

Bekijk in context

47 Reacties 47
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Peteritv150 . Je zit je box wel verbonden met het netwerk?  Denk het niet. Kun je hem ook even (tijdelijk) aansluiten met utp kabel en kijken wat hij dan doet. En even modem poosje spanningsloos maken. Wil ook wel eens gebeuren dat het wifi signaal op de plek waar de decoder staat te zwak is.

 

Teun.

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Teun, dank voor je tips. Helaas werken die ook niet. Wifi-bereik is ook niet het probleem, bij instellingen geeft deze goed bereik aan en op dezelfde plek werkt ziggo go via zelfde wIfi op laptop prima.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

hallo @Peteritv150. Maak hetzelfde probleem ook wel eens mee bij klanten. Een fabrieksherstel van de humax wil 9 van de 10 keer wel helpen. Na de fabrieksherstel even de energiebeheer veranderen (uitzetten) anders duurt het opstarten zo lang.

 

Teun.

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Helaas @Teun dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Peteritv150 . Oeps lastig. Weert je zeker dat de humax verbinden is met internet?? Dongeltje niet stuk Had ik vorige week nog bij klant, ondanks dat hij aangaf met het internet te zijn verbonden. Dus even met utp kabel testen of met een andere dongel. Dat is wat ik zo nog kan bedenken.

 

Teun.

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

😁Dank voor het meedenken, maar inmiddels al drie dongels geprobeerd en utp-kabel; alle vier met internet-verbinding.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Peteritv150. Mijn oplossingen raken een beetje op. Welke humax heb je? Neem aan dat je wel een kaart gebruikt? Je zou de kaart nog eens opnieuw kunnen refreshen in je "mijnziggo"".

 

Teun.

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ee nieuwe HUMAX 5300 sinds een week, de reset van de smartcard lost het probleem ook niet op. Ik denk gezien de eerdere community-discusssie over ITV-150 dat het aan de serverkant van Ziggo ligt?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Peteritv150 . Dan wordt denk ik bellen met ziggo dat zij hem een duw geven.

 

Teun.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Peteritv150! Sorry voor mijn late reactie en welkom nog hier op de Community 🙂

Knap vervelend dat je sinds december 2020 geen gebruik meer kunt maken van de interactieve diensten via je mediabox en dat je continu tegen foutmelding iTV-150 aanloopt. Ik begrijp dat er nogal wat contact is geweest met onze helpdesk en dat er van alles geprobeerd is zonder resultaat.. Dat is jammer!

Aan onze kant staat er niets meer te wachten op activatie, alles is goed verwerkt. In theorie zou het dus moeten werken. Heb je, naast de gebruikelijke checks en resets op de decoder, ook je modem al eens een reboot gegeven? Mogelijk mag dit nog baten! Check ook goed of de smartcard er juist in zit al verwacht ik dat je dat wel gecontroleerd hebt 🙂

Houd ons op de hoogte!

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik, helaas heeft dat het probleem ook niet opgelost.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dan zit er denk ik nog maar 1 oplossing op en dat is om je een nieuwe box toe te sturen. Dat kan op 2 verschillende manieren, waarin ik je graag de keuze wil geven. 

 

1. Ik stuur je een nieuwe Humax box toe, gratis en voor niets. Je krijgt dan zo'n zelfde box als je nu hebt. 

2. Ik stuur je een nieuwe Mediabox XL toe, met de nieuwe software. Hiervoor moet ik je abonnement aanpassen, waardoor dit € 0,50 per maand duurder wordt. Met deze box heb je wel meer opties (afspelen vanaf het begin) en hoef je de box niet meer te verbinden aan het internet. 

 

Voor welke optie wil je graag gaan? 🙂

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marije,

Ik hoop dat een nieuwe box helpt, want die ik nu heb, is ook een nieuwe. Ik installeer deze week een smart wifi-booster. Ik stel voor om dat eerst te doen, mogelijk helpt dat. Mocht dat ook niet helpen, dan kunnen we nog een nieuwe box proberen?

 

Groet Peter

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marije,

De Wifi-booster lost het probleem ook niet op. Zullen we het nog eens met een nieuwe Humax box proberen?

 

Groet Peter

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Peteritv50, 

Jammer om te lezen dat de problemen nog steeds gaande zijn. Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan en de vervangende box komt je kant op. Deze zul je binnen 3 - 5 werkdagen verwachten. De instructies voor het retour zenden van de oude box worden hierbij geleverd. 🙂 

Laat je ons weten hoe het met de nieuwe box gaat als je deze hebt ontvangen en hebt geïnstalleerd? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

In het menu humax:  systeem> internetinstellingen: Hoe daar ea ingesteld? gataway/ipadres etc? Modem al eens gereset?

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Robbo, alle opties al meerdere keren geprobeerd, helaas allemaal zonder resultaat.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Peter. Hoe gaat het met de vervangende box? 🙂 

Peteritv150
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke, helaas heeft de nieuwe HUMAX box het probleem niet opgelost. Zelfde itv150-melding, ongeacht of de internetaansluiting via WIFI of LAN.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic