Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Sinds ongeveer 2 manden heb ik problemen met de interactieve TV op de Humax 5100 en de Humax5200. Als ik naar interactieve TV ga en door de menus ga navigeren dan lopen die op een bepaald moment vast. Ik zie de cursor dan niet meer bewegen. Ik kan dan wel de interactieve TV verlaten en alles loopt dan normaal. Ik heb ook gemerkt dat als ik uit men hoofd weet hoe ik naar een film of TV programma moet navigeren (of bij de recent gekozen items uit kan komen) dat de weergave van de opname gewoon start. Het is alleen de navigatie door de menus die niet loopt. Op verzoek van Ziggo ben ik al terug gegaan naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt ook niet. Ik heb de boxen ook a aangesloten met een vaste internet kabel en de antenne meteen achter de splitter in de meterkast, maar helaas geen resultaat. Ik heb ook al 2 verschillende smartcards geprobeerd, maar ook dat helpt niet.
De mediaboxen geven trouwens aan dat de signaalkwaliteit goed is en ik heb ook geen problemen met TV kijken.
Ik heb ook nog contact gehad met Ziggo, maar behalve de reset naar fabrieksinstellingen hadden ze niets te melden. Ook zeiden ze dat er de laatste tijd veel updates waren geweest in het ITV stuk en dat sommige mediaboxen niet ondersteund meer werden. Deze zaten daar (nog) niet tussen.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen en een oplossing gevonden?
Er zijn Media Boxen waarvan de On Demand de ( rode knop ) worden uitgeschakeld en of uitgefaseerd nu weet ik niet of dit voor deze 2 Humaxen ook geld.
Voor de zekerheid zou je dit eventueel kunnen doen:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hallo,
Deze pagina hebben ze staan over niet ondersteunde mediaboxen: Verouderde boxen | Klantenservice | Ziggo, maar het lijkt me wat achterhaalde data.
Ik was nog vergeten te zeggen dat ik gebruik maak van Deco spots. Ik heb een overzicht van de aangesloten apparaten erbij gedaan (apparaten.jpg). Verder zijn hier de plaatjes van de gevraagde info. Het plaatje dat begint met IMG_ zijn de aansluitingen. De versterker die er zit is Ziggo gecertificeerd. De aansluiting aan de meest rechtse kant gaat naar de slaapkamer en heeft een filter voor het retour kanaal (i.v.m. storingen). Maar daar zit de Humax niet op. Hij is aangesloten op de 2de aansluiting van rechts.
Verder zie ik in de historie geen meldingen op het moment dat ik problemen had met de interactieve TV op de Humax.
Verder wil ik nog vermelden dat ik geen problemen heb met de normale TV ontvangst een ook geen foutcodes zie
Beste Theo,
Ik ervaar hetzelfde probleem bij zowel de Humax ihdr5200c als bij de interactieve CI+ module.
Tijdens het navigeren door het interactieve menu loopt deze vast en de enige mogelijkheid die ik dan nog heb is interactieve tv af te sluiten en opnieuw te starten.
Het betreft dus ook interactieve tv via CI+. In mijn geval een @Smit module.
Je bent dus niet de enige en het ligt volgens mij niet aan de gebruikte apparatuur.
Ik heb zelfs overwogen om het interactieve deel bij de humax er af te halen door de wifi dongle te verwijderen omdat ik er op die manier niets meer aan heb.
Nu kijk ik zelf TV via een next mini en besteed er dan ook geen aandacht meer aan.
Misschien besteed Ziggo er om dezelfde reden geen aandacht meer aan.
Dit was anderen waaronder mijzelf ook al opgevallen, maar ziggo reageert helaas niet meer.
Ik ga medewerker inlichten die afzienbare tijd het topic in komt want ik zie dat de Groene Hoofdkabel van de AOP naar de Versterker is aangesloten en dat is niet de bedoeling, de AOP dient nieuw vervangen te worden maar dan goed geïnstalleerd naar de versterker te worden naar mijn mening zit hij niet goed geplaatst.
@Dave!
Als je goed kijkt zijn er 2 groene kabels. De eerste zit aangesloten op het AOP en dat is het binnenkomende signaal. De groene kabel die op de versterker zit is de kabel die naar de huiskamer gaat. Ooit, lang geleden. zat het AOP in de huiskamer, maar toen in 2009 internet erbij kreeg is dit verplaatst naar de meterkast. Tussen meterkast en huiskamer is toen de groene kabel blijven zitten. Vandaar de (2de) groene kabel op de versterker. De installatie is vorig jaar nog gecontroleerd en in orde gemaakt door een monteur van Ziggo. Ik heb verder ook geen problemen met internet en TV ontvangst. Het is alleen de interactieve TV, en dan ook nog eens de menubesturing. Mijn probleem lijkt vergelijkbaar met @arjan en @youriy.
Hi @theo.vergoossen en @arjan !
Heel naar dat het steeds vast loopt. Ik durf zo snel niet te zeggen waar dat mee te maken heeft en jullie hebben zelf ook al aardig wat getest en geprobeeerd.
Ik kan 2 dingen doen:
- Een andere afdeling even benaderen met de vraag of zij hier iets van weten en een oplossing hebben
- Voor beide kijken of er een andere mediabox geleverd kan worden
Theo, zou jij je gegevens nog onder je profiel willen plaatsen?
@Carlien
Ik heb mijn profiel aangevuld.
Ik heb naast de Humax ontvangers al een NextMini van Ziggo. De klantenservice vertelde me dat ik 4 euro per maand extra moest gaan betalen als ik een extra mediabox wil hebben. Dat heb ik er niet voor over omdat ik totaal geen probleem heb met het TV signaal en het probleem zich beperkt tot de interactieve TV. En het heeft tot voor een maand of 2 gewoon goed gewerkt en het lijkt te maken te hebben met aanpassingen aan jullie kant (de server waar de beelden/menus vandaan komen misschien?). Voor mij zou het wel wenselijk zijn dat een andere afdeling verder kan kijken. Misschien is het wel iets met mijn account of de smartcards (die ik trouwens ook mijn eigendom zijn).
Snap ik @theo.vergoossen
Ik heb het doorgezet naar een andere afdeling voor beide issues met Humax en CI+ module. En ook dat van jou doorgegeven @arjan
Zodra ik reactie heb wat we hier mee kunnen, hoor je van me!
@theo.vergoossen schreef:@Carlien
Ik heb mijn profiel aangevuld.
Misschien is het wel iets met mijn account of de smartcards (die ik trouwens ook mijn eigendom zijn).
Volgens mij is het de server(s).
Hi @theo.vergoossen en @arjan,
De betreffende servers hebben op de achtergrond een reset gehad, willen jullie laten weten hoe het vanaf nu gaat?
Hallo Alex,
Ik heb vandaag nog geprobeerd, maar het probleem lijkt er nog steeds te zijn. Ik heb wel ontdekt dat het te maken lijkt hebben met de snelheid waarmee je navigeert. De afgelopen dagen heb ik na het activeren van de interactieve TV ongeveer 30 seconde gewacht voor dat ik verder ging en tussen iedere actie ongeveer 10 seconden gewacht. Toen heb ik het probleem niet gehad. Omdat jij aangegeven had dat de servers gereset waren ben ik vandaag weer op volle snelheid gaan navigeren en dan liep het na verloop van tijd weer vast. We leek het minder snel te gebeuren dan in het verleden, maar het gebeurde wel nog.
Dus er zit waarschijnlijk niets anders op dan heel langzaam navigeren, tenzij jullie nog iets ontdekken. Blijft wel vreemd dat het tot ongeveer 2 maanden geleden zonder problemen werkte.
Het is iets minder erg, maar nog steeds erg slecht.
Dank voor jullie snelle reacties @theo.vergoossen en @youriy - Ik ga het terugkoppelen!
Er wordt gevraagd naar nieuwe voorbeelden (tijdstippen waarop dit gebeurt) na de reset van de servers. Zouden jullie het kunnen doorgeven wanneer jullie het weer ervaren? 🙂
Ik hoor daarbij ook graag de laatste 4 cijfers van je smartcard en waar/bij welke stap/actie je precies vastloopt.
Tja, het is in twee topics toch wel goed uitgelegd wat het probleem is. En het tijdstip? Wanneer je interactieve tv wil gebruiken.
Als je dat aanlevert met de informatie die Lycke benoemd, @youriy , stuur ik het met alle liefde voor je door naar het onderzoeksteam!
- Datum en tijd
- Laatste 4 cijfers van je smartcard
- Waar, bij welke stap of actie je precies vastloopt
Alvast dank!
Hoi,
Ik heb momenteel geen exacte tijdstippen, maar ik heb het op de 20 ste tussen grofweg 18:00 en 19:00 een aantal keren gehad. Het is niet altijd dezelfde stap waar het op gebeurd. Ik weet van de 20 ste dat het een keer was bij het verwijderen van de kijkhistorie. Verder volgens mij nog een keer bij de uitzending gemist bij het van rechts naar links gaan tussen de zenders. Ik kon toen trouwens met play wel een opname starten. Verder was het ook nog een keer bij het navigeren in het aanbod van film1. Volgens mij was ik bij ontdek door de toegevoegde films aan het gaan.
Zoals eerder gezegd heeft het volgens mij met de navigatie snelheid te maken. Als ik het heel langzaam die (een klik per 10 seconden, dan werkt het meestal wel.
De smartcard waar ik op de 20ste de problemen mee had heeft als laatste 4 cijfers 861R. Aangezien hij eindigt op een letter geef ik het cijfer er voor ook maar 2 861R.
Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze informatie.
Ik zie heel veel T3's en een modem achter een versterker, dus dat gaat niet lekker met het internetsignaal.
Ik vermoed dat een splitter en een aparte kabel naar het modem al een heleboel op zou kunnen lossen.
Ziggo kan je die gratis toesturen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...