Na het opnieuw inschakelen staat de medibox next weer op 4k. En dat kan mij TV niet aan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste madelon.
De buurvrouw, waar ik de nieuwe ziggo box voor heb geinstalleerd, meld mij dat met het plaatsen van een iets ouder type mediabox de problemen zijn opgelost.
Ja ik had ook zowel de HDMI kabel vervangen als ook een andere HDMI poort gebruikt. Dat gaf geen resultaat. Daarop Ziggo gebeld die een monteur heeft gestuurd met een ander mediabox. Ik ben nog niet in de gelegenheid om te kijken over welk type we het nu hebben. Maar Mvr. was helemaal content met het resultaat.
Ook de verouderde AOP is nu vervangen.
Dank voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke TV heb je precies?
Heb je de next al eens teruggezet naar de fabrieksinstelling?
Ziet u helemaal geen beeld meer als de Next op 4k staat? U kunt blijkbaar wel het menu zien.
Is gedaan op advies van Ziggo
In de eerste instantie wordt nog wel de omschrijvin vd zender getoond. Het instel menu is ook nog bereikbaar
Het gaat hier om een LG uit 2018. Het typenr heb ik momenteel niet beschikbaar.
Goedemorgen @broekhua, je kunt de resolutie aanpassen via het menu. Ga naar Beeld en Geluid' druk daarna op HDMI resolutie en zet hem op de gewenste stand. Kom je daar verder mee?
beste Lotte Die procedure heb ik al tientallen malen uitgevoerd. En dan heb ik beeld en geluid maar deze instelling is weer weg als ik de box uitzet. Dat kun je lezen in mijn verhaal.
@broekhua Dat is wel vreemd! Ik ben benieuwd of je hem uitzet met de schakelaar of enkel in standby met de knop op de afstandsbediening. Wanneer het eerste het geval is dan kan het zo zijn dat hij zijn instellingen verliest.
Met de standby knop op de ABO.
@broekhua, je hebt al een hoop getest zoals ik het lees! Heel fijn 😄
Om nog wat zaken uit te sluiten; heb je ook al een andere/nieuwe HDMI kabel getest? Of een andere HDMI poort op de TV? Ook hebben LG TV's de optie "Deep Colour" staat dit bij jou TV aan of uit?
Een defect in de mediabox Next zou natuurlijk kunnen, helemaal als we bovenstaande hebben kunnen uitsluiten lijkt het mij niet ondenkbaar!
Benieuwd naar jouw bevinden nav bovenstaande 😄
Beste madelon.
De buurvrouw, waar ik de nieuwe ziggo box voor heb geinstalleerd, meld mij dat met het plaatsen van een iets ouder type mediabox de problemen zijn opgelost.
Ja ik had ook zowel de HDMI kabel vervangen als ook een andere HDMI poort gebruikt. Dat gaf geen resultaat. Daarop Ziggo gebeld die een monteur heeft gestuurd met een ander mediabox. Ik ben nog niet in de gelegenheid om te kijken over welk type we het nu hebben. Maar Mvr. was helemaal content met het resultaat.
Ook de verouderde AOP is nu vervangen.
Dank voor het meedenken.
Ah kijk eens aan! Dat is nog eens een fijne update 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.