1
Vraag
2
Reacties
Frame

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Humax 5200c - pas na enkele minuten goed beeld

Mijn interactieve harddiskrecorder humax5200c geeft problemen. Als ik 'm opstart krijg ik een foutmelding dat het signaal niet goed is. Ik moet dan op Ziggo.nl bij code 37-32 kijken.
Maar na enkele minuten aanstaan begint op eens beeld te komen, eerst alleen digitale chaos maar regel voor regel ontstaat een goed beeld. Daarna werkt alles prima. Hoe kan dit en is het op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De 5300c kan wel worden gebruikt met een harde schijf, maar werkt natuurlijk wezenlijk anders dan de 5200c. Maar er zit nu helaas niets anders op dan de 5200c te laten nazien door Humax. Kan een issue zijn met de tuner, maar ook met het moederboard. Dit komt vaker voor, maar zoals gezegd juist ook wel andersom, waarbij het misgaat als de Humax warm word. Gelukkig zie ik het zelden, maar ik raad je dus aan even contact op te nemen met Humax, en/of de 5200c naar hen toe te sturen.

Quantis Electronics/Humax
Vaalserbergweg 317, 5628 CH Eindhoven
085 5000401

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Haal 'm eens een uurtje van de stroom.
Frame
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal het proberen. Wordt vervolgd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou je meer een fabrieksreset aanraden Frame, maar het is wel even de vraag of het daarmee ook echt is verholpen. Het lijkt nl. een probleem in de Humax zelf, waarbij alles weer correct werkt bij opwarming. Het komt overigens ook wel andersom voor.

Mocht de reset niet werken, haal de Humax dan eens een tijdje uit de energiespaarstand als proef, indien dit niet was gedaan, of laat deze gewoon eens een tijdje ingeschakeld staan. Als het probleem dan niet optreed bij een 'warme' Humax, weet je vaak al genoeg.
Frame
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal de reset proberen en zo nodig de "warme" humax. Mijn bevindingen volgen t.z.t.
Frame
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Reset naar fabrieksinstellingen levert niks op. Sterker als de humax zenders vervolgens de zenders moet gaan zoeken en installeren krijg ik de melding dat hij geen enkele zender kan vinden wat overeenkomt met wat ik in mijn eerste bijdrage aan de discussie al beschreef. Ook hier komt na enkele minuten alsnog het signaal binnen en worden alle zenders keurig geïnstalleerd. Als de humax een tijdje heeft aangestaan (warm is), werkt hij wel. Wat is nu het probleem? NB het ligt niet aan het antennesignaal want als ik de 5200C vervang door de IHRD 5300C doet het probleem zich niet voor, maar ja dat is geen recorder met harde schijf....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De 5300c kan wel worden gebruikt met een harde schijf, maar werkt natuurlijk wezenlijk anders dan de 5200c. Maar er zit nu helaas niets anders op dan de 5200c te laten nazien door Humax. Kan een issue zijn met de tuner, maar ook met het moederboard. Dit komt vaker voor, maar zoals gezegd juist ook wel andersom, waarbij het misgaat als de Humax warm word. Gelukkig zie ik het zelden, maar ik raad je dus aan even contact op te nemen met Humax, en/of de 5200c naar hen toe te sturen.

Quantis Electronics/Humax
Vaalserbergweg 317, 5628 CH Eindhoven
085 5000401
Frame
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je advies. Ik weet nu wat me te doen staat.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Frame

graag gedaan. Helaas heeft een fabrieksreset niet geholpen en dan blijven er weinig opties over. En daar dit doorgaans duid op een defect lijkt me dit de beste stap. Word het te duur kun je er altijd nog vanaf zien, maar als de Humax verder goed werkt is deze het natuurlijk wel waard.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic