Vraag
Reacties
Gerrie123
Level 2

Humax 5300C werkt niet meer op nieuw adres?

Mijn moeder heeft nu alleen een kabel abonnement van Ziggo (geen modem) en een Humax 5300C met smartcard.
Zij gaat verhuizen naar een zorginstelling, ik heb daar het eenvoudigste alles-in-1 pakket voor aangevraagd.

Nu blijkt er een Next mini bij geleverd te worden, maar mijn moeder kan alleen met een universele Seki ab overweg en de mini ondersteunt geen IR.
Volgens een support medewerker van Ziggo zou de Humax met smartcard niet meer werken op het nieuwe adres.
Ik las echter ergens dat de Humax wel werkt zonder interactieve functies, die mijn moeder ook niet gebruikt.
Hoe zit dat nu precies en wat zijn de opties?

Als een Humax helemaal niet gaat werken kan ze dan ook een Next (ondersteunt wel IR las ik ergens) krijgen bij haar basis abonnement?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
26 Reacties 26
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Humax werkt overal, want die is niet gekoppeld in je abonnement aan een regio, ik zou geen enkele reden weten waarom die niet zou werken.

Simpelweg op dezelfde manier aansluiten en beeld.

Probeer even uit en laat het weten.

Veel succes gewenst.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

je hebt een nieuwe abonnement aangevraagt waardoor de smartcard die in de Humax zit komt te vervallen,

om de Humax met smartcard te blijven gebruiken had je het beste het huidige abonnement mee over kunnen verhuizen inplaats van een nieuwe abonnement,

een next mini omruilen naar een next of andersom is helaas niet mogelijk,

wel kan het abonnement waarschijnlijk worden omgezet naar tv start met ci+ module de smartcard die bij de ci+ module wordt geleverd kan dan in de Humax 

0 Kudos
wewanl
Level 17

Hangt dat er niet vanaf in welk gebied je woont?

Ik dacht dat je in voormalig UPC gebied een CI module krijgt met een smartcard die niet werkt in een Humax. 

Doman
Level 10

@Gerrie123  schreef:

je hebt een nieuwe abonnement aangevraagd waardoor de smartcard die in de Humax zit komt te vervallen,

om de Humax met smartcard te blijven gebruiken had je het beste het huidige abonnement mee over kunnen verhuizen in plaats van een nieuwe abonnement

Misschien dan de aanvraag/opdracht laten vervallen (afkoelingsperiode) en verhuisaanvraag van abonnement in gang zetten?

Of via een andere creative oplossing door een moderator hier.

Zolang er coax (signaal) aanwezig is zal de Humax werken, desnoods tijdelijk via het basis/zonder smartcard pakket (Netwerk  4444)

@anoniemforum  schreef:

Nu blijkt er een Next mini bij geleverd te worden, maar mijn moeder kan alleen met een universele Seki ab overweg en de mini ondersteunt geen IR. 

Die Seki/senior afstandsbedieningen zijn inderdaad wel erg prettig/beste voor dat soort situaties.

0 Kudos
Peterg2
Level 8

De Humax kastjes werken in oud-UPC gebied niet met smartcard. Alleen met de ongecodeerde zenders via netwerkcode 4444. (of 04444)

Het kan wel met een CI+ module in een geschikte televisie. Voor de Next Mini is eigen internet via Ziggo ook nodig.

Vaak heb je via de zorginstelling het ongecodeerde KabelTV pakket. Met ca. 50 zenders. Wil je daarboven op TV Standaard, met de RTL zenders, sbs6, net5 en veronica in HD, dan kan het KabelTV deel (€)  weer afgetrokken. Anders betaal je dat vaak dubbel.

Informeer bij de zorginstelling of via http://ziggo.nl/zorg .

Grote kans dat het loopt via http://ontzorg.net .

0 Kudos
Doman
Level 10

@Peterg2  schreef:

De Humax kastjes werken in oud-UPC gebied niet met smartcard. Alleen met de ongecodeerde zenders via netwerkcode 4444. (of 04444)

Het werkt (sinds langere tijd) wel met een geactiveerde smartcard, alleen geeft Ziggo deze niet uit in het oud-UPC gebied.

Welke digitale ontvanger in upc-gebied

Maar ik neem toch aan dat het hier om FZiggo gaat?

Gerrie123
Level 2
Topicstarter

Pas als het opgeleverd is kan ik haar oude telefoonnummer verhuizen (is nu Tele2).

Ik zal dan even vragen wat de mogelijkheden zijn, een ci+ module of upgraden naar een abonnement met een Next box.

edit:

Ik heb aangegeven dat de Humax moest blijven werken, maar dat zou niet mogelijk zijn op nieuwe adres werd mij verteld, de smartcard zou echter wel in de CI+ module van een TV werken.

Maar dan zou de smartcard dus ook gewoon moeten werken in de Humax?

De muurdoos op het nieuwe adres is trouwens vrij oud zo te zien.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

als er al een mini aangevraagd is kun je niet naar een normale next, wel naar een ci+

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Gerrie123  schreef:

De Humax zou niet werken op het nieuwe adres werd mij verteld, maar de CI+ module zou wel in een TV werken.

Grappig, want in de Humax en de TV zitten beiden een DVB-C tuner die gecodeerde zenders met een smartcard kan weergeven.

Er is geen enkel verschil tussen beiden en beiden hebben geen provider beperking in de werking.

Ik vermoed dat die verteller de klok heeft horen luiden, maar geen idee heeft hoe die klok en klepel werken.

Gerrie123
Level 2
Topicstarter

Dus ik kan er vanuit gaan dat de Humax gewoon werkt?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

die werkt, alleen de smartcard erin niet meer. je moet m dus instellen op id 4444 ipv 5555 óf het abo met mini omzetten naar ci+ en dan die kaart in de humax5300 doen

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Gerrie123 Is haar abonnement meeverhuist of is het een nieuw abonnement?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Gio2903  schreef:

als er al een mini aangevraagd is kun je niet naar een normale next, wel naar een ci+

Je kan het altijd nog annuleren 

0 Kudos
Gerrie123
Level 2
Topicstarter

In de mail staat:

Goed dat je de verhuizing aan ons doorgaf.
Op 26 februari zetten we je abonnement over naar het nieuwe adres.

Abonnement:
Internet Lite en TV Start Next Mini & Bellen €61,75
Eerste 12 maanden Internet en TV 1 euro extra per maand - €36,93

Dit stopt:

TV Standard met Smartcard

TV standard werkt niet op het nieuwe adres zei degene die mij hielp, ik vroeg nog uitdrukkelijk om dat te behouden.

Of degene bedoelde dat het niet werkt icm een alles-in-1 abonnement aangezien ik ook internet en telefonie nodig ben.

Mijn moeder heeft op het oude adres internet en telefonie van Tele2.

0 Kudos
Doman
Level 10

@Bert  schreef:

@Gerrie123  schreef:

De Humax zou niet werken op het nieuwe adres werd mij verteld, maar de CI+ module zou wel in een TV werken.

Ik vermoed dat die verteller de klok heeft horen luiden, maar geen idee heeft hoe die klok en klepel werken.

Tja, wie weet wat voor instructies de helpdeskmedewerkers daar volgen? 

Feit is dat Ziggo natuurlijk liever de klanten naar het Next(Mini) platform omzet/verhuist in plaats van  CI+/Smartcards te laten blijven gebruiken.

@Gerrie123   schreef:

@Gerrie123  schreef:

(TV standard werkt niet meer op jouw nieuw adres zei degene die mij hielp, ik vroeg nog expliciet om dat te behouden)

Zoals opgemerkt zou je het kunnen laten annuleren (afkoeling/verkeerde voorlichting?) en de hele procedure overnieuw laten starten?
Als overbrugging (als kaart is gedeactiveerd) zou je eventueel met netwerk 4444 toch gewoon TV kunnen kijken.

Ik mis trouwens de moderators die het normaal gesproken altijd snel overnemen bij dit soort problemen / misverstanden? 🤔

0 Kudos
Gerrie123
Level 2
Topicstarter

Wat houdt 'abo met mini omzetten naar ci+' in? Welk abonnement is dat?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

in dit geval: internet lite en tv start ci+ en bellen ipv internet lite en tv start next mini en bellen.

ik denk dat ik al weet waarom klantenservice zei dat meenemen niet lukt, tv standard met smartcard is een oud abonnement wat niet bestaat in het huidige portfolio. in dit geval is het het makkelijkst om dit abo nu even zo te laten totdat het geinstalleerd is en daarna het abo aanpassen naar ci+ ipv next mini. tijdelijk kan de humax ingesteld worden op netwerk-id 4444 en als je de nieuwe ci+ module hebt zet je m weer op 5555

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ook dan is een next aanvragen waarschijnlijk niet mogelijk

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het aop is sterk verouderd een monteur kan het kosteloos vervangen,

is dit de enige plek waar een aop (coax wdc) zit of zit er ook nog een in de meterkast ?

0 Kudos