1
Vraag
2
Reageer en help mee
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Informatie over de Humax 5500: Standby en de opstarttijd (zwart beeld bij het opstarten)

Bij deze een Tip.

Als je de humax 5500 voor het eerst in gebruik neemt, staat deze in de energie bespaar stand ( zo zal ik het maar even benoemen) Dus het kan zo zijn als je de box opstart je best wel een aantal seconden echt zwart beeld ziet. (het standby lampje knippert wel enkele keren groen) Schrik niet!: enige tijd later zie je van zelf even een moment geduld aub. En dan zie je de tv zender waar de box op staat.

In verhouding met andere boxen duurt dit even wat langer. En men ziet vaak bij een andere humax uitgave in ieder geval evt op een display dat de box opstart van uit de de standby ( bij energie besparing) of bij geen display al vrij snel een humax logo. Je zou in 1e instantie denken He de box geeft geen signaal af.

Dit kan je oplossen: open het menu ga naar>instellingen>systeem >energie beheer. hier zie 2 instelling's mogelijkheden. selecteer bv bij beide op NOOIT. de box zal in het vervolg snel opstarten.

nb: 1 instelling is voor het automatisch in standby gaan na een bepaalde tijd die je zelf kan selecteren.
De andere is dat als je de box liever de energie zuiniger wilt instellen. Maar je een mogelijkheid bied als je bv je binnen een ingestelde tijd de box alsnog snel opstart. Je geeft als het ware aan wanneer de box daadwerkelijk in de standby gaat in de energie zuiniger instelling.

Door NOOIT te kiezen op bv beide gaat de box 1. niet automatisch in standby 2. geen energie zuiniger inst. nu gaat de box meteen in de standby stand. 3. De box start nu sneller ( eigenlijk wel direct op) En is nu op de "normale" standby functie ingesteld. Gr Rob
6 Reacties 6
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Handige tip. Be rt meldde twee dagen geleden ook al een en ander over de energiestand . :thumbsup:
robbo
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha deze over het hoofd gezien. die gaat meer over de energie verbruik als ik de juiste topic er bij heb gehaald. Bij mij uitleg gaat het meer specifiek over het opstarten in de energie besparing-stand. Zodat men niet te gauw denkt dat de Humax 5500 geen signaal geeft of niets doet. Wat dus wel het geval is. Maar duurt in verhouding wat langer vergeleken met andere boxen, en wat lastiger is te zien wat de box doet. maar iig tnx voor de feedback:relaxed:
robbo
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Lycke Ziggo Ik heb je een pm gestuurd. inz aanpassing Titel van deze topic. Gr Rob
robbo
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Lycke Ziggo Het is prima zo. Nogmaals bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
*** dubbele info verwijderd *** robbo
robbo
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
*tekst verwijderd ivm met aanpassing reactie Bert*
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic