1
Vraag
2
Reacties
vMourik

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax IRHD-5300C - afstandsbediening TV werkt niet meer

Hallo,

ik schreef in mijn eerste post dat alles super met de nieuwe Humax is, maar aangezien ik nooit TV kijk en mijn vrouw nu bovengemiddeld begint te klagen, wordt het tijd voor mijn tweede vraag. Ik heb onlangs mijn TV pakket veranderd en daarom is de Humax gekomen ipv de horizon box.

Sinds het vervangen van die apparaten laat de TV (Philips 40PUK6400/12) zich niet meer bedienen met de eigen afstandbediening. Reageert überhaupt niet meer. Batterijen vervangen, geen plezier. Omdat de Humax afstandbediening als generieke afstandbediening programmeerbaar is, dacht ik het probleem te omzeilen door deze alszodanig ook te gebruiken. Code "102" (blz 73 vd manual) ingevoerd voor het Philips toestel

vraag 1: is dit voldoende?

https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/televisie/losse_apparatuur/ziggo-handleiding-televisie-digitale-ontvanger-humax-ihdr-5300c.pdf

Goed, nu kan ik de TV starten als ik de kabel er uit trek en er weer in doe. Dan kan ik het apparaat via de "power on" knop weer aan krijgen. Als het apparaat dan uit is gezet via de Humax afstandbediening, gaat ie niet meer aan. En met de eigen afstandbediening al helemaal niet. Dit is geen werkbare toestand, is dit een bekend fenomeen en zo ja, wat kan ik doen?

Bij voorbaat dank voor jullie inzichten!

Willem-A kom er maar in 😉 bedankt!

Vriendelijke groet,


Jeroen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jeroen, vMourik

het kan niet zo zijn dat de Humax debet is aan het niet meer kunnen bedienen van de Tv met de eigen afstandsbediening. Hier speelt dus iets anders. Voorts zijn er voor de Philips een aantal codes als je de Humax afstandsbediening wilt gebruiken:

102, 006, 061, 459, 435, 429, 395, 310, 302,
297, 247, 125, 110, 101, 073, 066, 054, 029,
014, 002

Eén daarvan staat toe dat alle mogelijke functies te gebruiken zijn, maar dat zijn er uiteraard minder als die van de afstandsbediening van de Tv zelf.

Hoe je te werk moet gaan een code te actiever is duidelijk zo te zien. Maar hier staat de handleiding:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-HUMAX-IRHD-5300C/preview-handleiding-313910.html

Als een Philips Tv 'de weg kwijt is' is, het loskoppelen van de spanning voor slechts 2 minuten veel te kort. Sterker nog: Philips raad daarvoor 24 uur aan. Haal dus de spanning eens geheel van de Tv, koppel alle kabels los, en laat de Tv dan zo staan. Sluit alles na minstens 12 uur weer aan, liefst langer, en kijk meteen na het inschakelen van de Tv of er updates zijn.

In ieder geval kan het niet aan de Humax liggen dat dit gebeurt. Ik heb dat althans in alle jaren dat ik ermee werk en test nog nimmer meegemaakt. Het staat in principe ook geheel los van elkaar.

Maar kijk dus ook eens of een andere code voor de Humax wel werkt. Soms denk je de juiste code te hebben, maar blijkt dat toch niet het geval.

Succes!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Philips geeft 3 standaard dingen aan bij problemen.
4. Restart
• Trek de stekker uit de televisie.
• Ontkoppel alle apparaten van de TV.
• Na op zijn minst 2 minuten, plug de televisie weer in het stopcontact.
• Zet de TV aan vanuit standby, met de power button.
• Sluit de externe apparaten weer aan wanneer nodig.

6. Reset de TV naar fabrieksinstellingen
Druk op de “Home” knop op de afstandsbediening van de TV En selecteer afhangend van het TV model:
[Setup] > [TV instellingen] > [Reset]
[Setup] > [TV instellingen] > [Fabrieksinstellingen]
[Setup] > [TV instellingen] > [General Settings] > [Fabrieksinstellingen]
[Setup] > [TV instellingen] > [General Settings] > [Fabrieksinstellingen] > [Reset]
Of
Druk op de “Settings” knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Alle instellingen] > [General Settings] > [Fabrieksinstellingen] En druk op “OK”.

7. Herinstalleer de TV
Om alle functies van de TV opnieuw te installeren druk op de de “Home” knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer 1 van de volgende opties, afhangend van het TV model
• [Setup] > [TV instellingen] > [General settings] > [Reinstall TV]
• [Setup] > [TV instellingen] > [Reinstall TV]
Of
Druk op de “Settings” knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Alle instellingen] > [General settings] > [Reinstall TV]
vMourik
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steef,


dank je voor je reactie. Dat heb ik gedaan, het probleem blijft alleen bestaan, helaas exact zo. Geen enkele reactie via de reguliere afstandbediening, ik kan de TV alleen aanzetten via de brute methode (en de aan-uit-knop op de achterkant. Strange.

Vriendelijke groet,


Jeroen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jeroen, vMourik

het kan niet zo zijn dat de Humax debet is aan het niet meer kunnen bedienen van de Tv met de eigen afstandsbediening. Hier speelt dus iets anders. Voorts zijn er voor de Philips een aantal codes als je de Humax afstandsbediening wilt gebruiken:

102, 006, 061, 459, 435, 429, 395, 310, 302,
297, 247, 125, 110, 101, 073, 066, 054, 029,
014, 002

Eén daarvan staat toe dat alle mogelijke functies te gebruiken zijn, maar dat zijn er uiteraard minder als die van de afstandsbediening van de Tv zelf.

Hoe je te werk moet gaan een code te actiever is duidelijk zo te zien. Maar hier staat de handleiding:

https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-HUMAX-IRHD-5300C/preview-handleiding-313910.html

Als een Philips Tv 'de weg kwijt is' is, het loskoppelen van de spanning voor slechts 2 minuten veel te kort. Sterker nog: Philips raad daarvoor 24 uur aan. Haal dus de spanning eens geheel van de Tv, koppel alle kabels los, en laat de Tv dan zo staan. Sluit alles na minstens 12 uur weer aan, liefst langer, en kijk meteen na het inschakelen van de Tv of er updates zijn.

In ieder geval kan het niet aan de Humax liggen dat dit gebeurt. Ik heb dat althans in alle jaren dat ik ermee werk en test nog nimmer meegemaakt. Het staat in principe ook geheel los van elkaar.

Maar kijk dus ook eens of een andere code voor de Humax wel werkt. Soms denk je de juiste code te hebben, maar blijkt dat toch niet het geval.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic