1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
depluijmkes

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Installatie extra Mediabox XL, afstandbediening koppelt niet

Ik ben de extra box aan het installeren. dit gaat goed tot 6b in het boekje. Ik krijg het scherm land selecteren en dan komt het gedonder. Daar kan ik niet met de pijl naar beneden, dus kom ik niet verder. De afstandsbediening krijg ik niet gekoppeld met de box. Maar als ik de afstandsbediening met de eerste box koppel, dan lukt dat gelijk. Het ligt dus niet aan de afstandsbediening. Ik heb al een andere afstandsbediening toegestuurd gekregen, maar daar ligt het dus niet aan. Er komt volgende wel een monteur, maar ik wil het graag zelf oplossen. Help
30 Reacties 30
Meldingen
Aan Uit
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Top! Je kan dan de afstandsbediening die bij de Extra box zat koppelen aan de hoofdbox met dezelfde stappen.
De Extra Box kun je nu in gebruik nemen op de plek die je wilt. Als je een andere soort verbinding gaat gebruiken dan zul je hem wel opnieuw moeten installeren.
DerkJanzuur

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En als dat ook niet helpt?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@DerkJanzuur Kun je aangeven wat je al gedaan hebt om het op te lossen?
C. Molendijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ruim 3 uur verder voor 1 extra tv box.

In middels heb ik zowel alle tips van @rein3sun geprobeert, alles geprobeerd wat er op de helpdeskpagina van Ziggo staat en alle tips die ik voor de rest kon vinden.

De afstandbediening sluit perfect aan op mijn XL box. Maar zowel de bijgeleverde afstandsbediending als de afstandsbediening van de XL box willen niet op extra tv box werken.

Tevens gaat die extra tv box noet updaten. Alle kabels zelfs 2 keer vervangen door de kabels die mee geleverd werden. Zelfs dat mocht niet baten.

@ziggo: moet dit nu echt zo moeilijk zijn en wat kunnen we nog meer proberen als niks lijkt te werken?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@C. Molendijk Er lijkt dan flink wat mis te gaan. Ik zie dat er inmiddels een afspraak met een monteur is gemaakt. Ik heb er vertrouwen in dat daarmee alles in orde komt. Sorry voor alle gedoe!
C. Molendijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Thijs Ziggo, inderdaad. Want hoewel ik technisch ben aangelegd ga ik dit maar overlaten aan een professional.:cool: Hopelijk dat hij wel alles werkend krijg.

Wel complimenten voor Ziggo dat de monteur nog de zelfde dag kan komen!
depluijmkes
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de box zo kunnen updaten. De box aan de achterzijde aan zetten en dan gelijk de aan-uit knop ingedrukt houden tot er drie maal welkom op je scherm is gekomen. Dan los laten. Je hoort aan de box of het goed gaat. hij blijft dan draaien. De afstandsbediening op de box leggen. Succes
Peter Groningen

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
depluijmkes wrote:
Ik heb de box zo kunnen updaten. De box aan de achterzijde aan zetten en dan gelijk de aan-uit knop ingedrukt houden tot er drie maal welkom op je scherm is gekomen. Dan los laten. Je hoort aan de box of het goed gaat. hij blijft dan draaien. De afstandsbediening op de box leggen. Succes

Super dit werkt. Update en de AB gekoppeld! :sweat_smile:
Had wel een ethernetkabel nodig voor de update!

Nu nog zien of het met de oudere coax gaat lukken?

Nee, deze heeft helaas dezelfde nieuwe kwaliteit nodig als de XL box zelf. :disappointed_relieved: :persevere: :cry:
Joey-de-monteur

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog een tip voor als iemand er niet uitkomt na de bovenstaande stappen,

beide boxen uit - hoofdbox laten resetten (wanneer je de box aan drukt met de knop achter moet je gelijk de min knop voor op de box ingedrukt houden voor de "front panel reset")
vervolgens de hoofdbox aan laten en exact het zelfde bij de kleine horizon box uitvoeren

***Aangepast door moderator 26-2-2018***
Elguapo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reset van beide boxen gedaan maar ab werkt nog steeds niet. Slotje blijft op AB staan. AB werkt wel op hoofdbox.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes
Elguapo Misschien dat deze staapen je verder helpen, even wachten tot de pagina naar de juiste stappen is gegaan: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/apparatuur/afstandsbediening-doet-het-niet/#Horizonlogo/De-afstandsbediening-reageert-niet-meer/Nee/Nee/Nee