1
Vraag
2
Reacties
ErnstBurger

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Installatie Mediabox Next leidt tot foutmelding CS1010

Vandaag de Mediabox Next ontvangen en aan het installeren geslagen.

 

Zover ik mij kan herinneren geef ik nu weer hoe het verloop is geweest. Je weet natuurlijk niet van te voren dat het deze keer niet goed gaat en let dus niet op alles en alle details.

 

Ik heb gekozen voor Wifi en hij heeft de software gedownload en geprobeerd dit te installeren. Op enig moment kreeg ik de melding dat het Wifi netwerk te zwak was en hij kon ook het abonnement niet vinden.

 

Uiteindelijk kwam de melding CS1010 en dat hij wel een uur bezig zou zijn.

 

Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo. Die adviseerde om een bekabelde aansluiting te maken. Zij zagen ook dat alles, qua software, bij hun klaar stond. Zij hebben nog geprobeerd het een setje te geven, maar dat heeft nog geen resultaat gehad. Verder konden zij ook niets bedenken en moest ik maar afwachten tot de installatie op enig moment is afgerond.

 

Dat is nog steeds niet gelukt en ik kan ook geen oplossing op het forum vinden.

 

Is er iemand die de oplossing weet  en mij verder kan helpen?

 

Moet ik maar een nieuwe Mediabox Next aanvragen en de aansluiting, voor download en installatie van de software, vanaf het begin bekabeld doen. Ik heb begrepen dat ik daarna via de Coax aansluiting gewoon TV kan kijken.

 

Een snelle oplossing zou vrij zijn want ik wil vrijdag graag het Nederlands Elftal zien.

 

Wie o wie kan mij helpen.

 

Ernst

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De kabouters zijn afgelopen nacht bezig geweest.

 

Ik heb de Next in de meterkast gezet, dicht bij het modem zodat het Wifi het kan gaan doen en tegelijk met de netwerkkabel verbonden. Zie daar, als ik vanmorgen de coaxkabel en tv erbij aansluit, vraagt die of ik verder wil via kabel of Wifi. Gekozen voor kabel en hij doorloopt feilloos het programma.

 

Ik heb weer televisie en mijn probleem is opgelost.

 

@Bert jouw oplossing ligt dicht bij de oplossing die ik gebruikt heb. Ik heb in eerste instantie aangesloten zonder coax kabel. Toen ik zag dat de icoons in de meterkast waren uitgegaan heb ik de coax erbij aangesloten en liep het weer.

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aanvulling op mijn melding

 

De beide icoons (Wifi en bekabeld) zijn allebei rood.

 

Die zijn dus blijkbaar niet aangesloten en daarom loopt die de installatie niet door?

 

Ernst

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijke oplossing:

Haal de Next van de stroom, sluit zowel de coax kabel aan op de Next en sluit de netwerkkabel tussen de Next en het modem aan en zet de Next weer op de stroom.

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De kabouters zijn afgelopen nacht bezig geweest.

 

Ik heb de Next in de meterkast gezet, dicht bij het modem zodat het Wifi het kan gaan doen en tegelijk met de netwerkkabel verbonden. Zie daar, als ik vanmorgen de coaxkabel en tv erbij aansluit, vraagt die of ik verder wil via kabel of Wifi. Gekozen voor kabel en hij doorloopt feilloos het programma.

 

Ik heb weer televisie en mijn probleem is opgelost.

 

@Bert jouw oplossing ligt dicht bij de oplossing die ik gebruikt heb. Ik heb in eerste instantie aangesloten zonder coax kabel. Toen ik zag dat de icoons in de meterkast waren uitgegaan heb ik de coax erbij aangesloten en liep het weer.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic