1
Vraag
2
Reageer en help mee
Quin TeknoLife

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Iedere eens in zoveel tijd CS9993 (wel internet, geen verbinding met mediabox servers)

Hey iedereen,

 

Eens in de zoveel tijd krijgen we op de MBNext de melding dat de box offline is met melding CS9993. Normaliter zou dat inhouden dat de internetverbinding weg is gevallen, maar als ik vervolgens de Diagnostics draai blijkt dat internet gewoon werkt (youtube werkt ook gewoon op de box) maar dat er op de een of andere manier geen verbinding gelegd kan worden gelegd met de MB servers (terugkijken of opnames kijken lukt dan ook niet).

 

Meestal is de verbinding met de servers met een paar minuten weer terug dus ernstig is het niet, maar het is wel lastig als we net op dat moment iets aan het terugkijken zijn.

 

 

Zijn wij de enigen die hier last van hebben of zijn er nog anderen die in hetzelfde schuitje zitten?

19 Reacties 19
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is de mediabox draadloos of bedraad verbonden met internet ?

Quin TeknoLife
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedraad, voor alles met een ethernetpoort en een vaste plaats krimp ik een passende kabel (:

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je de mediabox 30 seconde van de stroom halen

Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb sinds de laatste update van de box het zelfde probleem. Mijn box zit bedraad aangesloten. Spannings reset geeft niet het gewenste resultaat. Volgens alle logboeken in mijn router valt de verbinding niet weg (modem staat in bridge met eigen router erachter) ook bij de diagnose test geeft de mediabox aan dat alleen de verbinding met de server weg is.

op dezelfde switch draait overdag een PlayStation 4 onlineverkoop spelen en die heeft geen uitval. Ik heb het vermoeden vooral omdat het probleem niet alleen bij mij speelt maar ook bij anderen dat de recente update hier iets mee te maken heeft. 2 collega’s en een vriend van me hebben namelijk sinds kort het zelfde probleem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik gebruik een fritzbox 7490 achter mijn connect box. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het lijkt een bug te zijn wat zich afspeelt als je de fritzbox als router gebruikt 

@Richard G.  en  @Leen!

gebruiken ook de fritzbox als router en hebben het zelfde probleem

Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dat hoop ik toch niet, alleen wel apart dat het sinds de laatste update gebeurt ik heb de mediabox al bijna vanaf het begin en nooit last van gehad.

gebeurt ook alleen s’avonds. 
ik heb de box overigens nu uit de eco mode gehaald en opstart mode op snel gezet en sindsdien geen last meer gehad. Maar dat is 2 dagen nu dus zegt niet zoveel. 
dank je wel voor je reactie 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

@Eer32Bij mij heeft ie ook sinds het begin gedraaid zonder problemen. Vorige week firmware update gehad. Aantal dagen later flapte hij er uit. Later deed ie het weer goed, maar dag erna 's avonds weer hetzelfde. Echter geen last direct op het modem.
Bij anderen gebeurde het al voordat de firmware update er was schijnt het. Het is inderdaad wel opvallend dat het alleen 's avonds gebeurt, dat is bij mij ook het geval.

Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb hem nog niet direct op het modem gezet, vooral omdat de storing meestal van korte duur is. Maar als ik geen verbinding met de server heb werkt internet op de smart tv wel ook online kijken, en dat zit over dezelfde verbinding  (switch) naar de router.

Tja zal wel weer he…

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Richard G. 

is het een probleem wat zich alleen bij de fritzbox afspeel of ook als je andere type router gebruikt? 

 

ik zelf gebruik een tp-link waar de next op zit aangesloten en ik ervaar geen problemen zijn er misschien andere next gebruikers die ook een eigen router van een ander merk die wel de zelfde problemen hebben

Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik weet het nu van 1 fritzbox, 1 tp link en de connectbox. En mijn eigen fritz.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

@anoniemforumIk heb geen mogelijkheid om dat met een ander modem te testen. Ook niet in bridgemode. Hier thuis draait van alles dus "even" alles omzetten is er niet bij.

Jouw modem staat in bridgemode dus zal misschien toch ook weer anders werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

bij mijn tp-link werkt prima

kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Ja ik heb dit probleem sinds kort ook. Soms helpt het om de Next even van de spanning te halen, maar niet altijd.

Ik heb mijn Next via ethernet kabel aangesloten op mijn router (pfSense firewall) die verbonden is met de Connectbox die in bridge mode staat.

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds kort dus af en toe problemen.

 

De diagnose geeft aan dat er verbinding is tot het modem, maar daarna geen verbinding meer met de servers van microsoft.

 

Ik zal morgen eens kijken of youtube dan wel bereikbaar is, en nog wat andere testen doen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is dat sinds update 4.31 op de next?

 

 

kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Ja, in ieder geval sinds 4.31, maar ik heb het idee dat het met 4.30 ook al af en toe voor kwam.

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Bij mij pas vanaf 4.31.

Eer32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bij mij ook pas sinds 4.31

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic