Op marktplaats worden nog steeds mediaboxen xl en soms de next aangeboden sommige verkopers zijn er zelf van overtuigt dat je met een beetje programmeren die box werkend kan krijgen op je ziggo aansluiting
Terechte terugkoppeling hierover, dit is natuurlijk niet iets van de laatste dagen. Het bericht van Lotte is ook iets mooier verwoord dan het is. Het standpunt is ongeveer gelijk aan het gesprek wat we hier eerder over hadden: Wij zijn er van op de hoogte en weten wat dit speelt, maar er wordt vooral vertrouwd op het hele retourproces.
Als jij je Mediabox niet terugstuurt, wordt er vervangingswaarde bij jou in rekening gebracht (met uitzondering van oude Mediaboxen). Eigen verkregen Mediaboxen die niet bij ons geregistreerd staan, registreren we ook niet. Ook hier worden controles op uitgevoerd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
zegt eigelijk meer iets over de verkoper zelf ,
nog maar 4 weken actief op marktplaats en dan spullen verkopen die alleen in bruikleen/huur leverbaar zijn dan klopt iets al niet,
en best veel verkopers reageren wel positief en wisten het niet en verwijderen dan meteen hun advertentie,
een gearchiveerd is een mijn ogen niet meer actueel en dus ook moeilijker te vinden voor personen die willen opzoeken over een next (mini) om mogelijk te kopen maar dan dus zo achter komen dat je die alleen kunt huren,
daarom lijkt het mijn ook juist belangrijk dat een topic zoals deze open blijft zodat personen die op zoek zijn naar een next (mini) bij het zoeken dit topic zien
Zat even te kijken op MP, maar naast mediaboxen worden er ook aardig wat modems aangeboden. Die worden toch ook niet geactiveerd?
Vraag me ook af hoeveel Ziggo eigenlijk in rekening brengt bij niet inleveren modem en/of Mediabox (de modellen die retour moeten).
Vind dit wel een grappig zinnetje: "Hij is niet geactifeerd of gebruikt werkt perfect. Best knap dan dat je weet dat hij perfect werkt.😂
Zie ook iemand claimen dat zijn Sagemcom modem eigendom is: Te koop een sagemcom modem wat werkt met ziggo na registratie voor maar 30 euro ophalen(.LET OP DE MODEM IS EIGENDOM DUS NIET VAN ZIGGO)
Zie dat ik mijn CI+ module niet weg had moeten gooien, kon ik zelfs nog 55 euro voor vragen.😀
Een eerder gebruikt modem wordt inderdaad niet op verzoek geheractiveerd op een ander klantaccount. Het modem kan wel refurbished naar een willekeurige andere klant toegestuurd worden nadat de vorige/oorspronkelijke klant het abonnement opzegt en het modem terugstuurt. Hieronder informatie van Tarieven Algemeen | Klantenservice | Ziggo:
Modems worden tegenwoordig vooraf door Ziggo geactiveerd alvorens ze toegestuurd worden. In 2014 moest ik mijn Cisco EPC3928 nog zelf activeren d.m.v. een code, ik weet niet precies wanneer dit beleid is aangepast en of hierin nog verschil zit tussen fZiggo en fUPC. Een Ziggo-modem in eigendom is inderdaad niet mogelijk.
CI+ CAM's worden inderdaad ook regelmatig te koop aangeboden, soms zelfs met smartcard. De laatste is dan ook nog te gebruiken zolang de vorige klant het (TV-)abonnement niet opgezegd heeft, al is dit uiteraard tegen de voorwaarden. Een Irdeto CAM (Quantis/SMiT/Neotion) is zonder verdere actie te hergebruiken door een andere klant en deze kan probleemloos doorverkocht worden. Bij Nagravision (voornamelijk fUPC) zijn de CAM (SmarDTV) + smartcard aan elkaar gekoppeld. Gehuurde CAM's + smartcards moesten tot vrij recent nog teruggestuurd worden, dat is komen te vervallen. Een smartcard wordt bij opzegging van het (TV-)abonnement uiteraard ook gedeactiveerd, ongeacht eigendom/bruikleen. Eigendom is overigens alleen in fZiggo mogelijk, al worden smartcards tegenwoordig uitsluitend nog in bruikleen samen met een CAM toegestuurd, ongeacht fZiggo/fUPC.
het niet retour sturen van modem next next mini smartwifi booster krijg de klant een boete voor https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen
sommige verkopers zijn dan dus van mening dat als ze de boete hebben betaalt het apparaat hun eigen dom is en Ziggo dus ook verplicht is die box weer te activeren zodra ze die weer willen gebruiken of te activeren op het abonnement van een koper maar zo werkt het natuurlijk niet
wat mensen ook vaak vergeten is dat ziggo modem hoewel echt niet de beste optie (want geen updates meer vanuit ziggo ) kan deze altijd geactiveerd worden via de mijn ziggo app
@anoniemforum Schreef: sommige verkopers zijn dan dus van mening dat als ze de boete hebben betaalt het apparaat hun eigen dom is
Het is geen boete wat ze moeten betalen, maar de restwaarde van het apparaat wat ze moeten ze betalen, dat is heel iets anders. Het is zelfs zo, als het apparaat ouder is dan 5 jaar, dan is de restwaarde €0 en hoeft er helemaal niks meer betaald te worden. Dat stond ook duidelijk aangegeven op de website van Ziggo
Ziggo kiest zelf voor deze methode en daardoor krijg je deze verkoop op marktplaats. Daarom snap ik ook niet dat Ziggo deze topic open houd, en het zelfs toelaat dat er hier steeds weer opnieuw screenshots van prive berichten gepost mogen worden op een openbaar forum.
Als Ziggo hier niet tegen gaat optreden, dan heb ik ook nog wel wat screenshots van priveberichten met een moderator die dan openbaar gemaakt kunnen worden, maar ik denk niet dat Ziggo daar heel blij van zal worden...
zover ik weet is dat alleen mogelijk met eigen gekochte modems zoals Fritzbox,
bij het activeren van een Sagacom modem als eigen modem krijg je een foutmelding
Wat ik wellicht nog veel erger vind dat de verkoop van producten die geen eigendom van de verkopers zijn maar van in dit geval Ziggo maar in andere gevallen ook KPN of Odido is dat hier in dit topic zonder de te vermelden berichten verdwijnen. Berichten die klaarblijkelijk bepaalde personen met meer privileges niet welgevallen.
Het is natuurlijk verkeerd dat producten die niet eigendom van een verkoper zijn op Marktplaats worden verkocht. Het is in veel gevallen ook het geval dar de kopers belazerd worden omdat de gekochte apparaten niet bruikbaar zijn omdat Ziggo deze moet heractiveren. Maar dit topic bestaat al jaren omdat de situatie al jaren bestaat. De toevoegingen van deze week zijn totaal overbodig omdat er geen nieuwe relevante informatie in staat. Het laat alleen maar zien hoe bepaalde mensen omgaan met priveberichten die dus niet openbaar geplaatst mogen worden omdat zij in een afgesloten sfeer zijn gemaakt. En dit verontrust mij. Het is dus heel goed mogelijk dat achter de schermen van dit forum over van alles en iedereen wordt gepraat. En dat past niet bij een provider die terecht nastreeft dat veiligheid van het netwerk en privacy van klanten een hoog doel is om na te streven. in plaatas van het verwijderen van een voor een bepaald forumlid wellicht minder goed gevallen reactie had derhalve dus de reactie van een bepaald forumlid verwijderd moeten worden waar screenafbeeldingen van een prive conversatie worden weergegeven. Gewoonweg om als provider te laten zien dat privacy van Nederlanders een belangrijke prioriteit is. Nu komt het over de het persoonlijk gevoel van een bepaald forumlid een hogere prioriteit op dit forum heeft dan privacy in het algemeen.
Maar goed dit bericht zal ook wel te kritisch zijn voor een bepaald forumlid, mede forumleden en de leiding van dit forum. We gaan hier intern dus maar een weddenschap aan hoe lang deze tekst op het wereldwijde internet blijft staan.
@VZWatcher en @DON PAPA - laten we verder gaan met dit gesprek in het topic van @DON PAPA zelf zodat dit topic niet verder off-topic gaat.
Dit topic gaat oftopic vanwege eerder gemaakte niet onderbouwde beslissingen. Dat is niet aan te wijzen op forumleden die dit opmerken maar door de gemaakte beslissingen.
@tobiastheebe Bedankt voor je uitgebreide, duidelijke uitleg.
Ik had in het verleden (fZiggo) ook een stuk of 5 eigen smartcards, die krijg je toen te pas en te onpas thuisgestuurd door Casema. Zag in mijn bestelhistorie dat ik in mei 2016 bij Bol een Quantis module had gekocht voor € 53,29. Die heb ik gebruikt t/m 2021, toen overgestapt naar KPN dus eigen smartcards gedeactiveerd. Inmiddels ook geen tv abonnement meer (en dat blijft zo), dus ook geen module meer nodig.
en weer staan er mediaboxen next mini op Marktplaats
** Moderator: privégegevens verwijderd **
@anoniemforum Schreef: en weer staan er mediaboxen next mini op Marktplaats
Bedankt voor de tip, ik zocht er nog één 😜
Je zal de komende tijd ook merken dat er meer Arris Next (v1) boxen op marktplaats verschijnen. Deze worden sinds kort namelijk niet meer teruggevraagd. Wees gewaarschuwd 🙂
Opschieten dan, want ik ga bieden.😂
Eergisteren een verkoper kunnen overtuigen om een advertentie te verwijderen.
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom er steeds weer nieuw leven in dit topic wordt geblazen. Het voegt niets nieuws toe aan wat er al staat. En om elke advertentie waarin Ziggo apparatuur wordt aangeboden nu hier te plaatsen zou betekenen dat dit een tweede variant van Marktplaats wordt met aalleen Ziggo apparatuur. Waarbij moderators vaak in actie moeten komen omdat de privacy van mensen wordt geschonden.
En hoe goed bedoeld, het lijkt mij geen taak van normale klanten van Ziggo om de taken van Ziggo over te nemen als het gaat om verwijderen van advertenties op Marktplaats. Half Nederland gaat over de rooie als een groep Nederlanders bij de Duitse grens auto's op vreemdelingen controleert. Maar feitelijk is dit gewoon hetzelfde.
Deze discussie is in Topic:
reeds uitgebreid gevoerd.
Toch word hier de regels getreden. Waarom ???
Gelukkig heeft een moderator reeds ingegrepen tegen deze inbreuk.
Dit topic hoort IMHO reeds lang in het archief.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.