Annemieksz

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Interactie tv werkt niet icm Samsung the frame

Ik heb een nieuwe tv, Samsung the frame, maar krijg de interactieve tv niet aan de praat... Ik heb het stappenplan volledig doorgelopen op de ziggo site, ook volledige reset maar heeft niet geholpen. Als ik op de rode knop druk krijg ik alleen maar: niet beschikbaar.

Tv: the frame, samsung

Inet Verbinding: werkt, draadloos

Ci+ module: Quantis

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het inmiddels zelf 'opgelost'. De module + smart card van mijn tweede tv ben ik door verhuizing afgelopen maand kwijt geraakt. Daarvoor van de week een nieuwe besteld en met deze nieuwe kaart werkt het wel... Apart maar goed, opgelost.

Nog bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

14 Reacties 14
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Is de module 1.3?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welk gebied? In voormalig upc gebied gaat het hoe dan ook niet werken.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Yep.. vergeten te melden! @RoWi. Top dat jij er aan denkt!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan nog in de TV instellingen zitten, mogelijk staat het simpelweg uit.

  1. Zoek in de handleiding van je tv op hoe je bij het CI+ instellingen-menu komt. Dit verschilt per merk en model.
  2. Selecteer vervolgens On Demand (rode knop) instellingen en druk op OK.
  3. Selecteer Activeren/Deactiveren of On Demand AAN/UIT zetten en druk op OK.
  4. Selecteer Aan of Uit en druk op OK.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Annemieksz en welkom hier! 

Wat gaaf dat je de Samsung 'the frame' tv hebt gekocht 🙂 Nu de interactieve tv nog. Aan de hulp die je krijgt zal het niet liggen. We horen graag van jou of het probleem hiermee is opgelost!

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, is 1.3

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Utrecht

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Staat op geactiveerd 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Annemieksz! Is het nog gelukt om interactieve televisie via je module aan de praat te krijgen op je Samsung The Frame televisie? Utrecht betreft, voor zover ik weet, oud-Ziggo gebied waar het mogelijk zou moeten zijn.

 

Update voor alle zekerheid nog eens je profiel met zowel je postcode als huisnummer zodat ik dit nog even kan checken. En vergeet niet om ons te laten weten hoe het ervoor staat. Wie weet hebben @robbo en @RoWi. nog enkele bruikbare tips en/of adviezen 🙂

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Erik S ,
Het is nog niet gelukt helaas. Mijn oude tv werkte inderdaad wel met interactieve tv, dus aan de regio ligt het niet. Het is module 1.3+ en de instellingen van de tv staan goed. Ik weet niet zo goed wat ik nu nog meer kan proberen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Werken apps op de Tv zoals Netflix of youtube wel goed? 

Wat met samsung tv's nog wel eens een probleem kan zijn is het type adapter waar de CI module in gaat, een probleem met 64 of 68 pins adapters. Gewoon live TV kijken lukt dat wel? En is de juiste bron wel gekozen, gewoon TV in dit geval.

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. : Ja, die werken goed, Disney+, Netflix, NPO etc. Ook live tv kijken gaat goed. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zit het in ieder geval niet in de verbinding. Het lijkt erop dat we puur naar de module en de rode knop moeten kijken.

 

Ik vermoed namelijk dat de melding 'niet beschikbaar' aan een verkeerde handeling of volgorde ligt. Hoe en wanneer maak je gebruik van de rode knop?

 

Annemieksz
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het inmiddels zelf 'opgelost'. De module + smart card van mijn tweede tv ben ik door verhuizing afgelopen maand kwijt geraakt. Daarvoor van de week een nieuwe besteld en met deze nieuwe kaart werkt het wel... Apart maar goed, opgelost.

Nog bedankt voor het meedenken!

Uitgelicht topic