1
Vraag
2
Reacties
André PP

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax 5200 weer gebruiken

Wij hadden vanaf het eerste uur al een abonnement bij Ziggo. Begin dit jaar zijn we verhuisd, en zijn toen overgestapt op glasvezel van Tweak. Hierbij kregen we Canal Digital. Nu is het jaar voorbij en kan ik er weer vanaf en willen we weer terug naar Ziggo. Kan ik nu mijn Humax 5200 weer gaan gebruiken?

Volgens Erik van de Chatclub kan dat niet meer… Is dit zo?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de humax zelf kun je gebruiken met de free to air zenders losse smartcards woorden niet meer geactiveerd dus de smardcard zal niet meer gaan werken

 

wel zou je misschien voor 2 euro een ci module kunnen huren maar durf niet te zeggen of je daar de smartcard uit kunt halen en die in de humax kunt stoppen 

dacht dat er in ci module tegenwoordig geen losse smartcard meer zit maar een in gebrouwde chip 

misschien dat @Be rt of @Lycke Ziggo @Anne B Ziggo  kan bevestigen of je de smartcard uit de ci module kunt halen om in de humax te gebruiken 

Bekijk in context

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de humax zelf kun je gebruiken met de free to air zenders losse smartcards woorden niet meer geactiveerd dus de smardcard zal niet meer gaan werken

 

wel zou je misschien voor 2 euro een ci module kunnen huren maar durf niet te zeggen of je daar de smartcard uit kunt halen en die in de humax kunt stoppen 

dacht dat er in ci module tegenwoordig geen losse smartcard meer zit maar een in gebrouwde chip 

misschien dat @Be rt of @Lycke Ziggo @Anne B Ziggo  kan bevestigen of je de smartcard uit de ci module kunt halen om in de humax te gebruiken 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

De smartcard uit het abonnement TV Start werkt gewoon in een Humax 5200c in het voormalig Ziggo-gebied.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Template wrote:

is voor zakelijk abonnement kost 2 euro per maand

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
iMark wrote:

De smartcard uit het abonnement TV Start werkt gewoon in een Humax 5200c in het voormalig Ziggo-gebied.

 Voor het ziggo gebied kan ik dit bevestigen, kies dan voor het abbonnement TV Start met CI module waar Imark al naar verwijst.

@André PP voor de ongecodeerde kanalen de Humax instellen met netwerk id 4444 als je enkel het Kabel TV pakket afneemt.

Even uit intresse wil je terug omdat Canal Digital de Discovery zenders niet meer doorgeeft?

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:

 

Even uit intresse wil je terug omdat Canal Digital de Discovery zenders niet meer doorgeeft?

Dat opnemen On The Cloud werkt voor geen meter, heb al diverse keren meegemaakt dat het einde van bijv. Silent Witness niet is opgenomen. Heb je 1,5 uur gekeken, en dan mis je de clou… Ook komt het regelmatig voor dat het begin niet is opgenomen, zoals afgelopen week met Studio Sport, toen was de samenvatting van PSV al bezig. En Begin Gemist hapert ook regelmatig, dan bevriest het beeld een paar seconden, en dan gaat het weer 20 seconden goed.

Daarom wil ik weer terug naar Ziggo, maar dan wel met de mogelijkheid om alles zelf met de Humax op te kunnen nemen… Dat werkte tot begin Januari prima.

En nu wil ik terug, en nu MOET ik een nieuwe mediabox aannemen, die alleen On the Cloud op kan nemen, en na een jaar alles araf gooit. Hoe zit het als ik iets wil bewaren, bijv. een concert van Aerosmith?

En mijn Humax 5200 doet het nog prima, die ga ik niet op de schroothoop dumpen…

De Discovery zenders mis ik niet echt… 80+ Zenders beschikbaar en uiteindelijk kijk je maar naar een stuk of 5…

iMark wrote:

De smartcard uit het abonnement TV Start werkt gewoon in een Humax 5200c in het voormalig Ziggo-gebied.

Met het voormalig Ziggo-gebied bedoel je het gebied waar je vroeger geen UPC kon krijgen?

Ik weet nog dat @Home zijn naam veranderde in de naam Ziggo (in 2008, dus toen was ik al bij Ziggo). UPC kwam pas veel later om de hoek kijken. Dus dit betekent dat ik in het voormalig Ziggo-gebied woon? Dus dan is mijn probleem opgelost?

Volgens Erik van de Chatclub kon dat niet meer… Dus heeft hij niet de waarheid verteld aan mij.

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het fZiggo-gebied van voor de fusie in 2015 is: @Home, Casema en Multikabel. De Humax 5200c zal daar prima werken, zeker als je er een smartcard bij huurt zoals bij het abonnement TV Start. 

Maar ook in het fUPC-gebied kun je de 5200c voor de niet-gecodeerde zenders gebruiken.

Erik van de Chatclub (wie dat ook wezen mag) heeft dat niet goed gezegd. 

 

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Canal Digital is inmiddels opgezegd.

Ik ga me aanmelden bij Ziggo voor TV Start.

En mocht het niet werken, voor 19,95 kun je ook een abonnement nemen van NPO Start (2,95), Netflix (7,99) en F1 TV Pro (7,99), en dan ben je met 18.93 nog voordeliger uit ook…

Iedereen bedankt voor jullie reacties!

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oeps, TV Start kost 26,95

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
André PP wrote:

Oeps, TV Start kost 26,95

 

Dat kan bijna niet kloppen  TV Start kan je zover ik weet enkel met minimaal internet start afnemen zonder kortingen kom je dan op € 53,50.

Voor € 19,95 heb je gewoon kabel TV.

En nu wil ik terug, en nu MOET ik een nieuwe mediabox aannemen, die alleen On the Cloud op kan nemen, en na een jaar alles araf gooit. Hoe zit het als ik iets wil bewaren, bijv. een concert van Aerosmith?

Dat is iets wat de content leveranciers van de providers niet meer willen. Ziggo of beter gezegd DVB is de enige bron waarbij opnemen op eigen hardware nog kan, bij de andere providers is die uitdaging steeds groter.

 

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Tv-kijken met een digitale insteekkaart
Met een CI+ module kijk je tv op een charmante manier. Geen losse mediabox naast je tv, maar een digitale ontvanger in de vorm van een kaartje, in je televisie.

Maandelijks

TV Start

26,95

Eenmalig

Activatiekosten

19,95

Totaal per maand

26,95

Kosten totaalEenmalig

19,95

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel TV

19,95 per maand

Hierbij krijg je geen kaartje om in de Humax te stoppen.

 

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:
André PP wrote:

Oeps, TV Start kost 26,95

 

Dat kan bijna niet kloppen  TV Start kan je zover ik weet enkel met minimaal internet start afnemen zonder kortingen kom je dan op € 53,50.

Voor € 19,95 heb je gewoon kabel TV.

En nu wil ik terug, en nu MOET ik een nieuwe mediabox aannemen, die alleen On the Cloud op kan nemen, en na een jaar alles araf gooit. Hoe zit het als ik iets wil bewaren, bijv. een concert van Aerosmith?

Dat is iets wat de content leveranciers van de providers niet meer willen. Ziggo of beter gezegd DVB is de enige bron waarbij opnemen op eigen hardware nog kan, bij de andere providers is die uitdaging steeds groter.

 

...en verplicht reclames kijken omdat je niet vooruit kunt spoelen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ah dat TV start pakket( zonder internet) hebben ze ergens onderop verstopt via gewone pakket keuze pagina kom je daar niet terecht vandaar mijn verwarring.

.en verplicht reclames kijken omdat je niet vooruit kunt spoelen

Met een opneem pakket kan en mag je wel vooruitspoelen.

 

André PP
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij Canal Digital moet je de reclames tijdens een opgenomen film (op de Cloud) gewoon uitzitten…. Dan maar geen film kijken…

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
André PP wrote:

Bij Canal Digital moet je de reclames tijdens een opgenomen film (op de Cloud) gewoon uitzitten…. Dan maar geen film kijken…

 

Als je extra betaald voor een opname functie is dat wel vreemd.

Bij CD is het een gratis extra dan snap ik het deels, het wordt betaald door de commercials.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic