1
Vraag
2
Reageer en help mee
gerhovens

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inleveren mediabox

***Afbeelding verwijderd i.v.m. privacy gegevens***

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@gerhovens 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @gerhovens 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Het is altijd schrikken als je een herinnering krijgt over het retourneren van apparatuur. Als ik een kijkje achter de schermen neem dan zie ik dat je een tijdje geleden een nieuwe Mediabox XL van ons hebt ontvangen. De oude Mediabox XL is nog niet bij ons als retour geregistreerd. Heb je deze al wel naar ons teruggestuurd? Zo ja, wil je hier dan een foto delen van het verzendbewijsje? Dan zorg ik ervoor dat deze als retour wordt geregistreerd. 

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Cecilia,

zoals eerder al eens doorgegeven aan jullie ben ik zeer tevreden over hoe jullie met mij als klant zijn om gegaan. als reactie op jullie verzoek heb ik op diverse manieren, sms app, gereageerd. naar het nu schijnt zonder resultaat. probeer nu via deze weg. het oude merk zou ook Humax geweest kunnen zijn.  danke bitte

**Afbeelding verwijderd ivm privégegevens**

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
gerhovens wrote:

beste Cecilia,

zoals eerder al eens doorgegeven aan jullie ben ik zeer tevreden over hoe jullie met mij als klant zijn om gegaan. als reactie op jullie verzoek heb ik op diverse manieren, sms app, gereageerd. naar het nu schijnt zonder resultaat. probeer nu via deze weg. het oude merk zou ook Humax geweest kunnen zijn.  danke bitte

 

 

Je had dus een oude XL een Horizon als ik het verhaal van @Cecilia Ziggo lees en die had je dus niet weg mogen gooien ( dat lees ik weer uit je mail ) 

Overigens wederom post je met je prive gegevens dat moet je niet doen , daarom raporteer ik deze post even aan het mod team en die komen er nog wel op terug .

 

 

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht  vol vertrouwen  op een passende oplossing. Danke

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @gerhovens,

Vervelend dat er een vervangingswaarde is berekend voor een Mediabox die niet retourgestuurd is. Kun je toelichten wat er precies met het apparaat gebeurd is? 
Indien het apparaat retour gestuurd is, heb je dan het retourbewijs nog? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @gerhovens,

Vervelend dat er een vervangingswaarde is berekend voor een Mediabox die niet retourgestuurd is. Kun je toelichten wat er precies met het apparaat gebeurd is? 
Indien het apparaat retour gestuurd is, heb je dan het retourbewijs nog? 

 

Lees even mijn laatste reactie, in de afbeelding die is verwijderd ( was volgens mij een e-mail ) die Hovens had verstuurd gaf hij aan dat hij de mediabox xl had weggegooid als ik me dit goed herinner…..  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Ronihd Dank voor de aanvulling, ik kan het oorspronkelijke bericht helaas nergens meer terugvinden. @gerhovens Op het moment dat er apparatuur zoekgeraakt is of weggegooid dat wordt daarvoor een vervangingswaarde
in rekening gebracht. Op deze pagina kun je zien wat de restwaarde is van alle apparaten die we in bruikleen uitleveren. De uiteindelijk in rekening gebrachte kosten kunnen lager uitvallen afhankelijk van hoe oud het apparaat is. 
Deze kosten kunnen wij alleen kwijtschelden op het moment dat je aan kunt tonen dat de apparatuur retourgestuurd (verzendbewijs) is. 
 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Paul Ziggo wrote:

@Ronihd Dank voor de aanvulling, ik kan het oorspronkelijke bericht helaas nergens meer terugvinden. @gerhovens Op het moment dat er apparatuur zoekgeraakt is of weggegooid dat wordt daarvoor een vervangingswaarde
in rekening gebracht. Op deze pagina kun je zien wat de restwaarde is van alle apparaten die we in bruikleen uitleveren. De uiteindelijk in rekening gebrachte kosten kunnen lager uitvallen afhankelijk van hoe oud het apparaat is. 
Deze kosten kunnen wij alleen kwijtschelden op het moment dat je aan kunt tonen dat de apparatuur retourgestuurd (verzendbewijs) is. 
 

 

@Cecilia Ziggo Herinnert het zich misschien ? 

Het is uiteraard niet aan mij om een oordeel te hebben , ik noem alleen maar even wat ik me ervan herinner .

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ron, paul of cecilia, 

bij voorbaat dank voor jullie inzet.

natuurlijk zijn er regels en over het algemeen houd ik me daar dan ook aan.

het misverstand is echter ontstaan doordat mijn oude (humax) mediabox NIET  in jullie begeleidend schrijven als zodanig werd genoemd.

en daarom is ie ook niet terug gestuurd, maar in de "prullenbak”  beland.

dus niet bewust maar op basis van jullie folder.

coulance betrachten voor het verschillend interpreteren van jullie aanbeveling zou ik als concistent beleid van jullie kant willen ervaren.

 

ik hoop dan ook wederom op een oplossing naar ieders tevredenheid.

 

danke   ger hovens

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Je hebt het over een Humax mediabox. Maar de mediabox die retour wordt verwacht is een Mediabox XL. Heb je deze nog thuis?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Overigens zie ik meerdere berichten die gestuurd zijn over het retour sturen van de apparatuur. 

 

20 november - brief: 

23 november SMS: Dag, heeft u de nieuwe apparatuur al aangesloten? Vergeet dan niet de oude apparatuur terug te sturen. Kijk op ziggo.nl/terugsturen hoe dat werkt. Alvast bedankt, Ziggo 

 

11 december - mail: 

 

 

 

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo lycke,

zoals reeds eerder uitgelegd was ik in de veronderstelling dat terugzenden beperkt bleef tot de genoemde boxen. m.a.w.  “mijn” box  hoefde niet teruggestuurd. ( dacht ik !)

overigens het woordje bruikleen kom ik nu pas voor de eerste keer tegen. was mij onbekend.

 

de door jullie gevraagde mediabox is opgeruimd en dus niet meer in mijn bezit. het hoe en waarom is eerder uitgelegd.

 

mijn vraag om een oplossing naar ieders tevredenheid blijft dan overeind.

groet ger hovens

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik begrijp je niet, sorry. 

Welke genoemde boxen? En je geeft aan “het hoe en waarom is eerder uitgelegd”, maar ik zie dit zo niet terug. 

Het punt blijft wel gewoon dat je iets weg hebt gegooid dat van ons is. Iets dat je in bruikleen had en waar we je via verschillende kanalen over hebben uitgelegd dat het teruggestuurd moest worden. Je vraagt naar een oplossing naar ieders tevredenheid; wat stel je voor? 

 

 

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het zal toch niet zo zijn dat je eerdere correspondentie over dit onderwerp niet ter beschikking hebt ? archief of zo ??

 

maar alla, laten we op zoek gaan naar een oplossing !

 

zouden we in deze de pijn kunnen delen ?  m.a.w.   ieder de helft !!

 

groet en adieë wa

ger hovens

 

 

 

 

gerhovens
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo lycke,

 

nogmaals, het was/is mijn bedoeling om proberen uit te leggen waarom ik zo gehandeld heb !  ik heb de informatie uit de bijgevoegde folder bij de nieuwe box anders uitgelegd als die door jullie was bedoeld. kan toch ?  duidelijkheid is geboden.

 

nogmaals,  geen opzet hoor !

 

grtz ger hovens

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

We begrijpen dat er geen opzet bij is @gerhovens, maar het is allesbehalve een handige actie. Heel zwart-wit gezien zou ik je nu een 'nee' moeten verkopen. Ik begrijp echter dat dit berust op een misverstand en daarom doe ik je hierbij de toezegging dat wij de helft van de kosten zullen vergoeden voor je.

Dat kan nu nog niet, want de kosten staan nog niet op je factuur. Houd je facturen in de gaten en trek bij ons aan de bel zodra de kosten erop staan. Ik verwacht dat dit in februari of maart zal zijn. Je mag ook via de reguliere klantenservice aankloppen met dit verzoek, want ik laat een notitie achter in het systeem van deze toezegging.

Nog wel het nadrukkelijke verzoek in de toekomst niet zomaar apparatuur weg te gooien. Twijfel je ergens over? Neem dan even contact met ons op. We checken graag met je of iets retour moet, of niet. Zo weet je precies waar je aan toe bent. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic