nicole75

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Infraroodafstandsbediening Mediabox Next

Vanwege mijn handicap moet ik de infrarood codes in een speciale aangepaste afstandsbediening zetten om apparatuur zelf te kunnen bedienen. Wie weet of de Mediabox Next ook alleen met infrarood te bedienen is? Is er nog een infraroodafstandsbediening voor dit apparaat? 

72 Reacties 72
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @nicole75 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat het nu niet mogelijk is om met de speciale afstandsbediening (Infrarood) de Mediabox Next te bedienen! Het is goed dat je hiermee aan de bel trekt d.m.v. dit topic. De Mediabox Next werkt met zowel een Infrarood als Radiofrequent ontvanger. Uit je bericht begrijp ik dat de bediening voor 100% via Infrarood moet gebeuren. Wat voor afstandsbediening (type/merk/model) gebruik je precies? Ik doe dan even navraag of hiervoor een shortcode/koppelcode bestaat. Daarnaast heb ik de vraag alvast even gesteld of het omruilen naar een Next v.h. type Arris i.p.v. Humax hier zin heeft. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

nicole75 schreef:

Beide

 

Oke, hopelijk kan @Paul een Arris leveren.Anders is het stroomverbruik met de XL niet op te lossen, maar je problemen wel, want de XL moet het in principe goed doen.Ik vermoed dat door veel stof in de box of verouderde aansluitmaterialen de XL niet meer goed werkte.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Alvast bedankt voor de moeite. Dit is mijn speciale afstandsbediening: https://rdgkompagne.nl/omgevingsbediening/afstandsbedieningen/housemate-pro/ Ik denk dat koppelen geen nut heeft.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

zover ik weet werkt de Arris next en waarschijnlijk de Humax next ook met een RF-zender vraag is dan alleen of ziggo andere bedieningsapparaten daar op toelaat.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @anoniemforum ,

De arris heeft RF en volgens sommige leden ook IR, de humax heeft alleen bluetooth.

De XL heeft sowieso een IR ontvanger, en @nicole75 heeft dat ook werkend gehad begrijp ik.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@nicole75, ik zie dat er 2 afstandsbediening zijn toegestuurd. Heb je ze beide al binnen en geprobeerd? 

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Voor de Mediabox XL heb ik inderdaad via dit forum werkend gekregen. Een Ziggo-medewerker heeft toen een infraroodafstandsbediening opgestuurd. Dat is wel al wat jaren geleden. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik denk dat je dan weer terug zal moeten naar een xl helaas...

Maar misschien kunnen we die wel weer goed laten werken.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Hallo @Maud 

 

De eerst ontvangen afstandsbediening was een RF afstandsbediening, dus helaas onbruikbaar voor mij. Moet die terug naar Ziggo? Dan graag een antwoordnummer of zo.

 

De tweede afstandsbediening heb ik nog niet binnen. Volgens mij (Post NL app) komt hij morgen. Maar ik begrijp van uit dit forum dat de Next 2de generatie geen Infraroodcodes kan ontvangen. De Arris (1e generatie met 3 knopjes in plaats van 1) zou dit wel kunnen. Zou dit getest kunnen worden? Als het werkt is het een kwestie van de box omruilen. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die afstandsbediening gaan ze niet hergebruiken, die mag je houden of weggeven.

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik hoop dat een moderator ervoor kan zorgen dat je een next v1 krijgt, dan kun je inderdaad wel IR gebruiken

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Beste @Maud en @Paul 

 

Inmiddels is de 2de afstandsbediening ook binnen. Die kreeg ik niet gekoppeld aan de Mediabox Next. Werkt dus ook niet. 😢😢

 

Is de oplossing van @Gio2903 geen mogelijkheid voor Ziggo?

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @nicole75 


Wat super zuur dat het met de nieuwe afstandsbedieningen niet gelukt is. 

Helaas gaat de oplossing van @Gio2903 ook niet werken. Ook de afstandsbediening van de Next V1 werkt via zowel Infrarood als Radio. Ik ben bang dat we toch op de oplossing die vanuit de klantenservice werd gegeven uitkomen en dat is overgaan op CI+. 

Je hebt in het verleden een Mediabox XL gehad en dat werkte allemaal goed?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jiri: er is wat mis gegaan met je bericht.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Hallo @Jiri 

 

De mediabox XL werkte, maar die stroomvreter ging niet voor niets de deur uit.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik begrijp het.Misschien kan @Jiri een humax of pace leveren , die gebruiken beduidend minder stroom.Je kan hier kijken of dat wat is:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/humax-irhd-5300c

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/pace-dcr-7111

Met de humax kan je ook opnemen met een losse hdd en terugkijken, misschien dat je dan wel voldoende opties hebt.Behalve als je in fupc zit, dan is alleen de pace mogelijk.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Volgens dit bericht kan het ook met de Next. https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Afstandsbediening-van-Sony-TV-2021-koppelen-met-Mediabox-Next... Graag een reactie @Jiri @Maud @Paul.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@nicole75

 

Het zou moeten kunnen, maar niet elke TV is hiervoor geschikt. Om er zeker van te zijn dat jij geen problemen ervaart is een CI+ module het alternatief.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Jamyla ,

Wat maakt het type tv uit voor het koppelen van een eigen afstandsbediening aan de next?

De afstandsbediening van @nicole75 is niet van de TV maar een hulpmiddel.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik doel op het feit dat als de topic starter een eigen speciale afstandsbediening gebruikt voor bijv. het bedienen van de eigen TV of andere apparaten, dit niet kan met onze Next afstandsbediening.

Je kan de Next afstandsbediening enkel koppelen aan onze box + TV.

Wanneer er meerdere apparaten gekoppeld moeten worden aan 1 speciale afstandsbediening, dan kan dit via een CI+ omdat je daarvoor de TV bedient en niet een Mediabox.

@Verwijderd account

Uitgelicht topic