1
Vraag
2
Reacties
Rolandtwilt

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax 5500c en een HD recorder

Graag wil ik mijn vraag beginnen met de uitleg dat ik helemaal niet technisch ben.
het is mij gelukt om de  Humax digitale ontvanger te installeren.  Toen kwam ik er achter dat mijn HD recorder niet kan worden aangesloten. Deze recorder stikt van de uitgangen, scart, hdmi en anoloog, echter deze recorder heeft alleen een analoge ingang (cai kabel) Weet nu niet goed wat ik moet doen, de meneer van de helpdesk wist mij geen oplossing……...geen help desk dus.

Wie kan deze digibeet helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Rolandtwilt
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie, best wel technische informatie maar ik snap het wel.

ik denk dat de volgende suggestie; Daarom raad ik vaak aan een Humax 5200c te gebruiken. mij het beste past want een digitale ontvanger en HD recorder in 1 lijkt me handig. Ik vraag me nog wel af of dit gaat werken want ik heb op het forum ook gelezen dat de cards niet meer worden uitgeleverd? Ik ga nog een googelen naar 520c

 

nogmaals dank en een fine avond!

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Alle lof voor Willem-A, schrijver van dat artikel.

 

Nee losse cards worden niet meer geleverd . Zit er een in je huidige Humax Kun je die gewoon gebruiken .

Je kunt ook een ci+ module huren bij Ziggo (2 eu p/m) en daar de kaart van gebruiken .

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Steefb De humax 5500 heeft een virtuele smartcard. TS heeft een humax 5500 gekregen, waarschijnlijk omdat zijn TV geen DVB-C tuner heeft. De kans is dan niet erg groot dat er wel een CI+ slot aanwezig is. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dank @Steefb 

 

Maar heren, @Rolandtwilt dient wel in oud Ziggo gebied te wonen wil deze wat hebben aan een smartcard. Die van oud UPC gebied werkt niet met de Humax, of beter, de Humax kan daar niets mee. Maar als @Rolandtwilt eerder alleen de analoge zenders had, is een 5200c al prima voor hem, omdat hij daarmee sowieso de vrije zenders kan bekijken, dezelfde dus als nu op de Humax 5500c. Dus hij is daarmee al een stuk verder. Lees ook dit eens @Rolandtwilt ;

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

De Humax 5500c heeft echt wel een scart aansluiting (alleen uitgang) maar daarvoor is een andere aansluiting aanwezig dan je gewend bent. Daarom is er een verloopkabel naar scart bijgeleverd. Maar zo opnemen is absoluut niet handig, zeker niet als je de 5500c gebruikt voor Tv kijken. Ik zeg dan eigenlijk; niet doen. Op marktplaats ene 5200c zoeken is dan veel handiger. Eenvoudig te bedienen met veel meer mogelijkheden als de 5500c, maar minder/andere, dan je gewend bent met een DVD/HDD recorder. 

Rolandtwilt
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fijn dat jullie me willen helpen, dank voor het meedenken!

Het klopt dat in het oude UPC gebied woon, en ik vraag me dus af of er in de 5200c een Card moet want die heb ik niet. Werkt de 5200C in mijn gebied en zonder Card?

Ais hij werkt in mijn gebied en zonder Card dan ga ik op jullie advies op marktplaats een 5200C kopen   Nogmaals dank van een technietus

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Rolandtwilt wrote:

Fijn dat jullie me willen helpen, dank voor het meedenken!

Het klopt dat in het oude UPC gebied woon, en ik vraag me dus af of er in de 5200c een Card moet want die heb ik niet. Werkt de 5200C in mijn gebied en zonder Card?

Ais hij werkt in mijn gebied en zonder Card dan ga ik op jullie advies op marktplaats een 5200C kopen   Nogmaals dank van een technietus

 

Ja, de Humax werkt in oud UPC gebed zonder smartcard. Ik schreef daarom al dat je deze ook niet krijgt in oud UPC gebied voor de Humax. Men geeft daar een NAgravision smartcard uit en dat werkt niet met de Humax. 

De Humax 5500c welke je nu hebt werkt toch ook in jou gebied. Voor de Humax 5200c geld dus hetzelfde en ook dan ontvang je dezelfde zenders als op de 5500c. 

En daarom had ik ook deze link geplaatst:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Die kon je niet missen en daar staat alles wat je moet weten v.w.b. de instellingen. Is er nog iets, leen we dat hier wel maar daar staat elke stap welke je moet maken. Men gebruikt nl. zeer vaak een Humax in oud UPC gebied. 

Rolandtwilt
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank voor deze heldere uitleg!

Mijn laatste vraag, werkt dit ook als er al een Horizon box in de woning aanwezig is?

 

Thanx en fijn weekend!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Rolandtwilt wrote:

Hartelijk dank voor deze heldere uitleg!

Mijn laatste vraag, werkt dit ook als er al een Horizon box in de woning aanwezig is?

 

Thanx en fijn weekend!

 

Ja, dat maakt niet uit. Dat werkt altijd, mist uiteraard goed aangesloten. 

Goed weekeinde.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:

@Steefb De humax 5500 heeft een virtuele smartcard. TS heeft een humax 5500 gekregen, waarschijnlijk omdat zijn TV geen DVB-C tuner heeft. De kans is dan niet erg groot dat er wel een CI+ slot aanwezig is. 

 

@Jan F.

het valt me nu pas op, maar de 5500c heeft helemaal geen smartcard, Deze werkt immers alleen met de vrije zenders, en dan is een smartcard niet nodig. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Willem-A  Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb de 5500 niet meer omdat ik na de verhuizing geen tweede TV meer heb aangesloten, maar ik herinnerde me dat er geen smartcard in zat. Mijn conclusie dat die dan virtueel was, is dus een beetje dom.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Is niet dom hoor @Jan F. Gewoon een vergissing. Dat kan gebeuren toch. Wilde het alleen even melden zodat er geen misverstanden ontstaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic