1
Vraag
2
Reacties
KarinZ

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ineens geen live beeld meer met mediabox Next

Goedenavond,

Sinds gisteren heb ik geen live beeld meer. Het beeld blijft zwart welke zender ik ook kies, wel verschijnt onder in beeld de zender en welk programma er nu is. Opgenomen programma's bekijken gaat wel goed net als kijken vanuit de tv-gids, als je kiest voor 'kijk vanaf het begin'.

Ik heb al van alles geprobeerd, ook telefonisch met een Ziggo medewerker. Ik ben het probleem vaker tegengekomen op deze community maar heb geen oplossing gevonden.

De mediabox Next heeft een bedrade verbinding met het modem (ConnectBox) en is met een HDMI-kabel direct op de tv aangesloten. De coax-kabel komt uit het installatiepakket van Ziggo. De tv is een Samsung UE55RU8002U. Deze opstelling werkt al een aantal jaren uitstekend maar nu dus ineens niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen, alvast hartelijk dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt weer!

Ik heb de Next een paar minuten zonder stroom laten staan, toen de coax terug van tv naar Next en toen pas aangezet. Waarom weet ik niet maar dit heeft het probleem wel verholpen. Hopelijk blijft het zo. Ik wil je hartelijk danken voor al je moeite en het meedenken.👍

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Alleen live tv gaat via coax, probeer eens de coax opnieuw te verbinden of een andere kabel.

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je snelle reactie.

Ik had de kabel al losgehaald (aan beide kanten) en heb ook een andere coax geprobeerd (dat was wel een wat dunnere kabel, weet niet of dat wat uitmaakt). Ook de kabel in de meterkast losgekoppeld. Het heeft allemaal niet geholpen helaas.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat gebeurt er als je de coax direct in de TV stopt en zo de zenders zoekt?

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dan geeft de tv aan dat er een antenne verbonden is en kan ik NPO1, 2 en 3 zien.

Ook de HDMI-kabel van Next naar TV kon via de tv getest worden, deze is goed bevonden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zit het niet in het TV signaal van buitenaf.

Wat doet kanaal 205, als je deze in je pakket hebt zitten. De Next gewoon aansluiten en dan 205 Love Nature kiezen.

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Die zit helaas niet in mijn pakket.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is jammer, je noemde de NPO kanalen werkt RTL 4 en kanaal 14 ook met de kabel direct in de TV?

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

RTL4 niet, die vraagt om een ci-module of zo, Ziggo TV en Ziggo Sport en zenders als Fox HD en Discovery zijn wel te bekijken op deze manier.

Ik heb gelijk alle zenders doorgelopen met coax tussen Next en TV, en ze staan allemaal op zwart.

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik schreef het verkeerd. De coax zit natuurlijk tussen hoofdaansluiting en Next, dan zijn alle zenders zwart.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met netwerk code 555 klopt die melding, dan ontvang je de gecodeerde kanalen, met 4444 zou RTL ook beeld geven.

 

Je ziet wel de zender informatie de box is dus niet defect, en het goede ingangsbron is gekozen. 

 

Naast het beeld heb je wel geluid of ook dat niet?

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het betekent in ieder geval dat de coax-kabel in orde is. De HDMI is dat ook.

En aangezien dit probleem zonder enige aanleiding aan mijn kant is ontstaan (de tv is op stand by gezet en later weer aangezet, toen was het mis), dan moet het toch wel aan de Next liggen. Deels doet hij zijn werk inderdaad goed, het zijn alleen de live-beelden die hij niet doorgeeft.

Misschien is er eergisteren een nieuwe update geweest of zo?

Ik las ergens ook nog dat een harde reset mogelijk is (min-toets en aan/uit toets op Next tegelijk indrukken voor 10 seconden). Ik heb dit nog niet geprobeerd.

KarinZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt weer!

Ik heb de Next een paar minuten zonder stroom laten staan, toen de coax terug van tv naar Next en toen pas aangezet. Waarom weet ik niet maar dit heeft het probleem wel verholpen. Hopelijk blijft het zo. Ik wil je hartelijk danken voor al je moeite en het meedenken.👍

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Soms is dat een tijdje stroomloos zetten inderdaad genoeg. Fijn dat het weer werkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic