1
Vraag
2
Reacties
ejmsmienk

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn eigen IP adres nodig in verband met een Google analytics filter. Hoe kom ik daaraan?

Ik heb een website, waarvoor ik Google Analytics gebruik om te zien hoeveel mensen er de site bezoeken. Omdat de site ook nog wordt opgebouwd, wil ik de bezoeken van mijn ip-adress filteren, dmv de filter mogelijkheden van Google analytics. Als ik via google mijn ip adress bekijk, zie ik 83.83.227.0. Dat is een erg groot bereik nl Ziggo Woerden.
Is er een mogeljkheid om dit bereik te verkleinen? B.v. door het IP adress van mijn Connectbox te gebruiken? Zo ja, hoe kan ik dat te zien krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo ejmsmienk https://watismijnip.nl/

Bekijk in context

10 Reacties 10
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo ejmsmienk https://watismijnip.nl/
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
ejmsmienk ,

83.83.227.0 is echt niet het IP adres van heel Woerden. Uw eigen IP adres wordt vermeldt in de router en anders even kijken op : https://whatismyipaddress.com/

Succes.
ejmsmienk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wet, dat 83.83.270.0 niet het adres van heel woerden is, maar dat is het enigste addres wat ik te zien krijg. Met het wachtwoord wat ik van Ziggo heb gekregen om mijn router te configureren, kan ik niet zien wat daar voor adres is ingesteld. Weet iemand een manier om zonder hetjuiste wachtwoord in de router te kijken om het ip adress te zien?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
ejmsmienk klik op een van de links die sparco en ik geplaatst hebben, en je weet het. 😉

Groet, Gusto
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ejmsmienk, welkom op onze Community. Gusto en Sparco hebben je al verlossende antwoorden gegeven. Heb je jouw IP adres al gevonden?
EwaldVH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij what is my IP zie ik dagelijks een ander IP adres van Ziggo. Daardoor kan ik de filter niet instellen in Google Analytics. Kan ik iets veranderen in de settings om wel een vast iP adres te krijgen? 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is een heel oud topic dat eigenlijk gesloten had moeten zijn.

 

Waarschijnlijk heb je DS-lite waardoor je regelmatig een ander ip adres krijgt, dit is niet iets bijzonders.

Heeft Google Analytics geen instelling hiervoor?

 

Je kunt ipv4 only krijgen dan veranderd  je adres niet zo vaak, maar ziggo geeft alleen dynamische adressen uit, waardoor verandering alsnog (maar niet frequent) voor kan komen, hierbij verlies je wel ipv6.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @EwaldVH, wat lastig dat het je niet lukt om het filter in te stellen. Ik zie dat @Steefb al advies heeft gegeven, dat is top! Mocht je over willen naar IPV4, geef dat dan gerust aan. Ik regel het graag voor je! 

EwaldVH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Lotte. Graag. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@EwaldVH Super, dat is geregeld. Binnen 24 uur staat het op IPV4 only. 

 

Geniet van je dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic