1
Vraag
2
Reacties
Jan D1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax koppelen met sony Bravia

Kennis van me, oudere heer, is over op digitaal, en wil graag 1 afstandsbediening (AB). Voor zijn Sony Bravia kdl-32ex340 heeft hij een universele AB. 
Wanneer ik de humax AB wil koppelen met de Sony volgens de koppelcodes uit t boekje, gaat de tv keurig mee aan en uit, maar zodra ik met t numerieke deel een zender wil wijzigen gaat hij over op analoge zenders, en dus op zwart... Diverse codes geprobeerd, maar de codes die enigszins werken gaan allemaal naar analoog met t numerieke toetsendeel.
Heeft iemand een suggestie om dat te wijzigen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jan D1 . Zoals je het schrijft klopt het ook, omdat de afstandsbediening geprogrammeerd is voor de sony tv. Ik zou de humax met een scart aansluiten (ja ik weet het beeld iets minder, maar de tv schakelt dan ook direct over. Ook zit er bij de sony een optie  (volgens mij) in het menu om de tv met een specifieke bron aan te laten gaan. Daarvoor moet je de tv wel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dus de zenders NIET laten zoeken. probeer maar eens.

 

Teun.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jan D1 . Zoals je het schrijft klopt het ook, omdat de afstandsbediening geprogrammeerd is voor de sony tv. Ik zou de humax met een scart aansluiten (ja ik weet het beeld iets minder, maar de tv schakelt dan ook direct over. Ook zit er bij de sony een optie  (volgens mij) in het menu om de tv met een specifieke bron aan te laten gaan. Daarvoor moet je de tv wel eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dus de zenders NIET laten zoeken. probeer maar eens.

 

Teun.

Jan D1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt @Teun ! 
Conclusie lijkt dus te zijn dat je met 1 AB alles aan- en uit kunt zetten, maar digitale zenderkeuze is geen optie. De TV is dus wrs te oud hiervoor.
Jan

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jan D1 . Als je kijkt bij instellingen, kun je bij de optie av voorkeuze de bron selecteren die je moet gebruiken.

 

Teun.

Jan D1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga volgende week weer bij hem langs, dan probeer ik het uit, en reageer dan pas weer met de melding of t al dan niet lukt. Bedankt voor je snelle hulp!

(En mooie auto! Goggo?)

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Jan D1,

Welkom op de Community!
Super dat je dit voor een kennis van je navraagt 🙂

Ook fijn dat je al een goed advies hebt gekregen van Teun, we zijn benieuwd naar je terugkoppeling volgende week!

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Jan D1 . Inderdaad een goggomobil coupe. Mijn grote trots.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic