Ik kijk al vele jaren digitale TV (Kabel TV) van Ziggo met een (eigen) CI+ module en smartcard van Ziggo naar volle tevredenheid.
Vorige maand ben ik ingegaan op het (zoveelste) aanbod om een jaar lang voor 1 euro ook internet en bellen af te nemen van Ziggo . Dit heb ik telefonisch gedaan. Met geen woord is door Ziggo medewerker gerept over het feit dat mijn TV abonnement ook zou wijzigen.
Ik heb een bevestigings e-mail ontvangen. Wat mij toen is ontgaan is dat in de e-mail vwb TV wordt gesproken over TV Start. Dit blijkt een abonnement te zijn voor interactieve TV. Inmiddels ook een interactieve CI+ module/smartcard ontvangen.
Mijn digitale TV is een Sharp (LC-32LE154E) van december 2013. Deze TV heeft geen internetmogelijkheid en is volgens mij ook niet interactief, wat geen probleem is voor mij.
Maar goed, ik heb via de Mijnziggo app begrepen dat ik module/smartcard in bruikleen heb. Om ze niet kwijt te raken wil ik deze dus toch installeren. Ik lees de intallatiestappen door (alleen stap 1 en 2, want voor 3 en 4 moet de TV een internetaansluiting hebben) en ik probeer via de site ziggo.nl/ci en ziggo.nl/ciplushulp te checken of mijn TV gecertificeerd is. Helaas werken deze sites niet bij mij (meerdere browsers). Ik kan op de knop 'Check of tv ci+ ondersteunt' aanklikken tot ik een ons weeg, maar er gebeurt niets.
Heeft iemand enig idee of ik deze interactieve CI+ module/smartcard gewoon op mijn TV met stap 1 en 2 kan installeren, en dat ik straks niet zonder beeld zit?
bvd Wim