Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Be rt en @Willem-A ,
Nog even de beloofde update.
Deze week is er 's nachts een standaard “onderhoud” gepleegd door Ziggo en warempel, het niet binnen te halen regionale zenderprobleem op de beide tv's was ineens opgelost. Dit blijkt dus een helemaal niet aan mijn apparatuur gelegen te hebben.
Vandaag is ook een monteur van ziggo geweest om de AOP te vervangen. Blijkt dat ik helaas (als vrouw zijnde!) meer kaas gegeten had van de montage. Meneer deed dit nog niet zo lang en wist zelfs niet hoe een schroef in een plug te draaien. De AOP heb ik dan ook zelf moeten monteren anders hing ie nu dus los aan de muur….
Maar los daarvan, het signaal is nu iets stabieler en blijft hangen tussen de 76 en 79. Helaas is het probleem met de humax 5200C dus nog steeds niet opgelost. Hij geeft goed signaal aan, maar kan geen zenders vinden, niet van tv noch van de radio. Frequentie 164000 en ID 4444 (en ook nog andere geprobeerd) code automatisch of 6900. De Bercode is niet uit te lezen als er geen zenders vastgelegd zijn.
Als iemand hier nog een andere tip voor heeft, dan hoor ik dit graag. Anders lijkt het me het beste na ca 8 uur “emmeren” in totaal, om dat apparaat snel naar de stort te brengen. Wellicht heb ik dan toch met mijn sprankelende eigen energie beide tuners om zeep geholpen Oelalaaah…..hahhahaha
Groet, Peetje
Zenders en codes en tuners zijn meer een ding van @Willem-A en @robbo , indien mogelijk komen ze snel langs.
Misschien heb je hier al wat aan. @snuggerpeetje
Willem-A wrote:
Ziggo heeft nog maar één frequentie voor oud Ziggo gebied:
Frequentie: 47400(0)
Modulatie: QAM64
Symboolwaarde: 6875
Netwerk-ID: 5555
Voor oud UPC gebied is dat:
-Frequentie: 16400(0)
-Modulatie: QAM64
-Symbool Rate: 6.875 (Hier zul je echter soms/regelmatig 6900 zien/moeten invullen).
* Let op: Modulatie en symboolrate zijn vaak al correct ingevuld.
Voor alleen de vrije zenders, dus werken zonder smartcard vul je 4444 in i.p.v. 5555.
Of deze link gebruiken: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
Toettoet, da's snel!! Dank jullie beide!
Heren, zowel de gegevens van Bert als de link van jouw Robbo, heb ik allemaal al tig keer gecheckt en ook bij de installatie gebruikt. Er is perfect signaal echter geen zenders. En de keren dat ie wel correct zenders opgehaald heeft, verdwenen ze na een paar uur zomaar ineens. Volgens Willem was dit niet mogelijk...maaarrrr….jawel..het gebeurde toch echt.
Groet, Peetje (het vriendelijke blonde spookje )
Dan geef ik de stok weer aan ome Willem@Willem-A ☺
ik moet zo weg, maar heb je ook al de codes geprobeerd zoals deze hier staan omschreven?
Natuurlijk kan alles, maar ik zie zelden tot nooit dat er zenders wegraken uit de Humax. Maar kijk dus eerst goed of je de juiste ID code gebruikt en of de zenders er dan inderdaad ook echt in staan. Er moet al wat mis zijn met de Humax wil deze de zenders er naderhand weer uitgooien. Maar vraag is dan ook echt of ze er wel echt uit zijn en wat je dan te zien krijgt. Zie je bv. een foutcode?
Eventueel kunnen we het nog proberen via het verborgen menu, maar dat is iets dat zelden nodig is. Maar ik mag aannemen dat het om de sterkte gaat als je het hebt over 76-79%? Als dat de kwaliteit is, gaat er iets mis… En nee, je helpt ook niet zomaar beide tuners op zeep. Ik experimenteer zoveel met Humax modellen, en daar kan een tuner prima tegen. Ze kunnen uiteraard stuk, maar niet door verkeerde instellingen etc.
Maar haal eens een minuut of 20 de spanning geheel van het apparaat. Haal alle kabels los, en sluit deze na 20 minuten weer aan. Sluit de Humax tevens even rechtstreeks aan op het AOP met een zo kort mogelijke, zeer goede kabel en schakel deze in. Voer meteen na het opstarten een fabrieksreset uit en installeer de Humax met de juiste frequentie, en ID code, voor, uiteraard, het juiste gebied. Via de link hierboven kun je de juiste ID code terug vinden. Maar kijk dan goed of de Humax wel een goede sterkte en kwaliteit aangeeft als je deze installeert!
Staan de zenders er weer in, kijk dan of de waarden in orde blijven, en denk niet te snel dat de zenders er weer uit zijn en probeer dus niet zomaar een andere ID code, want dan blijf je aan de gang en is de kans groot dat je er juist de verkeerde in zet.
Dag Willem,
Dit ken ik al bijna helemaal uit mijn hoofd en heb dat misschien al wel 20 keer uitgevoerd. Stekkers eruit, variërend van een half uur tot een week. Nieuwe korte kabels van Ziggo, rechtstreeks op de AOP etc etc.
Maar ik laat het hier maar beter bij, dit kost me meer aan uurloon en irritatie dan dat ik een andere aanschaf. Iets is er stuk in die Humax, dat kan bijna niet anders. En in het verborgen menu kan ik niet kijken zonder codes.
Maar hartelijk dank voor de genomen moeite en een fijne avond gewenst.
Groet, Peetje
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.