@Willem-A @Paul Ziggo
Oké...ik heb de Humax uiteindelijk een paar uur van de stroom af gehad, want was in slaap gevallen...maar net dus opnieuw geïnstalleerd.
Terug naar fabrieksinstellingen gezet en hem van de energiespaarstand afgehaald en automatisch uitschakelen uitgezet.
Nederland 1 deed het gewoon, maar toen ik naar Net5 ging, vroeg hij pas om de Smartcard, dus die er net in gedaan.
Ik had vóór ik de Smartcard er in gedaan had, al gekeken of het lukte om te zoeken op trefwoord en dat lukte ook gewoon.
Ook nu, na het plaatsen van de Smartcard, lukt het nog steeds.
Toch durf ik nog niet al te hard te juichen, want de vorige keer - toen ik de nieuwe Humax had geïnstalleerd - deed hij het ook een paar dagen en daarna liep hij weer vast...er is dus een kans dat ik me hier binnenkort weer meld :p.
Willem-A wrote:
Dag @Paul Ziggo
dan mag de Humax eigenlijk nog niet vastlopen. Maar goed, alles is te proberen, waarbij ik het aansluiten elders de beste optie acht.
@thunbi
kun je anders ook eens de waarden van de ontvangt plaatsen? Het gaat dan om sterkte, de BER, te vinden boven de sterkte, en de kwaliteit. Maar zoals gezegd mag een vastloper door een minder goede ontvangst niet voorkomen. Zeker niet als je iets instelt via de Guide, zoals een herinnering of opname.
Het was even zoeken….maar bij signaaldetectie staat het volgende:
176.00KHz, SR 6900, BER[E-6] : 0
Signaalsterkte: wisselt en zat tussen de 52 en 62 op de momenten dat ik keek.
Kwaliteit: 100% (is ook niet lager geweest)
Bedankt allebei in ieder geval al voor de moeite die jullie tot nu toe gedaan hebben om me te helpen. Ik hoop dat hij het zo blijft doen, want als ik elke keer als hij vastloopt 'm weer opnieuw helemaal moet gaan resetten, vind ik dat toch ook niet echt handig :p.