Remko L

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg mijn ci+ niet aan de praat. Alles lijkt in orde wat nu?

Dag ziggo experts,

 

Ik heb een humax irhd-5300c ontvanger met een irdeta smartcard. Nu heb ik een ci plus 1.3 module van quantis gekocht, staat logo van irdelta op.

 

ik trek de smartcard werkend uit de humax en stop deze correct in de ci+ Module. Ik krijg netjes ned 1 , 2 en 3 maar de andere zenders geven e06 kan smartcard niet lezen. De ci plus heeft zich ook succesvol ge-update dus op het ziggo netwerk is een firmware update gevonden 

smartcard is prima en getest in de humax , ci module is nieuw.

 

ik heb nu geen idee meer en ziggo kan niet veel doen omdat Landal de tussenpersoon is en ik het eigenlijk moet doen met de technische dienst van Landal. Het gaat wel om een volwaardige ziggo aansluiting met standaard apparatuur… de smartcard ziet er ook standaard ziggo uit

 

enigste wat ik kan bedenken is dat de smartcard te nieuw is en alleen in de humax wordt herkend? Zijn er ci 1.4 smartcard of bestaan deze niet?

 

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

E06-melding of E06-4 melding | Klantenservice | Ziggo

 

Of draai de print eens naar de andere kant, een halve slag in breedte draaien, de print als eerste in de CI+ module.

1,4 is er nog niet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bert  schreef:

 

1,4 is er nog niet.


 

Ik heb begrepen dat 1.4 modules soms uitgegeven worden, ze gebruiken echter dezelfde smartcard.

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"enigste wat ik kan bedenken is dat de smartcard te nieuw is en alleen in de humax wordt herkend?"

Dit is zeker niet aan de orde. De smartcard kan dan ook in elk model Humax of andere IRdeto decoder worden gebruikt. Dat geld ook voor een CI module met IRdeto opdruk. De Quantis is een CI module welke ook word uitgegeven door Ziggo. 

Zijn wel de juiste stappen gemaakt bij de installatie van de CI module? En is de smartcard op de juiste manier geplaatst? Kan je nagaan of er anderen in je buurt zijn die zo Tv kijken? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Remko L van harte welkom op de Ziggo Community. En natuurlijk, als een nieuw aangeschafte module kuren geeft is dat niet iets waar je op zit te wachten.

Heb je al iets gehad aan de tips van de leden? En wil je anders deze stappen eens uitvoeren? We horen graag tot hoever je komt, ook als je het hebt weten op te lossen! 

 

Succes! 

Uitgelicht topic