1
Vraag
2
Reacties
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Instellen,lagere resolutie dan 3 k blijft niet staan in de mediabox next

Na het opnieuw inschakelen staat de medibox next weer op 4k. En dat kan mij TV niet aan 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Beste madelon.

De buurvrouw, waar ik de nieuwe ziggo box voor heb geinstalleerd, meld mij dat met het plaatsen van een iets ouder type mediabox de problemen zijn opgelost.

Ja ik had ook zowel de HDMI kabel vervangen als ook een andere HDMI poort gebruikt. Dat gaf geen resultaat. Daarop Ziggo gebeld die een monteur heeft gestuurd met een ander mediabox. Ik ben nog niet in de gelegenheid om te kijken over welk type we het nu hebben. Maar Mvr. was helemaal content met het resultaat.

Ook de verouderde AOP is nu vervangen.

Dank voor het meedenken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke TV heb je precies?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de next al eens teruggezet naar de fabrieksinstelling?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziet u helemaal  geen beeld meer als de Next op 4k staat? U kunt blijkbaar wel het menu zien.

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Is gedaan op advies van Ziggo

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

In de eerste instantie wordt nog wel de omschrijvin vd zender getoond. Het instel menu is ook nog bereikbaar 

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Het gaat hier om een LG uit 2018. Het typenr heb ik momenteel niet beschikbaar.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @broekhua, je kunt de resolutie aanpassen via het menu. Ga naar Beeld en Geluid' druk daarna op HDMI resolutie en zet hem op de gewenste stand. Kom je daar verder mee? 

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

beste Lotte  Die procedure heb ik al tientallen malen uitgevoerd. En dan heb ik beeld en geluid maar deze instelling is weer weg als ik de box uitzet. Dat kun je lezen in mijn verhaal.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@broekhua Dat is wel vreemd! Ik ben benieuwd of je hem uitzet met de schakelaar of enkel in standby met de knop op de afstandsbediening. Wanneer het eerste het geval is dan kan het zo zijn dat hij zijn instellingen verliest. 

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Met de standby knop op de ABO.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@broekhua, je hebt al een hoop getest zoals ik het lees! Heel fijn 😄 

Om nog wat zaken uit te sluiten; heb je ook al een andere/nieuwe HDMI kabel getest? Of een andere HDMI poort op de TV? Ook hebben LG TV's de optie "Deep Colour" staat dit bij jou TV aan of uit?

Een defect in de mediabox Next zou natuurlijk kunnen, helemaal als we bovenstaande hebben kunnen uitsluiten lijkt het mij niet ondenkbaar! 

Benieuwd naar jouw bevinden nav bovenstaande 😄 

broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Beste madelon.

De buurvrouw, waar ik de nieuwe ziggo box voor heb geinstalleerd, meld mij dat met het plaatsen van een iets ouder type mediabox de problemen zijn opgelost.

Ja ik had ook zowel de HDMI kabel vervangen als ook een andere HDMI poort gebruikt. Dat gaf geen resultaat. Daarop Ziggo gebeld die een monteur heeft gestuurd met een ander mediabox. Ik ben nog niet in de gelegenheid om te kijken over welk type we het nu hebben. Maar Mvr. was helemaal content met het resultaat.

Ook de verouderde AOP is nu vervangen.

Dank voor het meedenken.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah kijk eens aan! Dat is nog eens een fijne update 😄

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic