1
Vraag
2
Reacties
Stanley128

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ontvang geen commerciële zenders met Vast Bellen Abonnement

Hallo Community leden,

 

Ik ben een beetje radeloos. Heb inmiddels 7 mensen gesproken bij Ziggo met elke keer andere verhalen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. 

Ik heb een Vast Bellen Abonnement https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen. Volgens dit abonnement zou ik 50+ zenders moeten kunnen ontvangen zonder CI module of mediabox. Mijn TV is een TCL 55C731 met ingebouwde   https://www.coolblue.nl/product/905552/tcl-qled-55c731-2022.html met ingebouwde DVB-C. 

Bij de commerciële zenders krijg ik de melding 'Controleer of de CI module goed geplaatst is. 

Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:

- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen

- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig

- Je moet je modem resetten??

Goed om te weten is dat ik als pakket kreeg toegestuurd kreeg: Installatiepakket Internet en/of Bellen

Hierin zat een splitter, een modem,  een netwerkkabel  (volgens mij heb ik die niet nodig, heb geen internet besteld) GEEN Coax kabel, GEEN RJ11 utp kabel voor telefonie.

Heb dus zelf maar een coax kabel en RJ 11 kabel gehaald. 

Heb kanalen gescand > tunermodus kabel > kanaal type digitaal

Mijn vragen:

1- Volgens de website zou ik dus wel RTL4, 5 enz moeten kunnen ontvangen zonder CI module. Maar is dit ook echt het geval??? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

2- Heeft de installatie van het modem (voor het gebruik van vaste telefonie) invloed op tv signaal? Kan het bijvoorbeeld zijn dat toen ik het modem aan het installeren was, ik moet wachten met het installeren van de tv? 

3- Wat zou ik nog meer kunnen doen?

 

Alvast hartelijk dank

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2097Posts
  • 266Oplossingen
  • 1447Likes

Heel eenvoudig bij digitaal kanalen zoeken gebruik deze instellingen:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Installeer je tv volgens deze stappen.

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Je hebt nu waarschijnlijk netwerk id 5555 ingevuld dat moet 4444 zijn.

 

 

 

Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:

- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen       onzin. Analoge tv bestaat niet meer bij ziggo.

- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig     onzin. Geldt alleen voor HD.

- Je moet je modem resetten??    onzin. Modem doet niets met dvb-c tv signaal.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Karel.

Level 16
  • 2097Posts
  • 266Oplossingen
  • 1447Likes

Heel eenvoudig bij digitaal kanalen zoeken gebruik deze instellingen:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77250Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Als je nu kunt bellen, dan kun je ook TV kijken, er is geen apart signaal voor nodig.

Stel je TV volgens de volgende stappen in: TV installeren zonder kastje| Klantenservice | Ziggo

Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Installeer je tv volgens deze stappen.

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Je hebt nu waarschijnlijk netwerk id 5555 ingevuld dat moet 4444 zijn.

 

 

 

Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:

- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen       onzin. Analoge tv bestaat niet meer bij ziggo.

- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig     onzin. Geldt alleen voor HD.

- Je moet je modem resetten??    onzin. Modem doet niets met dvb-c tv signaal.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

@Stanley128 Je televisie moet door Ziggo geschikt zijn verklaard voor het ontvangen van digitale tv. Doe dus zelf de check op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus. In dit overzicht kom ik alleen het typenummer 55C715 van TCL tegen. 

 

 

Karel.

Level 16
  • 2097Posts
  • 266Oplossingen
  • 1447Likes

@Pineapple  schreef:

@Stanley128 Je televisie moet door Ziggo geschikt zijn verklaard. Doe dus de check op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus


Stanley128 kijkt zonder CI+ module maar heeft een DVB-C geschikte TV. Dus een gecertificeerde TV is onzin. Trouwens de meeste niet gecertificeerde TV’s kunnen prima overweg met een CI+ module. Heb ik al jaren.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Ik vind het helemaal prima dat jij het onzin vindt @Karel.

 @Stanley128 heeft namelijk niet zomaar een probleem met zijn tv-toestel. 

Karel.

Level 16
  • 2097Posts
  • 266Oplossingen
  • 1447Likes

@Pineapple  schreef:

Ik vind het helemaal prima dat jij het onzin vindt @Karel.

 @Stanley128 heeft namelijk niet zomaar een probleem met zijn tv-toestel. 


Het enige probleem is dat de kanalen lijst met netwerk id 5555 voor gecodeerde en ongecodeerde zenders is ingeladen ipv van netwerk id 4444 voor alleen ongecodeerde zenders.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Ben je al wat verder gekomen @Stanley128 ?

Stanley128
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank, lijst van Ziggo is niet up to date. Schijnt dat ze bepaalde modellen dan nog niet getest hebben

Stanley128
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oplossing zat inderdaad in netwerk ID. Wel is het zo dat de commerciële zenders niet in HD zijn, maar dat neem ik dan maar op de koop toe. Dank voor alle reacties

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Opgelost dus, maar niet helemaal. Je kunt in ieder geval televisie kijken. Veel plezier @Stanley128 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic