nicole75

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Infraroodafstandsbediening Mediabox Next

Vanwege mijn handicap moet ik de infrarood codes in een speciale aangepaste afstandsbediening zetten om apparatuur zelf te kunnen bedienen. Wie weet of de Mediabox Next ook alleen met infrarood te bedienen is? Is er nog een infraroodafstandsbediening voor dit apparaat? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De Next (HUMAX) model 2008C-STB-ZG kan Infra rood aan. Heb deze op 6 aug gekregen en opgenomen als apparaat en activiteit in mijn Logitech Elite ab. De codes voor de IR zijn dus bekend, Logitech heeft ze tenslotte ook!

Bij Logitech hoefde ik alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen. Dus lijkt het erop dat de Next IR codes fabrikant onafhankelijk zijn.

 

Ik gebruik voor het dagelijks gebruik dan ook een Logitech Harmony Elite met hub als afstandsbediening. En in bijzondere gevallen de originele ab omdat alle menu items in instellingen van de Next anders niet zichtbaar zijn.

 

1C047662-79D8-48EA-AADA-164CDB4F65C1.jpeg

 

Bekijk in context

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Gisteren een vervangende afstandsbediening ( https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-389753504/Ziggo-Mediabox-Next-afstandsbediening-(v... ) bij 123 afstandsbediening besteld. Het apparaat is vandaag gearriveerd. Bijna alle codes zijn nu in de Housemate gezet en ik kan zelfstandig mijn mediabox next bedienen.

Bekijk in context

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik ben het met je eens dat het ons zou sieren, @nicole75
Zeker ook omdat @Verwijderd account ons hier vele malen op gewezen heeft. De Pace afstandsbediening was de oplossing geweest en deze hadden wij gewoon kunnen versturen. 
Ik heb de kosten voor de aangeschafte afstandsbedieningen voor zowel jou als @Brenq1981 vergoed. 

Bekijk in context

72 Reacties 72
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de next van arris heeft infrarood ondersteuning als ik het goed begrijp, helaas heb je geen keuze welke next je krijgt... hopelijk kan KC hierin wat betekenen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een klantenservice medewerker en of moderator kan helaas niet bepalen welk type mediabox next (Arris of Humax) een klant krijgt.

dat wordt automatische bepaalt door het ordersysteem afhankelijk van welk type er op voorraad is.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @anoniemforum ,

Ik heb wel via de klantenservice laatst een G7401 omgeruild voor een G7400, volgens mij moet dit dan ook wel kunnen.

Ze kunnen in ieder geval wel een ticket aanmaken hiervoor bij een afdeling die wel speciale apparaten kan opsturen.Of een klacht indienen, volgens mij kunnen die medewerkers ook dat wel.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Bedankt voor de tip. Wie of wat is KC? Klantenservice?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ja;)

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Via Twitter contact gehad met een Ziggo-medewerker. Hij/ zij stuurt een pakketje op. We wachten dus nog even af. Bediening via de app werkt gelukkig ook, maar uit- en aanzetten niet. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top, laat maar weten of het de juiste is:)

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Zojuist exact dezelfde afstandsbediening ontvangen die ik al had. Daar heb ik dus helemaal niets aan. 😫

 

Ik heb al even contact gehad met de firma die de aangepaste afstandsbediening heeft geleverd. Zij herkennen het probleem helaas. Zij denken dat een CI-module eventueel een oplossing kan zijn. Mijn smart tv kan ik immers wel volledig zelf bedienen. Morgen maar even weer contact opnemen met Ziggo.

 

Ik vind wel dat er voor dit probleem (er zijn echt veel gehandicapten mensen die alleen infraroodcodes kunnen bedienen) een universele oplossing moet komen vanuit Ziggo.

Verwijderd account
Niet van toepassing

CI+ kan een oplossing zijn maar je kan dan niet meer terugkijken etc.

Als je dat wel wilt, gewoon een klacht indienen en om een arris vragen.Desnoods is de mediabox xl ook een optie,  die heeft ook een infrarood ontvanger ingebouwd. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de mediabox xl wordt alleen nog maar geleverd bij het voordeel pakket.

 

in dit geval is het denk beter even op een moderator te wachten mogelijk kennen zij nog iets voor je regelen.

 

wat voor apparaat is het eigelijk wat je gebruikt als afstandbediening ?

Verwijderd account
Niet van toepassing

De XL zal bij uitzondering ook hier wel kunnen geleverd worden denk ik, maar een Arris next is natuurlijk meer gewenst.

Trouwens, bij het voordeel pakket word de Pace(!!) of humax geleverd, blijkt.Behalve als de moderator( @Krista ) het niet juist had.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

gaat het nou om alleen een afstandsbediening of ook een next. in het geval van het laatste is het lastig de "oude" te krijgen, maar die oude afstandsbedieningen moet ziggo toch nog wel ergens hebben liggen lijkt me..

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

volgens de website de mediabox xl https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi

DCC785CC-E795-47D2-AFD9-49AD73F04636.png

of ze hebben het niet aangepast

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Gio2903 

TS wilt gebruik kunnen maken van een infrarood afstandbediening de Humax next ondersteund dat niet zo ver bekent

alleen de Arris

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ja dan begreep ik het dus toch goed, ts wil dus een oude next met oude ab. was in de war omdat ts schrijft vandaag een ab te hebben ontvangen.  de oude next word volgens mij (bijna) niet meer geleverd, alleen monteurs hebben met een beetje geluk nog die oude op voorraad..

Verwijderd account
Niet van toepassing

Oke, @Gio2903 .

Dan is alleen de mediabox xl eigenlijk nog een optie, die heeft 100% een IR ontvanger, ik heb er namelijk laatst eentje open gemaakt.Maar die oude word ook geretourneerd, dus neem ik aan dat die wel gerefurbished worden en opnieuw uitgeleverd binnenkort.Als het echt om die oude afstandsbediening gaat, heeft de ziggo winkel die nog wel, en ik heb er ook nog 2 die nog nieuw zijn.

@anoniemforum, ik ga in dit topic niet op in omdat dit te ver off topic gaat, maar zie dit topic voor meer info.

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Ik wilde juist van de XL af.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @nicole75 ,

Dat begrijp ik helemaal, maar ik vermoed dat het helaas niet anders kan.Maar een klacht indienen voor een Arris kan in ieder geval geen kwaad.

Werkte de XL niet goed of gaat het om het stroomverbruik/grote van het ding?

nicole75
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Beide 

Uitgelicht topic