1
Vraag
2
Reageer en help mee
jot88

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen Vertraging geluid niet meer mogelijk na Mediabox XL update?

Middels een optische audio kabel heb ik mijn versterker + 5.1 surround sound aangesloten op de Mediabox XL.

 

Voorheen had ik hier een vertraging ingesteld zodat het geluid mooi in sync is met het beeld.

 

Alleen sinds de verplichte update aan de MediaBox XL van vorige week, loopt het niet meer in sync. Ook kan ik nergens meer een instelling vinden om een geluid vertraging in te stellen in de Mediabox..

 

De vertraging is best wel groot, en normaal tv kijken is dan ook geen pretje meer nu.

 

Heeft iemand hier de oplossing voor? Waarom is die instelling uit de mediabox gehaald?

 

alvast bedankt.

30 Reacties 30
IP

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier zie ik toch nog geen oplossing voor het door mij ondervonden probleem. Mogelijkheden om zaken aan te passen op mijn geluid streaming kastje zijn er niet.
Bovendien vind ik dat “workarounds “ niet door de gebruikers behoren te worden geïmplementeerd  - vóór de (verplichte!) update kon alles naar behoren werken dankzij de instelbare audio delays. Dat dit daarna niet meer kan, ligt niet aan de gebruikers!

TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Je hebt de juiste TV gevonden. Zo ziet het er aan de achterkant inderdaad uit.

Ik heb het geprobeerd. Met tulpstekkers vanuit Audio L/R (rechts van SCART) naar de Aux (PB) ingang van de Denon-versterker. Niets. Ook niet met Phono als ingang. Andere ingangen zijn bezet.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@TheDan  schreef:

Je hebt de juiste TV gevonden. Zo ziet het er aan de achterkant inderdaad uit.

Ik heb het geprobeerd. Met tulpstekkers vanuit Audio L/R (rechts van SCART) naar de Aux (PB) ingang van de Denon-versterker. Niets. Ook niet met Phono als ingang. Andere ingangen zijn bezet.


Ik zie het pobleem met die pluggen. Ze zijn geen audio uitgang maar ingang. Dan zal er inderdaad geen geluid te horen zijn.

Alternatief is de scart plug. Met de getoonde adapter kun je kiezen of je de scart adapter gebruikt als uitgang of ingang. Je hebt ook vaste adapters voor ingang of uitgang. Je moet dan een uitgangs type hebben.

bloemen64_0-1625777441310.png

SCART ADAPTER, VERGULD - Scart male naar, 3X Tulp female, 1X S-VIDEO, Verguld, Met input/output scha...

 

Er zijn ook kabels waar een scart plug aanzit. Zit meestal wel vaster en beter dan bovenstaande adapter. Maar audio kwaliteit kan minder zijn dan eigen tulp snoer.

Scart naar Composiet kabel - Scart naar Composiet Kabel, Extra: In/out schakelaar, Aansluiting 1: Sc...

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@IP  schreef:

Hier zie ik toch nog geen oplossing voor het door mij ondervonden probleem. Mogelijkheden om zaken aan te passen op mijn geluid streaming kastje zijn er niet.
Bovendien vind ik dat “workarounds “ niet door de gebruikers behoren te worden geïmplementeerd  - vóór de (verplichte!) update kon alles naar behoren werken dankzij de instelbare audio delays. Dat dit daarna niet meer kan, ligt niet aan de gebruikers!


Er zal voor de XL wel een aanpassing komen. Daar ga ik wel vanuit. Stom dat het "vergeten" is. Was op de Next ook het geval. Is daarna lang alleen op de optische uitgang mogelijk geweest en niet op hdmi. Nu na ruim 2 jaar komt ook de mogelijkheid om de audio bij een hdmi verbinding te vertragen.

Het kan daarom even duren om zo iets simpels in de software te krijgen.

IP

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@bloemen64 , hartelijk dank voor deze reactie - ik kreeg abusievelijk het idee dat de oplossing in het domein van de gebruiker moest worden gevonden.

 

Groet, IP

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@IP zo lijkt het afentoe wel te gaan. Er wordt eerst geprobeerd om een "workarround" te hebben waarmee de meeste mensen voorlopig verder kunnen. Intussen wordt dan geprobeerd om de oorzaak op te lossen. Dat kan best lang duren soms.

 

Deze audiodelay functie is niet nieuw, heeft gewerkt, en zit ook op de Next. En de software versies van de Next en nieuwe XL hebben veel gemeenzaam.

Zelfs hetzelfde versie nummer.

 

Ik kan geen uitspraak doen wanneer het opgelost is. Dat doet zelfs Ziggo niet. Pas als de optie werkt bij de testers zal hij ook voor iedereen beschikbaar komen. 

En testers hebben een NDA getekend waardoor ze niets mogen melden over dit soort zaken buiten de besloten topics.

IP

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

"Deze audiodelay functie is niet nieuw, heeft gewerkt, en zit ook op de Next." Een belangrijke zin waar ik helaas in eerste instantie overheen heb gelezen..

 

De oplossing van mijn probleem ligt dus voor de hand. I.p.v. tot St Juttemis te wachten op een software matige aanpassing (en ik zit nu al 4 maanden in de ellende..) zal de Next dus direct de broodnodige Audio synchronisatie opties geven en mijn probleem verhelpen.

 

Klopt dit @Mariska ? Evt graag een PB om dit verder aan te pakken/op te lossen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

De audio delay functie zit inderdaad ook op de Next. Begrijp ik goed dat je het abonnement wilt wijzigen naar een mediabox Next? 
We zijn echt druk bezig het probleem op te lossen op de mediabox XL. Hopelijk heb je nog een beetje geduld, maar snap dat je na 4 maanden ellende ook wel eens klaar bent. 

IP

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Maud ,

 

Als ik zou moeten switchen (en dus een blijvend duurder abonnement moet afnemen!) omdat er broddelwerk geleverd is met een verplichte SW update, zou dat waarlijk de wereld op z’n kop zijn..

Vóór deze upgrade kreeg ik jarenlang door Ziggo kwalitatief goede TV geleverd, nu betaal ik al een aantal maanden hetzelfde bedrag  voor TV waar ik me de meeste tijd aan stoor en ik moet daar maar tot ik weet-niet-hoelang mee leven. Dit klopt niet!

 

 

IP

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

NB: verder debat hoort hier niet thuis, lijkt me. Ik zal daarom de zaak verder buiten dit topic opvolgen.

Arno3005

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijzonder dat functionaliteit die eens beschikbaar en gewerkt heeft er na een update weer niet is, maar dat het zo ontzettend lang moet duren om dezelfde functionaliteit voor het vertragen van het geluid weer terug te krijgen. Wat weerhoudt Ziggo van het snel terug beschikbaar stellen van deze eenvoudige update die al bestond? Ook bijzonder dat er in de update informatie op de box van versie 4.33 staat "Je kunt nu de audiovertraging aanpassen - ook voor externe HDMI-versterkers." Come on Ziggo, wanneer komt die update onderhand?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic