Hallo Community leden,
Ik ben een beetje radeloos. Heb inmiddels 7 mensen gesproken bij Ziggo met elke keer andere verhalen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Vast Bellen Abonnement https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen. Volgens dit abonnement zou ik 50+ zenders moeten kunnen ontvangen zonder CI module of mediabox. Mijn TV is een TCL 55C731 met ingebouwde https://www.coolblue.nl/product/905552/tcl-qled-55c731-2022.html met ingebouwde DVB-C.
Bij de commerciële zenders krijg ik de melding 'Controleer of de CI module goed geplaatst is.
Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:
- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen
- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig
- Je moet je modem resetten??
Goed om te weten is dat ik als pakket kreeg toegestuurd kreeg: Installatiepakket Internet en/of Bellen
Hierin zat een splitter, een modem, een netwerkkabel (volgens mij heb ik die niet nodig, heb geen internet besteld) GEEN Coax kabel, GEEN RJ11 utp kabel voor telefonie.
Heb dus zelf maar een coax kabel en RJ 11 kabel gehaald.
Heb kanalen gescand > tunermodus kabel > kanaal type digitaal
Mijn vragen:
1- Volgens de website zou ik dus wel RTL4, 5 enz moeten kunnen ontvangen zonder CI module. Maar is dit ook echt het geval??? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
2- Heeft de installatie van het modem (voor het gebruik van vaste telefonie) invloed op tv signaal? Kan het bijvoorbeeld zijn dat toen ik het modem aan het installeren was, ik moet wachten met het installeren van de tv?
3- Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Alvast hartelijk dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heel eenvoudig bij digitaal kanalen zoeken gebruik deze instellingen:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Installeer je tv volgens deze stappen.
TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Je hebt nu waarschijnlijk netwerk id 5555 ingevuld dat moet 4444 zijn.
Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:
- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen onzin. Analoge tv bestaat niet meer bij ziggo.
- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig onzin. Geldt alleen voor HD.
- Je moet je modem resetten?? onzin. Modem doet niets met dvb-c tv signaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heel eenvoudig bij digitaal kanalen zoeken gebruik deze instellingen:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Als je nu kunt bellen, dan kun je ook TV kijken, er is geen apart signaal voor nodig.
Stel je TV volgens de volgende stappen in: TV installeren zonder kastje| Klantenservice | Ziggo
Installeer je tv volgens deze stappen.
TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Je hebt nu waarschijnlijk netwerk id 5555 ingevuld dat moet 4444 zijn.
Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:
- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen onzin. Analoge tv bestaat niet meer bij ziggo.
- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig onzin. Geldt alleen voor HD.
- Je moet je modem resetten?? onzin. Modem doet niets met dvb-c tv signaal.
@Stanley128 Je televisie moet door Ziggo geschikt zijn verklaard voor het ontvangen van digitale tv. Doe dus zelf de check op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus. In dit overzicht kom ik alleen het typenummer 55C715 van TCL tegen.
@Pineapple schreef:@Stanley128 Je televisie moet door Ziggo geschikt zijn verklaard. Doe dus de check op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus.
Stanley128 kijkt zonder CI+ module maar heeft een DVB-C geschikte TV. Dus een gecertificeerde TV is onzin. Trouwens de meeste niet gecertificeerde TV’s kunnen prima overweg met een CI+ module. Heb ik al jaren.
Ik vind het helemaal prima dat jij het onzin vindt @Karel.
@Stanley128 heeft namelijk niet zomaar een probleem met zijn tv-toestel.
@Pineapple schreef:Ik vind het helemaal prima dat jij het onzin vindt @Karel.
@Stanley128 heeft namelijk niet zomaar een probleem met zijn tv-toestel.
Het enige probleem is dat de kanalen lijst met netwerk id 5555 voor gecodeerde en ongecodeerde zenders is ingeladen ipv van netwerk id 4444 voor alleen ongecodeerde zenders.
Ben je al wat verder gekomen @Stanley128 ?
Dank, lijst van Ziggo is niet up to date. Schijnt dat ze bepaalde modellen dan nog niet getest hebben
Oplossing zat inderdaad in netwerk ID. Wel is het zo dat de commerciële zenders niet in HD zijn, maar dat neem ik dan maar op de koop toe. Dank voor alle reacties
Opgelost dus, maar niet helemaal. Je kunt in ieder geval televisie kijken. Veel plezier @Stanley128
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.