HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik kijk al vele jaren digitale TV (Kabel TV) van Ziggo met een (eigen) CI+ module en smartcard van Ziggo naar volle tevredenheid.
Vorige maand ben ik ingegaan op het (zoveelste) aanbod om een jaar lang voor 1 euro ook internet en bellen af te nemen van Ziggo . Dit heb ik telefonisch gedaan. Met geen woord is door Ziggo medewerker gerept over het feit dat mijn TV abonnement ook zou wijzigen.
Ik heb een bevestigings e-mail ontvangen. Wat mij toen is ontgaan is dat in de e-mail vwb TV wordt gesproken over TV Start. Dit blijkt een abonnement te zijn voor interactieve TV. Inmiddels ook een interactieve CI+ module/smartcard ontvangen.
Mijn digitale TV is een Sharp (LC-32LE154E) van december 2013. Deze TV heeft geen internetmogelijkheid en is volgens mij ook niet interactief, wat geen probleem is voor mij.
Maar goed, ik heb via de Mijnziggo app begrepen dat ik module/smartcard in bruikleen heb. Om ze niet kwijt te raken wil ik deze dus toch installeren. Ik lees de intallatiestappen door (alleen stap 1 en 2, want voor 3 en 4 moet de TV een internetaansluiting hebben) en ik probeer via de site ziggo.nl/ci en ziggo.nl/ciplushulp te checken of mijn TV gecertificeerd is. Helaas werken deze sites niet bij mij (meerdere browsers). Ik kan op de knop 'Check of tv ci+ ondersteunt' aanklikken tot ik een ons weeg, maar er gebeurt niets.
Heeft iemand enig idee of ik deze interactieve CI+ module/smartcard gewoon op mijn TV met stap 1 en 2 kan installeren, en dat ik straks niet zonder beeld zit?
bvd Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
dag Maud, ik heb zojuist de procedure wederom uitgevoerd. Instellingen gecontroleerd, de nieuwe interactieve CI+ module en smartcard geplaatst en wederom een automatische scan uitgevoerd. Het werkt nu wel ! Geen idee waarom het vorige keer niet werkte. In ieder geval bedankt voor de support.
groet Wim
Mogelijk helpt deze link?
Televisie met CI+ Module opnieuw instellen | Klantenservice | Ziggo
Er zijn 2 soorten Module's de Interactieve van Quantis en Smit en er zijn voor de Oud UPC Gebied de Neotion en de SmarDTV module.
Via dit stappenplan Televisie met CI+ Module opnieuw instellen of via
deze Activeringscode, frequentie of netwerk-ID instellen
Mocht je er niet uitkomen, Ziggo medewerkers zijn er van Maandag tot vrijdag om deze topic's op te pakken, ik ga je verhaal wel even voorleggen aan ze want de klantenservice moet wel netjes te werk gaan betreft de aanbieding.
Dank voor de reacties, ik ga het bekijken
mvg Wim
Ik heb je verhaal voorgelegd aan de Ziggo Medewerkers ik ben maar een klant die een klant helpt, morgen wordt topic opgepakt door een medewerker en kan eventueel aanpassingen doen. Komt goed. Ze zijn op de hoogte.
Blijf gewoon je eigen module en smartcard gebruiken en leg die van ziggo in de la.
Goedemorgen @Wim75plus,
Welkom op de Community! Ook fijn dat er in dit topic al reacties staan, net als het natuurlijk leuk is dat je kortgeleden een alles in 1 abonnement bij ons hebt genomen.
Bij dit nieuwe abonnement hoort inderdaad een CI+ module in bruikleen, vreemd dat hierover niets is verteld. Naast die CI+ module zie ik echter ook nog een eigen smartcard actief staan. Heb je dit op moment nog beeld? En zat er voor die aanpassing ook een CI+ module in de Sharp tv?
Het activatieproces qua smartcard is al helemaal doorlopen, dus ik ben benieuwd of je al in de gelegenheid bent geweest om de aangedragen pagina's te bekijken.
Dank voor de reactie! Sinds 30 minuten actief via Ziggo internet!
Even vooraf. Bij de Sharp TV van 2013 heb ik destijds een Quantis CI+ module gekocht bij de lokale TV winkel en ben toen de smartcard gaan gebruiken die bij de digitale ontvanger (mediabox?) zat die ik al een paar jaar daarvoor had gekocht. (vzv ik mij dit allemaal nog goed herinner).
Ik wil het het activatieproces conform de online instructies aan deze kant liever niet ingaan voor ik zeker weet dat mijn TV geschikt is voor de nieuwe interactieve CI+ module/smartcard.
Met de eigen CI+ module en oude smartcard werkt de TV nog steeds prima.
Mijn vraag is dus kan ik de Interactieve CI+ module/nieuwe smartcard activeren i.c.m. de Sharp (LC-32LE154E) met de garantie dat ik daarna nog beeld heb?
@Wim75plus schreef:...Mijn vraag is dus kan ik de Interactieve CI+ module/nieuwe smartcard activeren i.c.m. de Sharp (LC-32LE154E) met de garantie dat ik daarna nog beeld heb?
Ik vrees dat niemand u die garantie kan geven, behalve iemand die ook een LC-32LE154E heeft en een nieuwe CI+ module gebruikt én die uw vraag leest...
Een andere smartcard zal het probleem niet zijn, maar een nieuwe CI+ module ???
Deze TV wordt niet als geschikt aangegeven door Ziggo, maar het kan wel werken.
"Mijn vraag is dus kan ik de Interactieve CI+ module/nieuwe smartcard activeren i.c.m. de Sharp (LC-32LE154E) met de garantie dat ik daarna nog beeld heb?"
Je kunt het gerust proberen met de aangegeven codes.
Werkt het niet, dan kun je altijd terug volgens deze stappen, hier staan de stappen voor een TV met CI+ en de stappen zonder CI+ met de juiste installatie codes voor beide installatie manieren: TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Dank je Bert. Ik ga het morgen proberen.
Heb het erop gewaagd, maar helaas.
Met de nieuwe Interactieve module/smartcard:
Authenticatie geslaagd.
Hierna volgt software update.
Daarna zelf zenders opnieuw ingescand, ging ook prima.
TV op RTL4 en krijg melding: RTL4 maakt geen deel uit van abonnement.
Teruggegaan naar oude module/smartcard.
Hele procedure wederom uitgevoerd en heb nu wel weer alle zenders.
Dus de nieuwe module/smartcard gaat nu i.d.d. de la in.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
mvg Wim
@Wim75plus schreef:...TV op RTL4 en krijg melding: RTL4 maakt geen deel uit van abonnement...
Dat is eigenlijk wel vreemd, of het werkt of niet.
Maar als de nieuwe module verder geen voordelen biedt, dan heeft het natuurlijk ook weinig nut.
@Wim75plus, wat fijn dat het wel werkt met je oude smartcard. Wel heel frappant dat het werkt met de nieuwe. We kunnen via hier een signaaltje sturen naar je nieuwe smartcard, zodat hij weet welke zenders deze mag doorsturen. Hiervoor moet de CI+ module wel weer even in de tv. Ik weet niet of je daar voor open staat of dat het momenteel al werkt?
dag Maud, ik heb zojuist de procedure wederom uitgevoerd. Instellingen gecontroleerd, de nieuwe interactieve CI+ module en smartcard geplaatst en wederom een automatische scan uitgevoerd. Het werkt nu wel ! Geen idee waarom het vorige keer niet werkte. In ieder geval bedankt voor de support.
groet Wim
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...