Hallo Community leden,
Ik ben een beetje radeloos. Heb inmiddels 7 mensen gesproken bij Ziggo met elke keer andere verhalen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Vast Bellen Abonnement https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen. Volgens dit abonnement zou ik 50+ zenders moeten kunnen ontvangen zonder CI module of mediabox. Mijn TV is een TCL 55C731 met ingebouwde https://www.coolblue.nl/product/905552/tcl-qled-55c731-2022.html met ingebouwde DVB-C.
Bij de commerciële zenders krijg ik de melding 'Controleer of de CI module goed geplaatst is.
Volgens de Ziggo medewerkers kreeg ik verschillende reacties:
- Kabel TV kun je geen digitale zenders ontvangen
- Commerciële zenders hebben altijd een CI module nodig
- Je moet je modem resetten??
Goed om te weten is dat ik als pakket kreeg toegestuurd kreeg: Installatiepakket Internet en/of Bellen
Hierin zat een splitter, een modem, een netwerkkabel (volgens mij heb ik die niet nodig, heb geen internet besteld) GEEN Coax kabel, GEEN RJ11 utp kabel voor telefonie.
Heb dus zelf maar een coax kabel en RJ 11 kabel gehaald.
Heb kanalen gescand > tunermodus kabel > kanaal type digitaal
Mijn vragen:
1- Volgens de website zou ik dus wel RTL4, 5 enz moeten kunnen ontvangen zonder CI module. Maar is dit ook echt het geval??? Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
2- Heeft de installatie van het modem (voor het gebruik van vaste telefonie) invloed op tv signaal? Kan het bijvoorbeeld zijn dat toen ik het modem aan het installeren was, ik moet wachten met het installeren van de tv?
3- Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Alvast hartelijk dank