***Afbeelding verwijderd i.v.m. privacy gegevens***
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Hi @gerhovens
Een warm welkom op de Ziggo Community.
Het is altijd schrikken als je een herinnering krijgt over het retourneren van apparatuur. Als ik een kijkje achter de schermen neem dan zie ik dat je een tijdje geleden een nieuwe Mediabox XL van ons hebt ontvangen. De oude Mediabox XL is nog niet bij ons als retour geregistreerd. Heb je deze al wel naar ons teruggestuurd? Zo ja, wil je hier dan een foto delen van het verzendbewijsje? Dan zorg ik ervoor dat deze als retour wordt geregistreerd.
beste Cecilia,
zoals eerder al eens doorgegeven aan jullie ben ik zeer tevreden over hoe jullie met mij als klant zijn om gegaan. als reactie op jullie verzoek heb ik op diverse manieren, sms app, gereageerd. naar het nu schijnt zonder resultaat. probeer nu via deze weg. het oude merk zou ook Humax geweest kunnen zijn. danke bitte
**Afbeelding verwijderd ivm privégegevens**
gerhovens wrote:beste Cecilia,
zoals eerder al eens doorgegeven aan jullie ben ik zeer tevreden over hoe jullie met mij als klant zijn om gegaan. als reactie op jullie verzoek heb ik op diverse manieren, sms app, gereageerd. naar het nu schijnt zonder resultaat. probeer nu via deze weg. het oude merk zou ook Humax geweest kunnen zijn. danke bitte
Je had dus een oude XL een Horizon als ik het verhaal van @Cecilia Ziggo lees en die had je dus niet weg mogen gooien ( dat lees ik weer uit je mail )
Overigens wederom post je met je prive gegevens dat moet je niet doen , daarom raporteer ik deze post even aan het mod team en die komen er nog wel op terug .
Ik wacht vol vertrouwen op een passende oplossing. Danke
Goedemiddag @gerhovens,
Vervelend dat er een vervangingswaarde is berekend voor een Mediabox die niet retourgestuurd is. Kun je toelichten wat er precies met het apparaat gebeurd is?
Indien het apparaat retour gestuurd is, heb je dan het retourbewijs nog?
Paul Ziggo wrote:Goedemiddag @gerhovens,
Vervelend dat er een vervangingswaarde is berekend voor een Mediabox die niet retourgestuurd is. Kun je toelichten wat er precies met het apparaat gebeurd is?
Indien het apparaat retour gestuurd is, heb je dan het retourbewijs nog?
Lees even mijn laatste reactie, in de afbeelding die is verwijderd ( was volgens mij een e-mail ) die Hovens had verstuurd gaf hij aan dat hij de mediabox xl had weggegooid als ik me dit goed herinner…..
@Ronihd Dank voor de aanvulling, ik kan het oorspronkelijke bericht helaas nergens meer terugvinden. @gerhovens Op het moment dat er apparatuur zoekgeraakt is of weggegooid dat wordt daarvoor een vervangingswaarde
in rekening gebracht. Op deze pagina kun je zien wat de restwaarde is van alle apparaten die we in bruikleen uitleveren. De uiteindelijk in rekening gebrachte kosten kunnen lager uitvallen afhankelijk van hoe oud het apparaat is.
Deze kosten kunnen wij alleen kwijtschelden op het moment dat je aan kunt tonen dat de apparatuur retourgestuurd (verzendbewijs) is.
Paul Ziggo wrote:@Ronihd Dank voor de aanvulling, ik kan het oorspronkelijke bericht helaas nergens meer terugvinden. @gerhovens Op het moment dat er apparatuur zoekgeraakt is of weggegooid dat wordt daarvoor een vervangingswaarde
in rekening gebracht. Op deze pagina kun je zien wat de restwaarde is van alle apparaten die we in bruikleen uitleveren. De uiteindelijk in rekening gebrachte kosten kunnen lager uitvallen afhankelijk van hoe oud het apparaat is.
Deze kosten kunnen wij alleen kwijtschelden op het moment dat je aan kunt tonen dat de apparatuur retourgestuurd (verzendbewijs) is.
@Cecilia Ziggo Herinnert het zich misschien ?
Het is uiteraard niet aan mij om een oordeel te hebben , ik noem alleen maar even wat ik me ervan herinner .
ron, paul of cecilia,
bij voorbaat dank voor jullie inzet.
natuurlijk zijn er regels en over het algemeen houd ik me daar dan ook aan.
het misverstand is echter ontstaan doordat mijn oude (humax) mediabox NIET in jullie begeleidend schrijven als zodanig werd genoemd.
en daarom is ie ook niet terug gestuurd, maar in de "prullenbak” beland.
dus niet bewust maar op basis van jullie folder.
coulance betrachten voor het verschillend interpreteren van jullie aanbeveling zou ik als concistent beleid van jullie kant willen ervaren.
ik hoop dan ook wederom op een oplossing naar ieders tevredenheid.
danke ger hovens
Je hebt het over een Humax mediabox. Maar de mediabox die retour wordt verwacht is een Mediabox XL. Heb je deze nog thuis?
Overigens zie ik meerdere berichten die gestuurd zijn over het retour sturen van de apparatuur.
20 november - brief:
23 november SMS: Dag, heeft u de nieuwe apparatuur al aangesloten? Vergeet dan niet de oude apparatuur terug te sturen. Kijk op ziggo.nl/terugsturen hoe dat werkt. Alvast bedankt, Ziggo
11 december - mail:
hallo lycke,
zoals reeds eerder uitgelegd was ik in de veronderstelling dat terugzenden beperkt bleef tot de genoemde boxen. m.a.w. “mijn” box hoefde niet teruggestuurd. ( dacht ik !)
overigens het woordje bruikleen kom ik nu pas voor de eerste keer tegen. was mij onbekend.
de door jullie gevraagde mediabox is opgeruimd en dus niet meer in mijn bezit. het hoe en waarom is eerder uitgelegd.
mijn vraag om een oplossing naar ieders tevredenheid blijft dan overeind.
groet ger hovens
Ik begrijp je niet, sorry.
Welke genoemde boxen? En je geeft aan “het hoe en waarom is eerder uitgelegd”, maar ik zie dit zo niet terug.
Het punt blijft wel gewoon dat je iets weg hebt gegooid dat van ons is. Iets dat je in bruikleen had en waar we je via verschillende kanalen over hebben uitgelegd dat het teruggestuurd moest worden. Je vraagt naar een oplossing naar ieders tevredenheid; wat stel je voor?
het zal toch niet zo zijn dat je eerdere correspondentie over dit onderwerp niet ter beschikking hebt ? archief of zo ??
maar alla, laten we op zoek gaan naar een oplossing !
zouden we in deze de pijn kunnen delen ? m.a.w. ieder de helft !!
groet en adieë wa
ger hovens
hallo lycke,
nogmaals, het was/is mijn bedoeling om proberen uit te leggen waarom ik zo gehandeld heb ! ik heb de informatie uit de bijgevoegde folder bij de nieuwe box anders uitgelegd als die door jullie was bedoeld. kan toch ? duidelijkheid is geboden.
nogmaals, geen opzet hoor !
grtz ger hovens
We begrijpen dat er geen opzet bij is @gerhovens, maar het is allesbehalve een handige actie. Heel zwart-wit gezien zou ik je nu een 'nee' moeten verkopen. Ik begrijp echter dat dit berust op een misverstand en daarom doe ik je hierbij de toezegging dat wij de helft van de kosten zullen vergoeden voor je.
Dat kan nu nog niet, want de kosten staan nog niet op je factuur. Houd je facturen in de gaten en trek bij ons aan de bel zodra de kosten erop staan. Ik verwacht dat dit in februari of maart zal zijn. Je mag ook via de reguliere klantenservice aankloppen met dit verzoek, want ik laat een notitie achter in het systeem van deze toezegging.
Nog wel het nadrukkelijke verzoek in de toekomst niet zomaar apparatuur weg te gooien. Twijfel je ergens over? Neem dan even contact met ons op. We checken graag met je of iets retour moet, of niet. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.