1
Vraag
2
Reageer en help mee
ksevriens

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Humax iHDR 5200C kan geen zenders vinden

Het begon vorige week met incidentele meldingen ‘E37-32’. In eerste instantie opgelost door van zender te wisselen. In het weekend was dat uiteindelijk ook geen oplossing meer, net als uit- en aanzetten.

Inmiddels geprobeerd:

- dit forum geraadpleegd en dus al losgekoppeld, kabels verwijderd, terug naar fabrieksinstellingen

- smartcard gewisseld

- smartcard Humax in CI+-module in andere TV gedaan en daar geen probleem.

De instellingen van de Humax

Frequentie                       474.00

Netwerk-ID                      5555

Symboolwaarde             6875

Sterkte                              55%

Kwaliteit                           100%

Tuner 1 laat zien: 458.00MHz, SR 6900, BER(E-6):0

Is met wifi verbonden (81.0 Mbps)

Het apparaat is uit 2011, staat op de logeerkamer maar wordt geregeld gebruikt waardoor ik toch wel graag naar een werkende oplossing wil kijken.

De vragen die ik nu heb:

  1. Zijn er nog andere zaken die ik kan controleren/doen, of is vervanging de enige resterende optie?
  2. Vervangen door een tweedehands Humax van Marktplaats?
  3. Vervangen door iets anders (koop), en zo ja wat?
  4. Een extra Mediabox Next via Ziggo aanschaffen (abonnement)?

Alvast bedankt voor jullie reacties/advies.

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Vervangen door een tweedehands Humax van Marktplaats.

 

Een extra Mediabox Next via Ziggo aanschaffen (abonnement)? Kan nog niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Bij gebruik van de Humax is ook van belang dat signaal sterkte goed is, als de tuner niet optimaal is dan kan je dit probleem ervaren. Je zou een versterker kunnen overwegen, maar met koop via marktplaats is het een risico. Vaak kan je in Kringloop winkels ook Humax 5050/5100/5200/5300c vinden, kijk of de dongel erbij zit of Samsung SMT-C7140 geld ook hier voor dongel ( anders te krijgen bij Ziggo) Dan hebbjecvaak week garantie als hij het niet doet. Ik ben in onze Dorcas Mister Ziggo met tips en trucs want de vrijwilligers weten vaak niet alles ( dat terzijde)

 

Hoop datvje hier iets mee kan. Kom je een Humax 5500 tegen deze echter niet kopen want Ziggo moet deze activeren wegens analoog naar digitaal.

ksevriens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reacties. Ik had gehoopt dat er nog een mogelijkheid was die ik zelf kon proberen maar helaas. Ik ga eerst proberen mijn oude laptop aan te sluiten. Mocht dat niet lukken kan ik kijken voor een tweedehands via kringloop/marktplaats.

Prettig weekend gewenst

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Dave! De gegeven waardes van ts zien er prima uit voor een humax. ik zou niet versterken. Een humax reageert bij een 30 tot max 80 % prima.  Er overheen kan problemen geven. ( deze info mn. evt nieuwe/andere 2e hands   box. Aan gezien dat ts al ea heeft geprobeerd. @ksevriens zet de symbool waarde eens op automatisch.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Mijn vorige reactie ea aangepast.!

ksevriens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt voor je tip. Zal dat straks nog eens probereen en hier iets laten weten.

ksevriens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Symboolwaarde op automatisch heeft helaas geen resultaat opgeleverd.

Ga komende week eens proberen met mijn laptop. Bedankt voor jullie input.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dan heb ik toch het vermoeden dat de rf  ( coax aansluitpunt) defect is) kan natuurlijk wat anders zijn , maar dit mijn eerste gedachte. ( denk ook aan de tuners) aangezien signaal waarden ok zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic