1
Vraag
2
Reageer en help mee
Geertjan1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax IRHD5300C installeren

Ik heb een smart-TV met CI-module. Kan ik een Humax IRHD5300C installeren om tv programma's op te nemen. Moet de CI module van de TV dan overgezet worden naar de Humax IRHD5300C of hoort deze zijn eigen CI-Smartcard te krijgen.

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze heeft nog een externe harde schijf nodig, de 5200c is beter geschikt.

Om alles in HD op te nemen zal er een smart card in moeten.

 Het niet gecodeerde gedeelte van ziggo kan in SD kwaliteit opgenomen worden. (ned 1,2,3 ziggo sport in HD)

 

Om volledig van je abonnement te genieten dient in TV en Humax een smartcard geplaatst te worden.

Met de Humax IRHD 5300c kun je alleen het programma opnemen wat je ook kijkt.

 

 


Controleer of je de Humax IRHD 5300c kunt gebruiken
Humax IRHD 5300c | Klantenservice | Ziggo

 

De ene digitale ontvanger is de andere niet. In theorie zouden ze overal moeten werken, in de praktijk verschilt dat echter per regio. Zo kan een bepaalde ontvanger bijvoorbeeld in Utrecht prima werken, maar in Friesland niet. Wil je zeker weten of de Humax IRHD 5300c werkt in jouw regio? Check het op basis van je postcode en huisnummer.

 

 

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Geertjan1 Ziggo verstrekt geen nieuwe smartcards meer, maar als je de smartcard in de Humax doet kan je alle zenders van je abonnement ook via de Humax bekijken en eventueel opnemen. Je kijkt dan dus geen tv meer via de CI+-module, maar via de Humax.

Ook is het mogelijk om de smartcard in de CI+-module te laten zitten en alleen de ongecodeerde zenders te ontvangen met de Humax. Daarvoor heb je geen smartcard nodig. Let er dan wel op dat in de Humax netwerknummer 4444 wordt ingevoerd.

Piet.

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

ik begrijp uit de 2e reactie dat het ook mogelijk is je volledige abonnement te gebruiken met de Humax 5300c door de smartcard van de TV naar de Humax te verplaatsen. Dan wert het toch ook en heb je geen nieuwe smartcard nodig.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Dat klopt helemaal! Ik kijk zelf op deze manier met een Humax 5200C.

Piet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals aangegeven kan dat, ik heb aan mijn Humax 5300c een externe disk en dat werkt goed.

Er wordt een Smart Tv genoemd heeft deze een USB aansluiting dan zou met een externe harde schijf nu al opgenomen kunnen worden. Deze optie heeft mijn TV ook ooit eens geprobeerd en dat werkte.

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Piet,

is het ook mogelijk om op de Humax 5300c, op de usb poort aan de achterkant, middels een usb hub zowel een externe disk als een Wifi dongle aan te sluiten? Dan zou je DLNA en een externe disk voor opnemen kunnen gebruiken.

Geertjan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zou ik niet aanraden eerlijk gezegd. Voor DLNA kan je beter de rj45 gebruiken, met andere woorden bedraad aansluiten.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@Geertjan1 Ik denk niet dat het gaat werken met de 5300c. Die heeft volgens mij geen DLNA-serversoftware aan boord. Als je dat wilt kun je beter een tweedehands 5200c met WiFi-dongle kopen. Of zoals @RoWi. adviseert een ethernetkabel gebruiken.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Niet zelf getest volgens deze info is de mogelijkheid er wel.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dat wist ik niet. Volgens de gegevens is de 5300c wel een DLNA client maar geen server. Maar misschien is dat niet wat @Geertjan1 met de 5300c wil doen.

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat voor harde schijf kan je op de Humax 5300 c aansluiten? Moet dat een harde schijf zijn met eigen voeding of kan dat er ook een zijn die de voeding via zijn usb verbinding met de Humax krijgt?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In ieder geval niet groter dan 500Gb zover dat hier op de community wordt geschreven.

Bij mij werkt een HD uit een oude laptop in een behuizing prima geen voeding nodig.

 

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu,

ik heb een Humax 5300C aangeschaft met een externe 500Gb disk (waarvan overigens na formatteren maar 470 Gb effectief gebruikt wordt) en een Humax usb WiFi dongle, de Smartcard van de TV-CI module naar de Humax overgezet en alles geinstalleerd. Alles werkt. Echter het blijkt dat de verbinding tussen de Humax en de Smart-TV met de Scart-kabel gedaan moet worden omdat verbinding met de HDMI-kabel een waarschuwing geeft dat het signaal te laag is. Waarom dat zo is begrijp is niet.

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook streamen van PC en NAS werkt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is een nieuwe melding, voor mij. Wat is de precieze melding? En voor de duidelijkheid; deze zie je dan op tv? 

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lycke Z,

als ik de Scartkabel verwissel met een hdmi kabel komt er een zwart-wit beeld met ruis en de melding: zwak of geen signaal, controleer de aansluiting van de antennekabel (zie foto bijlage). Als ik de aansluiting weer terug zet op Scartkabel heb ik weer gewoon beeld.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah. Zet je de TV ook op het juiste HDMI kanaal, wanneer je de HDMI kabel gebruikt? 

Geertjan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lycke Z,

je hebt helemaal gelijk. Bij het installeren heb ik niet alle kanalen uitgeprobeerd omdat ik niet zag welke hdmi-poort van de TV ik hebben moest. Van de Chromecast en de Panasonic DVD recorder zie je dat meteen als die aangesloten zijn, van de Humax niet. Maar ik heb nu alle poorten/kanalen geprobeerd en het is opgelost.

Bedankt voor de tip en anderen die mij ook getipt hebben op dit onderwerp eveneens bedankt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Super dat het is gelukt! Een mooi weekend gewenst ^^

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic