Vraag
Reacties
Ronald B.
Level 7

Humax IR-FOX C voor Caiway en Ziggo

Op de link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/

kan je testen of een bepaalde ontvanger geschikt is voor de regio waar je woont.

Ik woon in het oude UPC gedeelte (regio 1562 / 1561) en volgens de link werkt de ontvanger NIET in mijn buurt.
(terwijl in de rest van Nederland deze wel gewoon functioneert). Is in deze buurt de boel niet omgezet naar
Ziggo Standaard (SD) ? Wat wordt bedoeld met werkt de ontvanger NIET ? Wordt er mee bedoeld dat hij niet
geschikt is voor alle Ziggo diensten zoals interactieve TV en HD TV maar de vrije SD zenders wel
of blijft alles echt
gewoon zwart. Wat zijn de verschillen, wat wordt eraan gedaan ? Want ik vind het vreemd.
Want al die ontvangers die op de link staat werken NIET voor mij dan, dat vind ik heel vreemd. Wat is er aan de hand ?
Kan iemand informatie verschaffen hierover ?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
3 Reacties 3
iMark
Level 16
Iedere DVB-C-ontvanger moet het ongecodeerde kabelpakket (alle zenders in SD) kunnen ontvangen. Dat is in het hele Ziggogebied gelijkgetrokken. HD-ontvangers kunnen daar bovenop 3 zenders van de NPO en Ziggo Sport (kanaal 14) in HD ontvangen.

Zie: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ onder de tab "Zonder smartcard (Kabel TV)".

Het ongecodeerde kabelpakket zou gewoon te ontvangen moeten zijn met de IR-Fox C. Het is wel een beetje onduidelijk dat wanneer je een postcode opgeeft in voormalig UPC-gebied, je deze foutmelding krijgt: "Je probeert een mediabox opnieuw in te stellen die niet werkt in je postcodegebied. Heb je deze mediabox van Ziggo gekregen? Neem dan contact met ons op. Dan zorgen we voor een mediabox die wel werkt. Heb je de mediabox tweedehands gekocht of overgenomen van een andere Ziggo klant? Dan blijft het apparaat gewoon van jou, maar kun je hem helaas niet gebruiken."
Willem-A
Level 1
Zie hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Maar let op: de Fox c is niet meer zolang bruikbaar, of nu al niet. Deze kan nl. niet werken met Mpeg 4.

daarnaast lukt het niet altijd met elke Humax. In mijn topic heb ik dan ook de modellen genoemd welke zeker werken in fUPC gebied.

iMark ik heb daarom de verwarring over het gebruik in fUPC ook uitgelegd in mijn topic. Ziggo gaat er vanuit dat bepaalde modellen niet in dat gebied kunnen worden gebruikt, omdat ze niet uitgaan van de vrije zenders.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Ronald, zo te zien gaat de test op onze website uit van gebruik mét smartcard. Daarvoor is de Humax IR-Fox-C inderdaad niet geschikt in voormalig UPC gebied, want daar werken we met nagravision smartcards ipv irdeto.

Voor de ongecodeerde zenders uit het Kabel TV pakket kun je de Humax IR-Fox-C nog wel gebruiken in jouw regio zoals iMark zegt.
Alleen is wel de vraag hoe lang de SD zenders nog in MPEG2 worden doorgegeven zoals Willem al terecht opmerkt.