1
Vraag
2
Reageer en help mee
j.telnekes

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPTV i.p.v. coax?

Ik lees hier en daar dat Ziggo voornemens is om helemaal over te gaan op IPTV,dus geen coax meer. Ik ben voornemens mijn oude coax kabels te vervangen, maar als deze binnen afzienbare tijd niet meer nodig zijn is dat natuurlijk jammer.

Kunt u mij bevestigen dat dit werkelijk gaat gebeuren en op welke termijn?

 

2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat voornemen is tot nu toe categorisch door ziggo ontkent. Ziggo is en blijft een coax leverancier.

Dat er getest wordt met een iptv box doet daar niets aan af.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Ziggo heeft het monopolie op de coaxkabel. Veel klanten van Ziggo hebben ( nog ) geen glasvezel en als men een snelle internet verbinding wil hebben, dan is Ziggo vaak de enige keuze.

 

IPtv kan door veel bedrijven worden geleverd, dus zodra Ziggo zich op die markt begeeft, moet ze direct concurreren ( = minder inkomsten ). Dus zolang Ziggo meer verdient via haar coax monopolie, dan ze met IPtv kan verdienen, zal ( verwacht ik ) Ziggo geen 100% IPtv provider worden.

Het kan dus nog jaren duren, voordat Ziggo overstag gaat. Overigens gebeurt het vaak bij monopolisten, dat men krampachtig vasthoud aan het eigen monopolie, terwijl men links en rechts door de concurrenten wordt ingehaald.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic