nicole75

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Infraroodafstandsbediening Mediabox Next

Vanwege mijn handicap moet ik de infrarood codes in een speciale aangepaste afstandsbediening zetten om apparatuur zelf te kunnen bedienen. Wie weet of de Mediabox Next ook alleen met infrarood te bedienen is? Is er nog een infraroodafstandsbediening voor dit apparaat? 

72 Reacties 72
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De Next (HUMAX) model 2008C-STB-ZG kan Infra rood aan. Heb deze op 6 aug gekregen en opgenomen als apparaat en activiteit in mijn Logitech Elite ab. De codes voor de IR zijn dus bekend, Logitech heeft ze tenslotte ook!

Bij Logitech hoefde ik alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen. Dus lijkt het erop dat de Next IR codes fabrikant onafhankelijk zijn.

 

Ik gebruik voor het dagelijks gebruik dan ook een Logitech Harmony Elite met hub als afstandsbediening. En in bijzondere gevallen de originele ab omdat alle menu items in instellingen van de Next anders niet zichtbaar zijn.

 

1C047662-79D8-48EA-AADA-164CDB4F65C1.jpeg

 

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Hallo Karel,

 

Deze box heb ik dus! Ik ga de gok wagen en die afstandsbediening kopen. Of woont u in de buurt van Huissen? Dan kan ik de codes bij u kopiëren, als u dat goed vindt. 

 

Vriendelijke groet, 

Nicole 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Sorry woon wat ver weg namelijk in de kop van Noord-Holland.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Gisteren een vervangende afstandsbediening ( https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-389753504/Ziggo-Mediabox-Next-afstandsbediening-(v... ) bij 123 afstandsbediening besteld. Het apparaat is vandaag gearriveerd. Bijna alle codes zijn nu in de Housemate gezet en ik kan zelfstandig mijn mediabox next bedienen.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Beetje jammer dat Ziggo zelf niet met deze oplossing kwam. Fijn dat de gemeenschap/community wel mee dacht! 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Super om te horen @nicole75 !!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Fijn om te horen dat het werkt!

Jammer dat je kosten heb moeten maken.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Zou Ziggo inderdaad sieren als ze die voor mij en @Brenq1981 een vergoeding geven.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ziggo had ook een Pace afstandsbediening kunnen toesturen (gratis), maar ik ben het met je eens dat het redelijk zou zijn dat Ziggo het vergoed.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik ben het met je eens dat het ons zou sieren, @nicole75
Zeker ook omdat @Verwijderd account ons hier vele malen op gewezen heeft. De Pace afstandsbediening was de oplossing geweest en deze hadden wij gewoon kunnen versturen. 
Ik heb de kosten voor de aangeschafte afstandsbedieningen voor zowel jou als @Brenq1981 vergoed. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top actie van je Jiri!

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Wow, bedankt 

Brenq1981

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt Jiri voor de vergoeding van afstandsbediening 😁

Uitgelicht topic