1
Vraag
2
Reacties
Asje1

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ineens code E04-4

Ik zit TV te kijken, RTL4 en schakel daarna naar NPO3. Geen problemen. Maar als ik daarna terug wil naar een commerciële zender, maakt niet uit naar welke, RTL4 of RTL5 of SBS6 krijg ik op alle zenders:

 

E04-4 Helaas, de smartcard werkt niet. Controleer of deze ver genoeg in het apparaat zit. 

 

Niets helpt, stekker eruit TV aan en uit, de melding blijft. Ik heb een Humax kastje.

Wie kan me helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Haal de smartcard eens een aantal malen in de Humax naar voor en achter, dat kan de verbindingen van de chip een stuk verbeteren.

Bekijk in context

Asje1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gelukt. Een paar keer achter elkaar de smartcard schoongemaakt. En alle zenders werken weer. Dank jullie wel, Steefb en Bert!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Haal de smartcard eens een aantal malen in de Humax naar voor en achter, dat kan de verbindingen van de chip een stuk verbeteren.

Asje1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie Bert. Maar in de Humax IRHD-5100C zit geen smart-card. Ik vind het vreemd dat het zo maar van het ene op het andere moment niet meer werkt. De lokale omroepen doen het overigens ook. 

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als er een smartcard in zit, zit ie achter het klepje. Zonder smartcard moet je opnieuw zenders zoeken met netwerkID 4444.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Asje1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je antwoord Steef. Maar in mijn Humax bevindt zich geen sleuf voor een smartcard. Het rechtergedeelte zit vast. Maar... vanmiddag werkte ineens alles weer. Ik kan weer alle zenders bereiken. Gisteravond werkte het niet, ook niet later op de avond (vroeg in de ochtend) na stekkers eruit en stroom eraf enz. Maar nu werkt het ineens wel weer. Gelukkig! Zojuist nog een keer geprobeerd en alle zenders zijn zichtbaar. Er was geen storing gisteravond want dat heb ik ook bij jullie gecheckt. Dank voor je antwoord. Een nacht wachten kan dus ook de oplossing zijn, pfff, gelukkig. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Asje1 Achter dit klepje zit de sleuf met smartcard erin.

Bert_0-1664999440373.png

 

Asje1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert en Steefb, er is iets anders aan de hand!! Overdag werken alle zenders correct. Maar vanaf plm 19.25 uur vallen bepaalde zenders uit, zoals RTL4, SBS 6, RTL7, Net 5, RTL 8, RTL5, Veronica, RTL Z, enz.

Alleen NPO 1,2,3, Fox, Ziggo TV, Ziggo Sport, Comedy Central, Paramount Network, enz doen het wel.

Ik keek vanavond RTL 4 en opeens, om 19.25 viel zender uit met code: E04-4 Helaas, de smartcard werkt niet. En andere bovengenoemde zenders vielen ook uit. Dit heeft niets met smartcard te maken maar iets met verbinding van Ziggo. Help!! 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Maar heb je die kaart nu al even schoongemaakt?

 

''Haal de smartcard eens een aantal malen in de Humax naar voor en achter, dat kan de verbindingen van de chip een stuk verbeteren.''

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Asje1 "E04-4 Helaas, de smartcard werkt niet. En andere bovengenoemde zenders vielen ook uit. Dit heeft niets met smartcard te maken maar iets met verbinding van Ziggo. Help!!"

 

Je krijgt de foutcode dat de smartcard niet werkt, dan heeft dat alles met de smartcard te maken.

E04-melding | Klantenservice | Ziggo

Asje1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gelukt. Een paar keer achter elkaar de smartcard schoongemaakt. En alle zenders werken weer. Dank jullie wel, Steefb en Bert!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic