1
Vraag
2
Reageer en help mee
SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik wil graag weer de grotere afstandbediening voor de mediabox next

mijn afstandbediening voor de mediabox next V1 ging kapot, en ik heb een nieuwe kleinere afstandbediening gekregen, daar ben ik niet zo blij mee, ik wil graag de grotere afstandbediening met voice control voor de mediabox next V1, kan een Ziggo Moderator dat voor mij regelen, dat zou heel fijn zijn. ik heb 2 foto's gemaakt welke mediabox next versie ik heb de v1 dus met de + en - knoppen op de voorkant van het kastje en welke afstandsbediening ik eerst had voor hij kapot ging 

26 Reacties 26
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@SBK Schreef: kansloze discussie

 

Inderdaad, want je blijft om iets vragen wat Ziggo simpelweg niet meer op voorraad heeft (kansloos dus)

 

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Goedemorgen,

Ik begrijp dat er allemaal niets meer aan te doen is, maar ik ben toch ook enigzins teleurgesteld over de nieuwe afstandsbediening. Ik heb het afgelopen jaar met de grotere gewerkt en die was vrijdagochtend ineens niet meer te gebruiken op de mediabox zomaar ineens....ik heb een nieuwe opgestuurd gekregen en die was er binnen 1 dag dat is goede service maar.......... s avonds op de bank kamer in bioscoopstand (wat verlichting betreft) en lekker tv kijken. Toen ik wilde zappen kwam ik er achter dat er geen verlichting meer in de ab zit. en dat is zeker bij pincode intoetsen heel erg onhandig. moet ik dus echt licht aan gaan doen in kamer. Lees ik hier dat iedereen klaagde over het batterij verbruik, en dat dat nu beter is. Nou klagers zijn er altijd, klagen om wat te klagen te hebben maar ik dacht dat elke afstandsbediening wel verlicht zou gaan worden in de toekomst. een super en inmiddels voor mij onmisbare functie. Dus als iemand een idee heeft hoe ik toch aan een werkende grote model kan komen hoor ik hier graag tips. nee op intenet nergens meer te koop. (wellicht een oude van iemand die gestopt is met het huren van de next?) ik hoor het graag mensen. een beloning wie mij de gouden tip geeft waardoor ik er weer 1 heb.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jacobus111 

 

Ziggo afstandsbediening met Voice Control
https://link.marktplaats.nl/m1903062768?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android...

 

Ziggo afstandsbediening met Voice Control Nieuw!
https://link.marktplaats.nl/m1903541655?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android...

 

En zo kan ik nog wel even door gaan, staan er zat op Marktplaats, waar je op moet letten is waar de microfoon knop zit, die zit bij de verlichte versie iets meer naar boven.

 

Met verlichting 

Screenshot_20221030_101119_Edge.jpg

 

Zonder verlichting:

Screenshot_20221030_101202_Gallery.jpg

 

En ik hoef geen beloning hoor, deze tip is geheel gratis 😉

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Hartelijhk dank , ongelooflijk gisteren op marktplaats gekeken maar niets kwam naar boven. waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Nog een vraagje: kan ik zonder problemen een afstandbediening op mijn next box aansluiten? niet dat ie zegt er is al een afstandb. gekoppeld? nogmaals bedankt voor je snelle reactie!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jacobus111 Ik heb gezocht op "Ziggo afstandsbediening" dan komen er verschillende voorbij op Marktplaats. En ja je kunt een nieuwe afstandsbediening gewoon weer koppelen aan de Nextbox. Net als je nu ook heb gedaan met de nieuwe versie zonder verlichting...

 

 
Screenshot_20221030_102817_Edge.jpg

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

@DON PAPA   Hartelijk dank ,  het is allemaal in orde nu je wilt het niet geloven: Vrijdagochtend geen afstandbediening naar de next meer, wel deed ie het naar de tv en soundbar. gebeld met ziggo en alle stappen samen met telefonist ondernomen, steeds melding niet gekoppeld. ziggo gaat afstandbediening sturen want waarschijnlijk kapot. Voorlopig ziggo go ap op telefoon zetten en afstandbediening op telefoon gebruiken. Dat gedaan kon ik in menu van next komen, en zag dat er software leek te ontbreken (geen afstandbediening en koppeling mogelijkheden meer, zie foto

jacobus111_0-1667204933539.jpeg

weer gebeld naar ziggo en verteld wat ik zag, vreemd dan maar een monteur voor 1 november inboeken. volgende dag afstandbediening in brievenbus, koppelen direct ok! nu wel weer de mogelijkheden in het menu onder beeld en geluid. hier gevraagd hoe ik aan oude lichtgevende afstandbediening kan komen, en na antwoord dit gedaan: nog een keer mijn oude niet werkende afstandbediening proberen te koppelen, en ja hoor direct gekoppeld, ik heb dus weer licht. vreemd allemaal maar ik ben blij. Misschien heefdt ziggo wat aan deze info vandaar dat ik het schrijf. in ieder geval een ieder bedankt voor de hulp!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jacobus111 Ja, elektronica kan soms heel onvoorspelbaar zijn, maar mooi dat het gelukt is om de boel weer werkend te krijgen. 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic