1
Vraag
2
Reageer en help mee
SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik wil graag weer de grotere afstandbediening voor de mediabox next

mijn afstandbediening voor de mediabox next V1 ging kapot, en ik heb een nieuwe kleinere afstandbediening gekregen, daar ben ik niet zo blij mee, ik wil graag de grotere afstandbediening met voice control voor de mediabox next V1, kan een Ziggo Moderator dat voor mij regelen, dat zou heel fijn zijn. ik heb 2 foto's gemaakt welke mediabox next versie ik heb de v1 dus met de + en - knoppen op de voorkant van het kastje en welke afstandsbediening ik eerst had voor hij kapot ging 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@SBK,

 

Ah, excuus. Ik was in de veronderstelling dat alles inmiddels was afgehandeld/besproken. Hoe graag ik ook had gewild; het is helaas om technische redenen niet mogelijk om de afstandsbediening van de V1 te gebruiken bij de V2. Deze maakt van bluetooth gebruik voor de koppeling, die deze afstandsbediening niet heeft.

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75169Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De kleinere heeft ook de voice control en gebruikt maar 2 batterijen, hij is alleen niet op te roepen als hij kwijt is en heeft geen verlichting, dat scheelt 2 batterijen.

Of mis je andere functies en mogelijkheden?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @SBK,

 

Een nieuwe afstandsbediening gekregen, maar niet helemaal tevreden hiermee. Goed dat je hier vraagt naar wat de mogelijkheden zijn. 
Net als @Bert ben ik best wel benieuwd naar of je echt functies mist of dat het een kwestie is van "de afstandsbediening ligt niet lekker in de hand" :-). 

 

 

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

weet je wat ik een beetje mis bij ziggo en al helemaal bij de klanten service, doe gewoon wat de klant vraagt, stel verder geen vragen en verder niet door zeuren, daar stoor ik mij best wel vaak aan bij ziggo, waarom wordt er vaak zo moeilijk gedaan, tijdje geleden was mijn mediabox next kapot, jullie hebben mij 2 weken lang aan het lijntje gehouden, en maar moeilijk doen, alles is uiteindelijk wel goed gekomen, maar het verdient geen schoonheids prijs, ben een paar jaar klant bij kpn geweest, daar deden ze helemaal niet zo moeilijk, stelde geen vragen doen gewoon waar de klant om vraagd, bevalt de afstandbediening je niet of bevalt je de mediabox niet of doet hij het niet goed, geen probleem, ik stuur je direct een andere, morgen heb je hem in huis, fijne dag verder, wat dat betreft kan ziggo nog veel leren van kpn 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @SBK,

 

Dank voor je feedback, ik snap goed dat je dat gevoel nu overhoudt als het tweemaal voorkomt. We willen echter juist heel graag altijd een achterliggende reden of gedachte weten, hoe meer informatie hoe beter. Dat doen we niet om je te pesten of je aan het lijntje te houden, maar juist om jou en anderen in de toekomst nog beter te helpen. 

 

Bij bijvoorbeeld het omwisselen van een Mediabox, willen we heel graag weten wat er precies aan de hand is. Misschien helpt het omwisselen helemaal niet en moeten we je vraag/probleem op een andere manier aanpakken, of misschien is er wel sprake van een storing of collectief probleem. Ik zie dat je meerdere keren contact hebt gehad, waarbij ik me dan wel kan voorstellen dat het irritant wordt als je elke keer hetzelfde verhaal moet doen.

 

Fijn om in ieder geval te lezen dat alles goed is gekomen!

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Alex 

alles leuk en aardig, maar ga je die grotere afstandbediening die bij versie 1 van de mediabox next hoort nog naar mij toe sturen of niet..?? waarom wordt er niet gedaan wat er gevraagd wordt..?? ik wordt hier een beetje moe van niet praten maar doen. heb er een foto bij gedaan over welke afstand bediening ik het heb voor de mediabox next versie 1

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is al uitgelegd waarom men wil weten wat de achterliggende reden is. Welke mogelijkheden of functies mis je met de huidige afstandsbediening?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@SBK,

 

Ah, excuus. Ik was in de veronderstelling dat alles inmiddels was afgehandeld/besproken. Hoe graag ik ook had gewild; het is helaas om technische redenen niet mogelijk om de afstandsbediening van de V1 te gebruiken bij de V2. Deze maakt van bluetooth gebruik voor de koppeling, die deze afstandsbediening niet heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75169Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@SBK "waarom wordt er niet gedaan wat er gevraagd wordt..??

 

Omdat Ziggo niet zomaar blind alles verstuurd waarom gevraagd wordt.

Aan alle verzoeken zijn allerlei kosten verbonden, zoals verwerkingskosten en verzendkosten en retourkosten en weer verwerkingskosten als er iets retour moet.

Heel veel verzoeken voor vervanging, zonder onderbouwing, hebben vaak een andere oorzaak en oplossing dan het zomaar omwisselen van apparaten.

Ik vind dit een prima uitgangspunt van Ziggo, anders moet ik als andere klant mede de extra kosten op gaan brengen met een hoger abonnementstarief, van alles wat blind opgestuurd wordt, want al die kosten moeten wel uit de lengte of breedte komen.

 

Ik heb hier de kleine en grote naast elkaar gehad in huis en de "kleine" is net zo breed, net zo dik, alleen iets korter als de "grote" en het bespaart je batterijen.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Alex 

hallo Alex volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, ik heb een foto mee gestuurd welke versie ik van de mediabox next heb, ik zeg het nog maar eens 1x ik heb niet de mediabox next mini, maar die andere versie de grotere met de grotere afstandbediening, die ik erg fijn in gebruik vind, die kleinere afstand bediening die ik nu heb vind ik niet fijn in gebruik, wat een gammel ding is dat zeg, er zitten geen fijne toetsen op, die grotere is veel beter van kwaliteit en heeft een veel stevigere behuizing, 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Sorry! Ik heb je inderdaad verkeerd begrepen en was in de veronderstelling dat je (nu) een andere versie van de Mediabox had. Het antwoord verandert helaas niet, alleen de reden. De V1 afstandsbediening is bij ons uitgefaseerd en we gebruiken nu uitsluitend nog deze versie. We hebben niet meer de mogelijkheid je deze versie op te sturen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Bert Schreef: alleen iets korter als de "grote" en het bespaart je batterijen.

 

Maar dat komt ook omdat je geen verlichting meer in de knoppen hebt, wat ik toch wel een heel groot gemis vind op deze nieuwe afstandsbediening 😉

 

@SBK Schreef: die ik nu heb vind ik niet fijn in gebruik, wat een gammel ding is dat zeg, er zitten geen fijne toetsen op, die grotere is veel beter van kwaliteit en heeft een veel stevigere behuizing, 

 

En anders haal je er toch één van marktplaats, zoveel vragen ze er niet voor als je een beetje zoekt

≥ Afstandsbediening voor Ziggo MEDIABOX xl Of ZIGGO neXt — Afstandsbedieningen — Marktplaats

Of

≥ Ziggo Afstandsbediening. — Afstandsbedieningen — Marktplaats

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75169Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"@Bert Schreef: alleen iets korter als de "grote" en het bespaart je batterijen.

 

@DON PAPA Maar dat komt ook omdat je geen verlichting meer in de knoppen hebt, wat ik toch wel een heel groot gemis vind op deze nieuwe afstandsbediening"

Zoals ik al schreef in mijn eerdere bericht en je kunt hem niet oproepen als je hem kwijt bent.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Maar goed, ziggo moderators doen dus een beetje moeilijk over mijn vraag, en willen dus niet doen wat ik vraag, zo jammer weer dit, waardeloos !!!! andere woorden heb ik er niet voor, eens even rond kijken of ik een andere aanbieder kan vinden die de zelfde kwaliteit levert en wel doet wat de klant vraagt, 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het is voor de moderators geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen.

Of lees ik nu de reactie van @Alex niet goed?

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@KBX458 

alex begrijpt het verkeerd, ik heb een afstand bediening gekregen voor de mediabox next mini, maar ik heb geen mediabox next mini, ik heb de grotere uitvoering, met knoppen aan de voorkant, wat alex zegt klopt helemaal niks van, de afstandbediening van de mediabox next mini werkt ook gewoon op de grotere mediabox next bij mij werkt hij ook op de grotere mediabox next, je kunt allebei de afstandbedieningen gebruiken op de 2 apparaten, de grotere afstandbediening sturen is zo gebeurd alleen ze willen het mij gewoon niet toesturen daar gaat hem om, en maar door zeuren, ben er echt zo klaar mee, dat er zo moeilijk wordt gedaan echt zo kinderachtig !!!! 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@SBK Schreef: grotere afstandbediening sturen is zo gebeurd alleen ze willen het mij gewoon niet toesturen daar gaat hem om, en maar door zeuren.

 

Ik denk dat je deze verwaring  ook zelf een beetje creëert, er bestaat namelijk ook een V1 en V2 voor de Nextbox. En V1 afstandbediening (waar je steeds foto's van post) word gewoon niet meer geleverd, omdat Ziggo inmiddels geheel is overgestapt naar de Nextbox V2 (incl bijbehorende afstandbediening die iets kleiner is). 

 

Maar post nu is een foto van de afstandbediening die je nu hebt ontvangen, want ik ben heel benieuwd welke dat dan is, omdat je aangeeft dat je er één met voice control wilt hebben, maar dat zit ook gewoon op de afstandbediening van de Nextbox V2 en ook op de afstandbediening voor de NextMini zover ik weet.

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Heb al meerdere keren foto's geplaatst van de mediabox next en de afstand bediening dit is laatste keer dat ik hier een foto over plaats,  *** Mod edit vanwege taalgebruik * ** , ben er helemaal klaar mee

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@SBK Schreef: als ik dan nog steeds waardeloze flauwekul naar mijn hoofdgeslingerd krijg zeg ik er helemaal niks meer over

 

Je kan wel heel bijdehand doen, maar de afstandbediening op de laatste foto is gewoon de nieuwe V2 afstandsbediening die nu bij de Nextbox geleverd wordt door Ziggo.

 

Je heb dus gewoon de juiste Nextbox afstandbediening gekregen die Ziggo tegenwoordig aan al zijn klanten uitgeeft voor de Nextbox. Simpel weg omdat ze de oude V1 afstandbediening NIET meer op voorraad hebben (wat @Alex je ook al had verteld).

 

Je zult dus op een andere manier aan een V1 afstandbediening moeten zien te komen als je die echt persee heel graag wilt hebben (bijvoorbeeld op markplaats zoals ik eerder al posten). Je zal dit antwoord wel niet leuk vinden, maar als een bedrijf iets niet meer in voorraad heeft, dan kunnen ze je het simpelweg ook niet leveren, en dat heeft dus niks met onwil te maken 😉

SBK
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Einde kansloze discussie, ik reageer hier niet meer op ben er klaar mee, de groeten 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic