1
Vraag
2
Reacties
klinkertje

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Humax+IHDR-5200C

Hi,

Heb een Humax+IHDR-5200C. Nu werkt de CI module wel goed maar als ik de HD recorder aansluit krijg ik de error E04-4.

Gek want toen ik m aansloot kon ik wel aanmelden e.d. De kaart zit er dus goed in.

Hoe verhelp ik dit?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Je bent weer net zo onduidelijk als in je eerdere topic en daar is je alles al uitgelegd. Maar nogmaals, als je geen smartcard voor je humax 5200c hebt moet je id 4444 gebruiken.

Bekijk in context

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Je kunt het altijd zeggen als ik onduidelijk ben.

Op dit forum heb ik al een paar keer dezelfde vraag gehad. Heb ook gevraagd of ik 4444 moest gebruiken maar kreeg te horen dat dat niet moest. Nu zeg jij van wel. Ik heb nu 4444 geprobeerd en het werkt nu. Heb ook beeld via de Humax

Bekijk in context

28 Reacties 28
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je deze suggesties gevolgd?

 

E04-melding | Klantenservice | Ziggo

 

Deze melding krijg je te zien wanneer je ontvanger (mediabox of CI+ Module) geen smartcard ziet.

Controleer of er een smartcard in de ontvanger zit
Het is mogelijk dat de smartcard niet goed aan is gedrukt. Hierdoor dan de chip niet gelezen worden. Druk de kaart goed aan om zeker te zijn dat de smartcard diep genoeg in de ontvanger zit.

 

Maak de kaart ook even goed schoon met een zacht doekje.

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Heb ik allemaal al gedaan. In het verleden had ik een 5050 en toen moest ik ipv 5555 op 4444 instellen en dat werkt. Is er hier ook zoiets? (kan het zelf niet nakijken want afstandbediening werkt zo niet en met handbediening kan ik het paswoord niet intikken :-/)

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

misschien is de smart card gedeactiveert

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of de smartcard moet er andersom in?

Met een smartcard is het 5555.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @klinkertje ,

Is de smartcard nagravision of IRdeto ?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik ga ervan uit dat klinkertje een Irdeto-kaart gebruikt en in Ziggo-gebied woont (ook vanwege de eerdere 5050c) maar inderdaad een goeie @Verwijderd account 😁

Daarnaast (misschien ten overvloede): met de chip omlaag inbrengen, net als elke andere Humax.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Denk ik ook wel, maar aangezien @klinkertje bij de 5050c ook 4444 invulde, zou het opzich wel kunnen.

Beter te veel vragen om het op te lossen dan te weinig immers😁

Wat ook nog kan helpen is om de kaart 5 keer er in en er uit de steken en vervolgens met een watje met alcohol de chip schoonmaken.

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Irdeto-kaart heb ik en natuurlijk woon ik ook in het postcodegebied, haha

Die 4444 was op de 4040 omdat het niet werkte met digitaal en dan alleen analoge zenders. Leeg ook die tip op dit forum en dat werkte.  Had alleen SPS9 en BBC first niet maar dat was niet zo'n probleem.

Als het goed is kan dat op deze wel maar dacht dat er misschien iets anders bestond want het is toch geen nieuw apparaat.

Met alcohol schoonmaken had ik nog niet geprobeerd. Wel met een doek maar dat zal ik wel proberen.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @klinkertje, de activatie verloopt nog niet geheel vlekkeloos, lees ik! Heb je voor mij de laatste 3 cijfers van het desbetreffende smartcardnummer? Dan kijk ik snel of alles goed staat in ons systeem! 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

4444 is ook gewoon digiaal. Hoe kom je erbij dat dit analoog is? 

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Werd mij vorige keer verteld.

Heb vanalles geprobeerd. Kaart met alcohol, nieuwe kabel e.d maar krijg nog steed E04-4, dat de smart card dus niet werkt. Kan dus niet eens kiezen. Waardeloos!

 

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Laatsta cijfers van smartcard zijn 279R

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @klinkertje! De smartcard staat goed in ons systeem. Ik heb hem een seintje gegeven in de hoop dat je weer beeld krijgt! Laatje weten of het weer werkt? 

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Kaart werkt goed, er is verder niks aan de hand, waarom krijg ik dan doch die code en kan ik niks met mijn Humax? Zit nu al weken zonder dus ik wil wel eens antwoord hoe dit op te lossen

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Hoe stop je de kaart erin?

De foto op deze pagina is alleen voor een philips.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e04-melding

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Allerlei manieren geprobeerd, nu met tv is de manier waarop hij nu zit de juiste

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

En hoe is dat?

klinkertje
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Chip naar beneden zoals aangegeven op de kaart. Chip niet naar de tv

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@klinkertje  schreef:

Chip naar beneden zoals aangegeven op de kaart. Chip niet naar de tv


Het gaat toch over de humax ontvanger, wat bedoel je dan met 'chip niet naar de tv'?

De chip aan de onderkant en de chipzijde eerst is de goede manier.

Je hebt 2 smartcards, als die het allebei in de tv goed doen en niet in de humax zal de kaartlezer van de humax defect zijn.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic