1
Vraag
2
Reageer en help mee
thunbi

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Humax IRHD 5300C loopt vast bij instellen herinnering op trefwoord

Afgelopen donderdag gebeurde het voor het eerst dat ik een herinnering wilde instelling via de guide (afstandsbediening - guide en daarna groene knop voor zoeken en dan op trefwoord zoeken), maar dat de guide helemaal vastliep. Linksboven in het scherm bleef het tv programma waar ik op dat moment naar aan het kijken was wel gewoon doorgaan, maar verder reageerde niets meer: ik heb alle knoppen op de afstandsbediening én op de Humax ingedrukt, maar totaal geen reactie meer. 

Ik heb gelijk telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en er zat niets anders op dan de stroomkabel eruit te halen en opnieuw erin te doen. 

Helaas was het probleem niet verholpen, want toen ik nogmaals probeerde een herinnering in te stellen, liep hij net zo hard weer vast.

De medewerkster heeft mij een nieuwe Humax opgestuurd en die heb ik zaterdag aangesloten. Ik heb welgeteld 1 keer herinneringen kunnen instellen, maar toen heb ik ook allemaal nieuwe trefwoorden moeten ingeven. Nu wilde ik net weer opnieuw een herinnering instellen, maar hij liep weer vast….

Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice via de chat en de medewerkster daar gaf aan dat het probleem niet bij Ziggo, maar bij Humax lag: het instellen van de herinnering was een extra functie die niet onder de verantwoordelijkheid van Ziggo lag volgens haar en ik moest dus ook bij Humax zijn voor dit probleem.

Dus heb ik net Humax gebeld, maar zij geven aan dat het probleem niet in de mediabox zit, maar bij een aanpassing in de software van de tv-guide van Ziggo, waardoor hij nu dus vast loopt als ik een herinnering op trefwoord wil vastleggen. Zij hebben hier sinds het weekend blijkbaar van véél mensen klachten over gekregen.

Krijg nu nogal een ‘kastje-naar-de-muur’-gevoel en zou dus graag willen weten hoe het probleem opgelost gaat worden. Ik gebruik de functie zelf aardig veel en mocht er geen oplossing komen, dan zou het voor mij een reden zijn om naar een andere provider over te stappen waar er wél de mogelijkheid is om herinneringen in te stellen.

26 Reacties 26
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@thunbi schreef:

“Kan het zijn dat ik helemaal geen schijf heb die geformatteerd moet worden? Ik heb in ieder geval géén externe harde schijf aangesloten op de Humax en kan ook niet ermee opnemen. Ben aan het zoeken, maar kan niets vinden dat op een schijf/harde schijf wijst…”

Dat kan kloppen. De 5300c werkt alleen met een externe schijf. Zit deze er niet op aangesloten valt er dus ook niets te formatteren. 

Noot: er is wel een tijdelijk verkrijgbare 5300c Limited edition in de handel, met een ingebouwde harde schijf, maar deze levert Ziggo niet. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

PS: Humax geeft aan dat dit issue de laatste tijd pas word gemeld. Dat lijkt mij dus absoluut geen signaalprobleem, want dan hadden we het al veel eerder moeten zien. Er schort best vaak wat aan het signaal namelijk. Maar zijzelf kunnen het niet testen omdat men daar geen Ziggo heeft. Ik ga dat dus regelmatig voor hen doen.

@thunbi 

met ergens anders plaatsen, bedoelen we eigenlijk bij iemand anders. Bv. een kennis o.i.d. die ook Ziggo heeft. 

thunbi
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Willem-A 
Ik heb even een foto gemaakt van het aansluitpunt (al die afkortingen moest ik even opzoeken :p): 

 

Omdat ik afgelopen week door mijn rug ben gegaan en morgen nog een dagje weg ga, ga ik het verwijderen van het witte kapje zondag wel proberen...wil niet het risico lopen dat mijn rug nu veel meer pijn gaat doen (het kastje zit in een hoek, net onder verwarmingsbuizen net boven de plint, dus ik moet in een héél onnatuurlijke houden gaan zitten/liggen wil ik daar fatsoenlijk bij kunnen). 

Ben de signaalsterkte nu een tijdje aan het bijhouden en hij zit nu tussen de 58% en 62% de hele tijd, dus wellicht lag de lage signaalsterkte net wel aan het opnieuw opstarten en is hij nu gestabiliseerd ofzo (hoezo totaal niet technisch  ). 

thunbi
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Willem-A wrote:

PS: Humax geeft aan dat dit issue de laatste tijd pas word gemeld. Dat lijkt mij dus absoluut geen signaalprobleem, want dan hadden we het al veel eerder moeten zien. Er schort best vaak wat aan het signaal namelijk. Maar zijzelf kunnen het niet testen omdat men daar geen Ziggo heeft. Ik ga dat dus regelmatig voor hen doen.

@thunbi

met ergens anders plaatsen, bedoelen we eigenlijk bij iemand anders. Bv. een kennis o.i.d. die ook Ziggo heeft. 

Bij mij was het ook vorige week donderdag pas voor het eerst een probleem...daarvoor is het altijd goed gegaan.
 

Ah, oké….da's inderdaad wel héél ergens anders en voor mij eigenlijk geen optie. Ik heb (bewust  ) een héél beperkt sociaal netwerk en degenen in de buurt hebben geen Ziggo. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @thunbi 

58 en 62% is nog wel een vrij ruime marge hoor. Niet slecht, maar ik zie het hier doorgaans op de apparaten maar 1 tot 2 % verlopen. 

Nu zit jou POA netjes met een schroefje vast zie ik, dus die moet je eerst even verwijderen. Dan kun je deze uit het AOP trekken (aansluiting Ziggo) en kijk dan anders eerst even of de splitter zelf niet de diep in dat kapje zit. Dat wisselt helaas weleens en daardoor is er ook geen eenduidig advies voor te geven. 

Maar eerst om je gezondheid denken. Dit heeft niet echt vreselijk veel haast, want je kan Tv kijken. 

Goed weekeinde en sterkte. 

thunbi
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Willem-A wrote:

Dag @thunbi 

58 en 62% is nog wel een vrij ruime marge hoor. Niet slecht, maar ik zie het hier doorgaans op de apparaten maar 1 tot 2 % verlopen. 

Nu zit jou POA netjes met een schroefje vast zie ik, dus die moet je eerst even verwijderen. Dan kun je deze uit het AOP trekken (aansluiting Ziggo) en kijk dan anders eerst even of de splitter zelf niet de diep in dat kapje zit. Dat wisselt helaas weleens en daardoor is er ook geen eenduidig advies voor te geven. 

Maar eerst om je gezondheid denken. Dit heeft niet echt vreselijk veel haast, want je kan Tv kijken. 

Goed weekeinde en sterkte. 

Hier verspringt het sowieso elke keer per 2% - van 60 naar 58 of van 60 naar 62.

Het heeft ook geen haast inderdaad, wil alleen altijd het liefst dat alles zo vlekkeloos mogelijk werkt. 

Dank je, jij ook een fijn weekend en mocht het probleem zich opnieuw voordoen, dat horen jullie het vanzelf wel weer!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Graag gedaan, en wellicht gaat het nu goed, Die waarden zijn in ieder geval niet van dien aard dat er ontvangstissues op de loer liggen, al kan het natuurlijk altijd een keer misgaan, maar het zou wel vrij sterk zijn dat je dan net bezig bent met een trefwoord. En zoals gezegd mag de Humax dan niet vast gaan lopen. 

Succes en beterschap met je rug. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic