@TheDan schreef:
Ik heb de Mediabox Next (4.32) aangesloten op een TV van Philips met een HDMI kabel; zo krijg ik beeld en geluid op mijn TV. Vanuit de Mediabox Next loopt ook een RCA jack kabel naar de Denon versterker's video-ingang (twee tulpstekkers). De echo is irritant en krijg ik niet weg; niet op de TV en/of niet op de Mediabox Next.
....
Ik ben blij dat je mee blijft denken!
Hoofdzakelijk komt dat door de audio delay die de TV in het signaal maakt. Dat is niet erg. Het beeld en geluid worden beide vertraagd zodat het toch gelijk blijft lopen op je tv. Het analoge geluid uit de Next heeft die delay niet en daarom hoor je de echo.
Je zal daarom moeten schakelen tussen Next luisteren zonder tv en tv kijken/luisteren zonder direct Next geluid.
Door de tv ook via een audio verbinding aan je versterker te verbinden zou je toch beter geluid kunnen krijgen. Dan kies je niet de directe Next audio tijdens tv kijken maar de tv audio ingang. En je zet het geluid van de tv uit.
Dat geluid zou ook synchroon moeten zijn. Direct via de Next zal het voorlopen. Maar dat kun je vertragen op je versterker hoop ik.
Wil je dan Radio luisteren via de Next zonder TV dan kies je de Next audio ingang en luistert naar de Next Radio App.
Ik hoop dat ik het juiste type tv heb gevonden. Op de achterkant zouden de audio pluggen moeten zitten om naar de versterker te voeren. Als die in gebruik zijn dan kun je ook via een scart adapter audio "aftappen".