Het begon vorige week met incidentele meldingen ‘E37-32’. In eerste instantie opgelost door van zender te wisselen. In het weekend was dat uiteindelijk ook geen oplossing meer, net als uit- en aanzetten.
Inmiddels geprobeerd:
- dit forum geraadpleegd en dus al losgekoppeld, kabels verwijderd, terug naar fabrieksinstellingen
- smartcard gewisseld
- smartcard Humax in CI+-module in andere TV gedaan en daar geen probleem.
De instellingen van de Humax
Frequentie 474.00
Netwerk-ID 5555
Symboolwaarde 6875
Sterkte 55%
Kwaliteit 100%
Tuner 1 laat zien: 458.00MHz, SR 6900, BER(E-6):0
Is met wifi verbonden (81.0 Mbps)
Het apparaat is uit 2011, staat op de logeerkamer maar wordt geregeld gebruikt waardoor ik toch wel graag naar een werkende oplossing wil kijken.
De vragen die ik nu heb:
- Zijn er nog andere zaken die ik kan controleren/doen, of is vervanging de enige resterende optie?
- Vervangen door een tweedehands Humax van Marktplaats?
- Vervangen door iets anders (koop), en zo ja wat?
- Een extra Mediabox Next via Ziggo aanschaffen (abonnement)?
Alvast bedankt voor jullie reacties/advies.