Next Mini aangesloten op bijgeleverde adapter en HDMI kabel aangesloten op tv.
Dan blijft het ledje van de next Mini rood en het tv scherm blijft hangen op "Select your location".
Niets reageert meer.
Mijn tweede Next Mini op zelfde manier aangesloten.
Ledje van Next Mini blijft blauw.
TV blijft hangen na twee meldingen
Welkom, even geduld, en dan ineens "geen signaal".
Mijn tv staat in de woonkamer.
De next Mini naast de tv.
De afstand van de meterkast met het Ziggo modem tot de Next Mini.
Ik heb ook de wifi versterker van Ziggo.
Die sprint vrij snel naar witte led.
Er is geen enkele invloed merkbaar op de Next Mini.
Kortom, ik krijg geen uitzending op mijn tv en ben noodgedwongen aangewezen op ZiggoGo via de pc.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de Mini pas? Gewoon Ziggo bellen en zeggen, dat "hij het niet doet".
is er bij de next mini wel een sterkte wifi signaal ?
voor een stabiele verbinding is het aanbevolen de next mini bekabeld te verbinden met internet,
heb je het ook al bekabeld geprobeerd ?
Er staat naast de tv ook een wifi versterker van Ziggo. Het ledje van de versterker is wit.
De afstand tot het Ziggo modem in de meterkast is 7 meter, maar die afstand wordt dus al overbrugd door de Ziggo wifi versterker.
Beide mini's zouden het gewoon moeten doen en anders zouden ze dezelfde storing moeten geven.
Terugsturen lijkt mij het beste.
Maar eigenlijk wilde ik ook graag weten of er andere gebruikers met hetzelfde probleem zijn.
Bedankt voor het meedenken.
Opgelost: Wat is de betekenis van de LED-lampjes op de Next ... - Ziggo Community
Rood ledje staat voor geen internetverbinding bedraad of draadloos. Omdat u geen internet verbinding heeft kan er ook geen locatie worden geselecteerd.
Uw tweede Next Mini laat al een beter resultaat zien deze beschikt namelijk wel al over een internetverbinding alleen geen signaal.
U zou kunnen proberen om de twee kastjes 30 seconden van het stroom kunnnen halen en deze daarna weer aan te sluiten. Wellicht ze het dan weer doen.
Ja eerlijk gezegd denk ik ook dat beide defect zijn, terugsturen zou inderdaad tot een van de opties kunnen behoren. Zelf ervaar ik hetzelfde probleem niet maar ik ga wel even in het archief van Ziggo kijken of ik soortgelijke problemen kan vinden.
Er kan ook sprake van kunnen zijn dat een van de voedingsadapters of dat beide voedingsadapters van de Next Mini defect zijn. Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Echter dat zou niet voor de handliggend zijn gezien u op uw tweede Next Mini wel een actieve internetverbinding heeft namelijk dat er een blauw led lampje zichtbaar is.
U zou even tijdelijk een draadloos internet verbindingsexperiment kunnen uitvoeren door de beide Next Mini kastjes met WiFi tijdelijk draadloos te verbinden om zo uit te sluiten dat uw Ziggo kastjes niet defect zijn maar dat het daadwerkelijke probleem aan uw voedingsadapters ligt.
Dus mocht het zijn dat u hier door het bovenstaande geschreven tekst wijzer er uit wordt, zou als ik u was; zou u de twee nieuwe voedingsadapters bij Ziggo kunnen bestellen. Echter het hoeft natuurlijk niet alleen aan de voedingsadapter te liggen; het kan namelijk ook zo zijn dat een van uw internetkabels of het kan zelfs zo zijn dat uw beide internet kabels defect zijn. Dat er dus sprake is van een kabelbreuk, u zou de kabel kunnen doormeten of de kabel voldoende signaal doorstuurt.
@BenZwart schreef:,,,
Mijn tweede Next Mini op zelfde manier aangesloten.
Ledje van Next Mini blijft blauw.
TV blijft hangen na twee meldingen
Welkom, even geduld, en dan ineens "geen signaal".
....
Dit is de normale opstart sequence van de mini. De box gaat naar stand-by, het blauwe ledje geeft dat ook aan.
Kennelijk heeft deze box de 1e opstart procedure al gehad.
Normaal zou je dan de box met één druk op de rode power toets moeten kunnen opstarten, maar dat werkt niet altijd.
Ik moet soms zelfs 3x op die toets drukken, dan pas wordt de box opgestart en krijgt de led de normale witte kleur.
Vervolgens duurt het even voor je beeld krijgt, dat kan soms wel even duren.
Zolang je de box niet van de stroom af haalt, is 1 druk op de rode knop voortaan voldoende om de box aan/uit te zetten.
Het blijkt te werken, maar wel ingewikkeld.
Het probleem is blijkbaar ontstaan doordat ik in mijn nieuwe huis af en toe de stroom moet onderbreken voor werkzaamheden.
En, blijkbaar, is de mini dan zijn wifi verbinding kwijt.
Op de tv verschijnt het bericht "check verbinding" en "check WiFi".
Als ik dan op "check wifi" klik met de mini afstand bediening wordt gevraagd de wifi verbinding opnieuw in te stellen door op het Ziggo modem de WPS knop ongeveer 5 seconden in te drukken.
Het ledje op de mini wordt groen en de tv geeft nu een uitzending. Perfect!
Even later wordt het ledje wit.
Probleem opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
ik zou het eerst even bekabeld proberen als dat niet lukt kan een moderator bepalen hoe verder,
terug sturen naar Ziggo is niet aanbevolen het retour sturen zonder swap door een medewerker (moderator) kan er voor zorgen dat het abonnement automatische beëindigd wordt
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.