Goedemiddag community,
ik heb sinds kort de Next Mini en per ongeluk ingegeven dat de afstandsbediening ook mijn home cinema set moet inschakelen als de TV aan wordt gezet. Met geen mogelijk krijg ik de home cinema set niet verwijderd, kan alleen een ander merk set kiezen. Enig idee of hier een handleiding voor is of weet iemand wel hoe ik die optie kan verwijderen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Willem26 Kies een andere versterker als je die home cinema set niet meer wilt bedienen.
Dat alles tegelijk aangaat heeft te maken met in de instellingen Beeld en Geluid Eén knop voor uit een aanzetten op aan en in de TV ook iets dergelijks op aan b.v. CEC of een andere instellingen:
Daar ben ik laatst ook achter gekomen als je eenmaal een audiosysteem hebt gekozen, kan je die niet (nooit) meer verwijderen maar wel veranderen. Zeker als je last hebt van die keuze kies dan een audiosysteem van een ander merk. En zet in het ‘BEELD EN GELUID’ menu bij ‘Bepaal je volume’ op je de TV.
Dat je als je eenmaal een keuze gemaakt voor een audiosysteem niet kan verwijderen, zelfs niet na een factory reset is zeer irritant. Kennelijk wordt het opgeslagen in de cloud in je profiel/abonnement gegevens van de desbetreffende Next (mini).
Dank voor je reactie Karel. Verbaast me dat de instellingen niet aan te passen zijn anno 2025.
Gelukkig heb ik nog een andere optie, zie mijn antwoord aan Bert hier boven.
Bedankt Bert voor je suggestie. Heb zowel in de Next mini gekeken als in de TV. In de Next mini is het even te veranderen met een ander merk maar dit springt bij aan/uit van de Next mini AB weer terug naar de oude home cinema set. Ik vermoed dat dat komt omdat de set herkend wordt door de HDMI kabel. Gelukkig gebruik ik de set alleen voor stereo dus ga ik mijn dvd speler voor zowel geluid als beeld weer anders aan sluiten zodat ik niet een HDMI kabel tussen de set en de tv nodig heb.
Typisch een klusje voor de HDMI CEC killer. Kost geen drol en plaats je tussen de TV en de HCS.
Blokkeert alle CEC commando's.
Bedankt Videopioneer,
ik wil het weten ook. Ik ga dit dingetje eens aanschaffen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.