Afgelopen donderdag gebeurde het voor het eerst dat ik een herinnering wilde instelling via de guide (afstandsbediening - guide en daarna groene knop voor zoeken en dan op trefwoord zoeken), maar dat de guide helemaal vastliep. Linksboven in het scherm bleef het tv programma waar ik op dat moment naar aan het kijken was wel gewoon doorgaan, maar verder reageerde niets meer: ik heb alle knoppen op de afstandsbediening én op de Humax ingedrukt, maar totaal geen reactie meer.
Ik heb gelijk telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en er zat niets anders op dan de stroomkabel eruit te halen en opnieuw erin te doen.
Helaas was het probleem niet verholpen, want toen ik nogmaals probeerde een herinnering in te stellen, liep hij net zo hard weer vast.
De medewerkster heeft mij een nieuwe Humax opgestuurd en die heb ik zaterdag aangesloten. Ik heb welgeteld 1 keer herinneringen kunnen instellen, maar toen heb ik ook allemaal nieuwe trefwoorden moeten ingeven. Nu wilde ik net weer opnieuw een herinnering instellen, maar hij liep weer vast….
Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice via de chat en de medewerkster daar gaf aan dat het probleem niet bij Ziggo, maar bij Humax lag: het instellen van de herinnering was een extra functie die niet onder de verantwoordelijkheid van Ziggo lag volgens haar en ik moest dus ook bij Humax zijn voor dit probleem.
Dus heb ik net Humax gebeld, maar zij geven aan dat het probleem niet in de mediabox zit, maar bij een aanpassing in de software van de tv-guide van Ziggo, waardoor hij nu dus vast loopt als ik een herinnering op trefwoord wil vastleggen. Zij hebben hier sinds het weekend blijkbaar van véél mensen klachten over gekregen.
Krijg nu nogal een ‘kastje-naar-de-muur’-gevoel en zou dus graag willen weten hoe het probleem opgelost gaat worden. Ik gebruik de functie zelf aardig veel en mocht er geen oplossing komen, dan zou het voor mij een reden zijn om naar een andere provider over te stappen waar er wél de mogelijkheid is om herinneringen in te stellen.