Hallo,
Ik stuur dit bericht even in naam van mijn opa en oma, aangezien die niet technisch zijn en het lastig vinden om dit soort dingen te regelen. De gegevens in mijn profiel zouden moeten kloppen met de gegevens van het abonnement van hen.
Laat ik beginnen met een situatieschets: We hebben een oude Mediabox XL in de woonkamer staan, met in de keuken een Humax ir-fox c. Deze laatste is inmiddels hopeloos verouderd en de Mediabox XL gaat ook al even mee. De Humax is zo ver verouderd dat sinds afgelopen week wij helemaal geen zenders meer kunnen ontvangen hierop. De Mediabox XL werkt in principe verder prima behalve dat we het televisiekastje open moeten laten staan omdat deze anders veel te warm wordt.
Nu probeer ik het abonnement uit te lezen en uit te vinden of wij recht hebben op een Mediabox Next, omdat ik begrijp uit de (ontzettend vage) informatiepagina's dat je deze nodig hebt voor het gebruik van de Mediabox Next Mini. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik hier nergens een goed antwoord voor kan vinden. Ook is het onduidelijk wat voor abonnement het nu eigenlijk betreft: Er staat met koeienletters op de productenpagina "TV Complete", maar bij de beschrijving staat onder naam "TV Standard".
Op Mijn Ziggo krijgen we ook niet de mogelijkheid om een Mediabox Next te bestellen. Wanneer we het abonnement proberen aan te passen dan krijgen we de melding dat we geen internet van Ziggo hebben, dus ik durf hier niet verder mee te gaan.
Alhoewel ik snap dat de Humax inmiddels is uitgefaseerd en ik na een zoektocht op internet lees dat zenders hierop al langer niet meer werken bij anderen, vind ik de communicatie ronduit slecht, zeg maar gerust niet aanwezig. Niet alleen vanuit Ziggo, maar ook vanuit de klantenservice: Mijn opa en oma hebben hier al contact mee opgenomen en werden daar min of meer weggewimpeld onder het motto "dit kastje is niet van ons." Dat het niet meer ondersteund word is één ding, maar deze is toch echt door Ziggo geleverd.
Ik heb dus eigenlijk meerdere vragen:
1. Hoe zit het nu met dit abonnement? Is het TV Compleet of Standard? Waar betalen we nu eigenlijk voor, want op de facturen staat niet meer dan "Je hebt dit abonnement voor bijna 70 euro", maar niet welk onderdeel we nu wat voor betalen.
2. Nu dat de Humax niet meer ondersteund wordt, kunnen wij iets verwachten ter vervanging van deze? Of kunnen we ten minste een vervanging in de vorm van een Mediabox Next Mini aanvragen?
3. Hoe zit het nu met het Mediabox XL vs Mediabox Next verhaal? Kunnen wij hiervoor ook een vervanging aanvragen?
Alvast bedankt.