1
Vraag
2
Reacties
Myrthe1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Installatie tv met Mediabox XL

Ik ben verhuisd en nieuw bij Ziggo en wil mijn tv en internet intalleren. Internet is gelukt, maar de tv nog niet. In de woonkamer zit geen aansluiting in de muur voor een coaxkabel. Wel komt er een witte kabel uit de muur die in de ethernet ingang kan van de mediabox XL. Ik verwacht dat deze gelinkt is met de aansluitingen in de meterkast (waar mijn modem ook staat). Hoe kan ik mijn tv installeren met dit systeem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Hi @Myrthe1 je kunt ook zelf een installatiemonteur inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

TV installeren moet met coax, er zijn wat ''workarounds'' maar de Mediabox XL moet op een coax aangesloten worden anders werk het niet. Via de ethernet ingang kan van de mediabox XL kan het niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt TV niet installeren met een netwerkkabel via het modem.

TV gaat bij Ziggo via een coax kabel.

 

Je hebt installatie garantie bij Ziggo.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Myrthe1 en welkom hier op onze Community 🙂 

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Wel zo fijn als je zo snel mogelijk kunt internetten én tv kijken. Als je je postcode en huisnummer in je profiel zet zoals Bert! aangeeft en hier laat weten zodra dit is gebeurt dan plan ik met alle liefde een installatiemonteur voor je in.

Is het al gelukt met de installatie met bovenstaande tips of kom je er nog niet helemaal uit en wil je het eerst zelf proberen dan mag je uiteraard ook een foto plaatsen van je hoofdaansluiting en kijken we met je mee.

Myrthe1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Mariska,

 

Bedankt! Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld op mijn profiel. 

 

Ik denk dat een installatiemonteur langsturen een goed idee is, volgens mij moet er wel een oplossing zijn zonder grote aanpassingen (aan bijv. de hoofdaansluiting) aangezien er meer bewoners in dezelfde flat gebruik maken van Ziggo 😉 

 

Ik hoor graag!

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Hi @Myrthe1 je kunt ook zelf een installatiemonteur inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken

Myrthe1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, heb ik ingepland!

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Goed bezig 😊

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Top dat het intussen al is gelukt! 🙂 Nice one @Pineapple

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic